Tanieją reklamy w TV Republika. Kilka tysięcy mniej za spot
W cenniku reklamowym Telewizji Republika obniżono, w porównaniu do września, ceny spotów przy głównych pozycjach programowych stacji. Nawet o kilka tysięcy złotych.
Biuro reklamy Polsat Media, które jest brokerem reklamowym TV Republika, podało cennik reklamowy tej stacji na październik.
Najwięcej jak zwykle kosztuje reklama przy serwisie informacyjnym “Dzisiaj”. W dni powszednie maksymalna cena to 23,3 tys. zł, zaś w niedziele - 21,8 tys. zł (ceny dla spotów 30-sek., netto, bez rabatów). To sporo taniej niż we wrześniu, kiedy to spot przy tym serwisie kosztował w dni powszednie 25,8 tys. zł.
Przypomnijmy, że we wrześniu wprowadzono do cennika TV Republika znaczne podwyżki stawek - w porównaniu do lipca cena wzrosła o 12 tys. zł.
Za reklamę przy nadawanym zaraz po serwisie programie “Gość Dzisiaj” marketerzy zapłacą 21 tys. zł w dni robocze i 21,8 tys. zł w niedziele (we wrześniu było to odpowiednio 25,2 tys. zł i 25,5 tys. zł).
Spot przy programie “Miłosz Kłeczek zaprasza” kosztuje 13 tys. zł, przy “Piachem w tryby” - 10,5 tys. zł (16,5 tys. zł we wrześniu), a przy programie “Agora Klarenbacha” - 11,5 tys. zł (12,3 tys. zł).
CZYTAJ TEŻ: Program Bugały i Lewandowskiej hitem TV Republika
Niewykluczone, że obniżka cen reklam na październik ma przyciągnąć reklamodawców do stacji. W lipcu i sierpniu br. spotów reklamowych na antenie TV Republika było średnio o ok. 4 razy mniej niż przed rokiem. W lipcu tego roku - 3741 (w ub.r. 13990), a w sierpniu - 3874 (w ub.r. 13161).
Mniejsza liczba reklam to wciąż pokłosie bojkotu stacji przez reklamodawców, który był odpowiedzią na ksenofobiczne i rasistowskie wypowiedzi Jana Pietrzaka i Marka Króla na antenie tej stacji na początku roku. Mówili o obozach dla uchodźców i czipowaniu ich jak psy. Część reklamodawców wówczas natychmiast wstrzymała emisję zaplanowanych w TV Republika kampanii, inni przestali się w niej reklam po tym, jak zakończyły się zaplanowane wcześniej kampanie.
W sierpniu TV Republika zajmowała szóste miejsce w rankingu oglądalności - jej udział poszedł w górę o 3354 proc., względem sierpnia ub.r., gdy notowała minimalną widownię. Teraz wyniósł 3,80 proc. Kanał Tomasza Sakiewicza w grudniu ub.r. zyskał wielu nowych widzów po zmianach w TVP Info, a w lipcu br. dodatkowo zwiększył istotnie zasięg naziemny, wchodząc na MUX-8.
Dołącz do dyskusji: Tanieją reklamy w TV Republika. Kilka tysięcy mniej za spot