Facebook tworzy aplikację telewizyjną żeby zarabiać na reklamach
Facebook opracowuje autorską aplikację przeznaczoną do telewizorów i najpopularniejszych przystawek telewizyjnych. Zamierza w niej oferować ekskluzywne treści od wydawców i czerpać przychody z reklam wyświetlanych podczas emisji.
Informacje na temat nowej platformy oferującej filmowe treści Facebook ujawnił podczas swojej konferencji poświęconej wynikom finansowym.
Według zapowiedzi inżynierowie Facebooka pracują nad aplikacją pozwalającą na streaming treści za pośrednictwem telewizorów oraz popularnych przystawek telewizyjnych.
Na razie nie potwierdzono o jakie przystawki dokładnie chodzi, według przypuszczeń jednak w grę będą wchodzić te najbardziej popularne m.in. Apple TV, Fire TV Amazona oraz urządzenia z systemem Android.
Facebook za pomocą wspomnianej aplikacji zamierza oferować widzom ekskluzywne filmy i programy niedostępne u innych nadawców. Według „WSJ” serwis prowadzi już rozmowy z wydawcami na temat tworzenia tego typu materiałów, niedawno zapowiedział też, że zamierza płacić wydawcom za dostarczanie dłuższych produkcji na wyłączność.
Dostarczając za pomocą aplikacji ekskluzywne filmy i programy, Facebook ma zarabiać na wyświetlanych przy nich reklamach.
Według ostatniego raportu finansowego w całym ub.r. Facebook osiągnął 27,6 mld dol. wpływów i 10,2 mld dol. zysku netto.
Dołącz do dyskusji: Facebook tworzy aplikację telewizyjną żeby zarabiać na reklamach