Facebook zmienia wygląd fanpage’y
W ciągu tygodnia Facebook ma wdrożyć nowy interfejs stron firmowych, który będzie charakteryzował się liniową strukturą.
Odtąd interfejs stron ma mieć charakter liniowy i tym samym przypominać strumień treści. Facebook zrezygnował z ramki z informacjami umieszczonej tuż pod menu. Zamiast tego wszystkie dane marki znajdują się w lewej kolumnie ustawionej równolegle do strumienia postów. Internauci znajdą tutaj m.in. mapę dojazdu, oceny użytkowników, numery telefonu oraz adresy stron www. Całość zwieńcza informacja o liczbie polubień oraz krótki opis.
W nowym interfejsie zaktualizowano ikony oraz odświeżono wygląd pojedyncznych postów. Strumień jest teraz ulokowany po prawej stronie, a wszystkie wpisy ułożone w jednej kolumnie. Całość utrzymano w bardziej spłaszczonej stylistyce, zachowując przy tym zauważalnie więcej białej przestrzeni pomiędzy poszczególnymi elementami.
Zmiany dotkną również mechanizm zarządzania stronami. Odtąd najważniejsze informacje o liczbie fanów, zasięgu i powiadomieniach będą wyświetlane w pływającej ramce po prawej stronie od głównej części witryny. Nad obrazkiem tła znajdzie się natomiast przypięta belka menu z najważniejszymi poleceniami. Ma to ułatwić administratorom dotarcie do najczęściej używanych funkcji.
Duży nacisk ma zostać ponadto położony na funkcję Pages to Watch, która pozwala na obserwowanie zmieniającej się liczby fanów na konkurencyjnych stronach. Facebook chce, aby na stałe wszedł on w skład panelu administracyjnego i napędzał rywalizację między markami. W nowej wersji interfejsu użytkownicy znajdą go na głównej stronie w dziale statystyk.
Wszystkie zmiany mają zostać wdrożone w ciągu najbliższego tygodnia. Jednocześnie od kilku dni Facebook aktywuje na kontach użytkowników nowy, odświeżony wygląd news feeda (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: Facebook zmienia wygląd fanpage’y