„Fakt” najchętniej kupowany w kioskach. „GPC” i „DGP” z największymi spadkami
W październiku 2014 roku najpopularniejszym dziennikiem pod względem sprzedaży w kioskach był „Fakt”. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Polska Codziennie”.
W samych kioskach i salonikach prasowych w październiku br. „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 319 562 egz. W porównaniu do października 2013 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 0,28 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,87 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w dziale Jedynki
Drugą lokatę zajął „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 158 520 egz., notując wzrost o 2,77 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,38 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.
Z kolei ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych spadła w ciągu roku o 8,68 proc. i wyniosła 112 564 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 66,74 proc.
Największy spadek średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych odnotowała będącą na piątym miejscu „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Jej wynik zmniejszył się bowiem o 18,52 proc. do 18 409 egz. Niewiele mniej, bo 16,64 proc. (do 9 278 egz.), stracił plasujący się oczko niżej „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes).
Natomiast najmniejszy udział sprzedaży kioskowej w całej sprzedaży ogółem w badanym miesiącu odnotował zajmujący dziewiątą pozycję „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) - wyniósł on 15,68 proc.
ZKDP | październik | |||||||
Wirtualnemedia.pl | 2014 | 2013 | ||||||
Tytuł | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż egz. wydań druk. | Prenum. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż egz. wydań druk. | Prenum. |
Fakt Gazeta Codzienna | 323 216 | 323 216 | 319 562 | 3 387 | 324 260 | 324 260 | 320 446 | 3 597 |
Super Express | 160 236 | 159 516 | 158 520 | 996 | 155 748 | 155 028 | 154 241 | 786 |
Gazeta Wyborcza | 189 575 | 168 663 | 112 564 | 53 905 | 207 891 | 184 019 | 123 264 | 58 901 |
Przegląd Sportowy | 33 604 | 33 604 | 32 555 | 629 | 36 586 | 36 586 | 35 484 | 742 |
Gazeta Polska Codziennie | 18 963 | 18 951 | 18 409 | 69 | 23 060 | 23 050 | 22 593 | 133 |
Dziennik Gazeta Prawna | 56 131 | 45 723 | 9 278 | 27 349 | 61 115 | 49 439 | 11 130 | 29 062 |
Rzeczpospolita | 58 546 | 54 881 | 9 009 | 38 626 | 72 345 | 58 685 | 10 270 | 43 777 |
Puls Biznesu | 14 131 | 10 584 | 1 660 | 6 538 | 16 218 | 11 488 | 1 892 | 7 293 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 4 798 | 4 408 | 1 360 | 1 476 | 5 475 | 3 806 | 1 577 | 1 755 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.
Dołącz do dyskusji: „Fakt” najchętniej kupowany w kioskach. „GPC” i „DGP” z największymi spadkami