SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wpływy Endemol Shine Polska wzrosły o 19,1 mln zł, dzięki „Big Brotherowi” zrealizowano już 83 proc. planu na br.

W ub.r. Endemol Shine Polska, produkujący głównie programy i seriale telewizyjne, osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych o 36,9 proc. do 70,83 mln zł oraz 645 tys. zł zysku netto (wobec 858,3 tys. zł rok wcześniej). W pierwszej połowie br. firma wykonała już 83 proc. planu sprzedażowego na cały br., realizując m.in. nową edycję „Big Brothera”.

Na zeszłoroczne wpływy sprzedażowe Endemol Shine Polska złożyło się 59,31 mln zł z kraju i 11,52 mln zł z eksportu. Przychody od podmiotów powiązanych z firmą wyniosły 5,99 mln zł, wobec 3,22 mln zł rok wcześniej.

W sprawozdaniu do KRS spółka wyliczyła, że w ub.r. zrealizowała produkcje dla kilku czołowych nadawców telewizyjnych:
- dla Telewizji Polskiej po dwa sezony „Postaw na milion”, „The Wall. Wygraj marzenia” i „Big Music Quiz” oraz serial „Stulecie winnych”,
- dla Polsatu dwie serie „Twoja Twarz Brzmi Znajomo” i jedną „Śpiewajmy Razem. All Together Now”,
- dla TVN po jednym sezonie „MasterChef” i „MasterChef Junior”,
- dla Telewizji Puls program „Następny proszę!”,
- dla ZPR Media „Miłość w rytmie disco” (emitowaną w Polo TV),
- dla Discovery kontynuację cyklu „Polscy szpiedzy”.

Ponadto w studiu „The Wall. Wygraj marzenia” nadal nagrywała wersje tego teleturnieju dla nadawców z Rumunii (w ub.r. powstały dwie serie), Izraela, Niemiec, Grecji i Finlandii. Firma rozpoczęła też świadczenie usług tworzenia, rozwijania i obsługi oprogramowania dla formatów z katalogu Endemol Shine Group.

W ub.r. wpływy Endemol Shine Polska od izraelskiego Endemola wyniosły 2,35 mln zł, od fińskiego - 1,54 mln zł, od niemieckiego - 1,13 mln zł, a od holenderskiego - 532,4 tys. zł. Firma nie zanotowała już natomiast żadnych przychodów od Endemol Shine Australia Pty (w 2017 roku wyniosły one 1,69 mln zł) ani od JSC Wei T Media (w 2017 roku było to 1,32 mln zł).

Jednocześnie koszty poniesione przez spółkę wobec Endemol Shine IB wzrosły w skali roku z 3,76 do 4,93 mln zł.

Więcej na usługi obce i pensje

Koszty poniesione przez Endemol Shine Polska wzrosły bardziej od przychodów - z 51,43 mln zł w 2017 roku do 73,59 mln zł w ub.r., czyli o 43,1 proc. Mniej więcej trzy czwarte to wydatki na usługi obce, które poszły w górę o 49,6 proc. do 57,02 mln zł. W ub.r. stanowiły 77,5 proc. łącznych kosztów, a rok wcześniej - 74,1 proc.

Natomiast nakłady na wynagrodzenia wzrosły o 20,6 proc. do 13,24 mln zł. Zatrudnienie w firmie zwiększyły się w skali roku z 14 do 15,4 etatów.

Koszty amortyzacji wyniosły w ub.r. 587,1 tys. zł (wobec 411,6 tys. zł rok wcześniej), a zużycia materiałów i energii - 1,78 mln zł (w 2017 roku było to 1,12 mln zł).

Natomiast ujemny wynik ze zmiany stanu produktów wzrósł rok do roku z -945,6 tys. zł do -3,98 mln zł. W ub.r. firma zwiększyła rezerwy na zobowiązania ze 168 do 326,4 tys. zł.

W górę poszły też koszty ogólnego zarządu - z 3,02 do 3,19 mln zł.

Niższy zysk, większa pożyczka od właściciela

W ub.r. Endemol Shine Polska osiągnął 4,41 mln zł zysku brutto ze sprzedaży, wobec 4,26 mln zł rok wcześniej.

Natomiast pozostałe wskaźniki rentowności firmy zmniejszyły się: zysk sprzedażowy netto z 1,24 do 1,22 mln zł, zysk operacyjny z 1,35 do 1,09 mln zł, zysk brutto z 858,3 do 663,8 tys. zł, a zysk netto z 858,3 do 665 tys. zł.

Jedynym właścicielem firmy jest Endemol Shine OpCo Holding. Spółka zawarła z nim umowę dotyczącą pożyczki z oprocentowaniem wynoszącym LIBOR 3-miesięczny plus 2,75 proc. Na koniec 2017 roku wartość pożyczki z odsetkami wynosiła 5,47 mln zł. W ub.r. firma zwiększyła ją o 7,02 mln zł (z czego 5,02 mln zł jako kompensatę zobowiązań handlowych), jednocześnie spłaciła 4,21 mln zł. W konsekwencji na koniec ub.r. zobowiązania z tego tytułu wynosiły 8,28 mln zł.

W sprawozdaniu Endemol Shine Polska zwrócił uwagę, że firma nadal ma ujemne kapitały własne wskutek skumulowanych strat z wcześniejszych lat (na koniec ub.r. kapitał własny wynosił -3,16 mln zł, wobec -3,81 mln zł przed rokiem). - Bieżąca działalność spółki finansowana jest głównie zobowiązaniami krótkoterminowymi wobec jedynego udziałowca, który potwierdził udzielenie wsparcia finansowego także w 2019 roku - poinformowano.

Właściciel firmy w zeszłym tygodniu zdecydował, że jej zeszłoroczny zysk zostanie przeznaczony na pokrycie wcześniejszych strat.

Na koniec ub.r. spółka miała w kasie i na rachunkach bankowych 1,74 mln zł, wobec 1,24 mln zł rok wcześniej.

Endemol produkuje „Big Brothera” dla TVN7

Wśród planów na br. Endemol Shine Polska wymienił dalszą realizację m.in. programów „Twoja Twarz Brzmi Znajomo”, „MasterChef”, „MasterChef Junior” i „Postaw na milion” oraz serialu „Stulecie winnych”, a także produkcję „The Wall” i „All Together Now” dla nadawców z różnych państw.

Firma zamierza również wyprodukować film „Jak poślubić milionera” oraz tworzyć nowe produkcje telewizyjne.

Wiosną br. spółka zrealizowała dla Grupy TVN Discovery pierwszą po ponad 10 latach przerwy edycję reality-show „Big Brother”. W TVN7 oglądało ją przeciętnie 758 tys. widzów, a odpłatne transmisje były dostępne w serwisie Player.pl. Nadawca zdecydował już o realizacji jesienią br. kolejnej edycji programu, w czerwcu rozpoczęły się castingi.

- W roku 2019 planujemy umiarkowany wzrost obrotów. W I półroczu zawarliśmy już umowy na ponad 83 proc. wartości zabudżetowanej sprzedaży - podkreślono w sprawozdaniu Endemol Shine Polska. Firma zaznaczyła, że kontynuuje też produkcję filmów kinowych na zlecenie nadawców telewizyjnych.

Wyniki nadawców telewizyjnych w 2018 roku

W ub.r. Telewizja Polska zanotowała wzrost przychodów o 24 proc. do 2,2 mld zł, głównie dzięki 359 mln zł więcej z abonamentu rtv. Wzrosły też wpływy nadawcy z reklam, sponsoringu, sprzedaży programów i licencji. W ub.r. zatrudnienie w firmie wynosiło prawie 2,7 tys. etatów.

W ub.r. grupa kapitałowa Cyfrowy Polsat zanotowała 10,69 mld zł przychodów sprzedażowych i 816,1 mln zł zysku netto. Liczba abonentów firmy zmalała o 1,2 proc., natomiast liczba sprzedanych im usług jednostkowych wzrosła o 2,3 proc.

W ub.r. TVN osiągnął wzrost wpływów sprzedażowych o 8,6 proc. do 1,97 mld zł, a przychody z emisji reklam zwiększyły się o 9,7 proc. do 1,42 mld zł. Nadawca zanotował 157,5 mln zł straty netto, głównie wskutek 394,7 mln zł odpisu dot. wartości udziałów w platformie nc+. Na koniec roku zatrudniał 1 514 pracowników.

Dołącz do dyskusji: Wpływy Endemol Shine Polska wzrosły o 19,1 mln zł, dzięki „Big Brotherowi” zrealizowano już 83 proc. planu na br.

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Spike
Czyżby The Wall i All Together Now nie były kontynuowane na polskim rynku, że napisaliście o realizacji tych programów dla nadawców z innych krajów nie wspominając nic o naszym?
0 0
odpowiedź
User
Axe
No i przynajmniej jeden zadowolony z tego badziewia
0 0
odpowiedź
User
Gość X
The Wall zniknęło nagle po 10 maja mimo obiecanych nowych odcinków po Bożym Ciele.
0 0
odpowiedź