Nowa platforma Facebook Shops ma pomóc w sprzedaży produktów małym i średnim firomom
Mark Zuckerberg zapowiedział otwarcie przez Facebooka nowej platformy sprzedaży online. Małe i średnie firmy będą mogły bezpłatnie założyć sklep internetowy na Facebooku i Instagramie. Amerykański gigant testuje również narzędzie "Zakupy na żywo", które w przyszłości będzie zintegrowane z platformą zakupową.
Wiele małych firm boryka się obecnie z trudnościami z powodu zamknięcia sklepów stacjonarnych w czasie pandemii koronawirusa. Aby pomóc ich właścicielom w przeniesieniu sprzedaży do internetu, Facebook wprowadził Facebook Shops.
Platforma Facebook Shops umożliwi firmom stworzenie jednego sklepu internetowego z którego klienci będą mogli korzystać zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie. Utworzenie takiego sklepu będzie proste i bezpłatne. Każda firma będzie mogła wybrać ze swojej oferty te produkty, które chce zaprezentować w sklepie, a następnie dostosować jego wygląd za pomocą obrazu w tle i kolorowych motywów eksponujących markę.
Klienci będą mogli odkryć Facebook Shops wchodząc na stronę firmy, jej profil na Instagramie lub poprzez relacje czy reklamy. Po wejściu, w łatwy sposób zapoznają się z pełną ofertą firmy, zapiszą interesujące produkty i złożą zamówienie.
Gdy klient będzie potrzebował pomocy lub porady, dostępna będzie możliwość wysłania bezpośredniej wiadomości do firmy za pośrednictwem WhatsAppa, Messengera lub Instagram Direct. Można w ten sposób zadać pytanie o produkt, uzyskać wsparcie lub śledzić swoje przesyłki.
Facebook Shops ruszył w czwartek, ale dostępność platformy będzie stopniowo rozszerzana w najbliższych miesiącach.
Facebook testuje "Zakupy na żywo"
Facebook rozwija również kolejne narzędzia, takie jak Instagram Shop (dostępne na razie tylko w Stanach Zjednoczonych) oraz Zakupy na żywo, które w przyszłości również zostaną zintegrowane z Facebook Shops. Użytkownicy od lat używają transmisji na żywo do prezentowania produktów – od sklepów obuwniczych przedstawiających nowy model sneakersów, po influencerki testujące szminki. Już wkrótce sprzedawcy, marki i twórcy będą mogli oznaczać produkty ze swojego sklepu, które zostaną wyświetlone w trakcie transmisji, jeszcze przed jej rozpoczęciem. To rozwiązanie jest aktualnie testowane przez wybrane firmy, a jego szersze wdrożenie planowane jest w najbliższych miesiącach.
Facebook rozpoczął również testy rozwiązań lojalnościowych ułatwiających otrzymywanie nagród od ulubionych firm. Przykładowo, klienci będą mogli podłączyć punkty zbierane w lokalnej kawiarni do konta na Facebooku i w łatwy sposób monitorować przysługujące im bonusy. Facebook analizuje również rozwiązania, które mogą pomóc małym firmom tworzyć własne programy lojalnościowe w ramach Facebook Shops.
Facebook w pierwszym kwartale br. osiągnął wzrost przychodów o 18 proc. do 18,7 mld dolarów i 4,9 mld dolarów zysku netto. Wyniki przekroczyły oczekiwania analityków. Firma Marka Zuckerberga odczuwa już jednak pierwsze efekty pandemii koronawirusa: w marcu jej przychody zmalały, a w kwietniu nie zwiększyły się rok do roku.
Dołącz do dyskusji: Nowa platforma Facebook Shops ma pomóc w sprzedaży produktów małym i średnim firomom