Grupa Eurozet podnosi ceny reklam
Średnio o 5 proc. wzrosną od 11 grudnia br. ceny reklam w głównych stajach i pakietach Grupy Eurozet. Więcej zapłacą reklamodawcy Radia Zet, Tok FM, Meloradia, Złotych Przebojów i Chillizet.
Zmiana cen reklam obejmie Radio Zet, pakiet Audio Zet (71 rozgłośni), Audio Zet Boost (136 stacji) oraz Radio Złote Przeboje, Chillizet, Antyradio, Meloradio i Tok FM.
Jak podaje Eurozet, ceny pakietów zostały dostosowane do aktualnych warunków rynkowych. W roku bieżącym rynek reklamy radiowej odnotowuje wzrost popytu, a segment radiowy jest jednym z liderów wzrostu inwestycji reklamowych wśród wszystkich segmentów mediowych.
“Od dłuższego czasu popyt na czas reklamowy w stacjach Grupy Eurozet znacząco wzrasta, co sprawia, że dostępne sloty reklamowe bardzo szybko się zapełniają. Poza dobrą koniunkturą na radio, na wzrosty inwestycji reklamowych mają wpływ bardzo dobre wyniki badań słuchalności stacji Grupy Eurozet” - informuje nadawca.
Zmiana cen pasm w godzinach 6-20 w dni powszednie wyniesie około +5 proc. w Radiu Zet oraz pakietach Audio Zet i Audio Zet Boost. Ich obecne cenniki obowiązują od kwietnia br. Aktualnie najdroższy spot w Radiu Zet kosztuje 34,8 tys. zł, w pakiecie Audio Zet - 62 550 zł, a w Audio Zet Boost - 67 365 zł.
5 proc. w Złotych Przebojach, 25 proc. więcej w Meloradiu
Eurozet - po analizie dotychczasowej strategii handlowej i zmian rynkowych - zdecydował o podniesieniu cen reklam także w innych swoich rozgłośniach. I tak spoty w Radiu Złote Przeboje, Chillizet i Tok FM zdrożeją o 5 proc., w Antyradiu - o 17 proc., a w Meloradio - o 25 proc.
Aktualnie najdroższa reklama w Złotych Przebojach kosztuje 8 050 zł (od października 2022 roku), w Chillizet - 1000 zł (bez zmian od lutego 2015 roku), w Tok FM - 8 265 zł (od stycznia br.), w Antyradiu - 4 140 zł (od kwietnia br.), a w Meloradiu - 1 890 zł (od kwietnia br.).
- Pakiet Audio Zet Boost od wprowadzenia do sprzedaży w kwietniu br. szybko stał się bestsellerem, co nas nie zaskakuje, bo to obecnie najbardziej kompletna oferta na rynku. Składający się ze 136 stacji Audio Zet Boost to ponad 1/3 wszystkich dostępnych stacji w Polsce, co daje największą saturację reklamową na rynku. Dodatkowo, na tle homogenicznej konkurencji, jest to produkt wielowymiarowy – poza sześcioma mocnymi formatami Grupy Eurozet - zawiera bogactwo formatów muzycznych 64 stacji niezależnych. Dzięki „Boostowi” można realizować wysokozasięgową komunikację radiową, co zupełnie zmieniło pozycję dotychczasowego lidera - mówi Maciej Moszczyński, dyrektor zarządzający sprzedażą agencyjną w Grupie Eurozet.
Główny konkurent Eurozetu, Grupa RMF aktualizuje ceny reklam w swoich rozgłośniach kilka razy w roku. Od lutego do października utrzymywała je na niezmienionym poziomie. Cenniki na listopad i grudzień br. poszły w górę o ok. 5 proc. W styczniu i lutym 2024 roku pozostaną na obecnym poziomie.
Dołącz do dyskusji: Grupa Eurozet podnosi ceny reklam