Ile można zarobić w branży reklamowej? 13 tys. zł dla Strategic Managera
Połowa największych firm w polskiej branży marketingowej zanotowała w ub.r. wzrost przychodów i liczby zatrudnienia, jeszcze więcej prognozuje taki wzrost w najbliższym roku. Przeciętne wynagrodzenie zwiększyło się o 3 proc., a przeciętna stawka godzinowa - o 2 proc.
Z badania zleconego przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wynika, że dokładnie 50 proc. firm należących do organizacji w ub.r. zanotowało wzrost wpływów, podczas gdy w połowie ub.r. prognozowało to 72 proc. Jednocześnie zmalały przychody 16 proc. firm (zakładało to tylko 6 proc.), a aż 23 proc. nie podały swoich wyników.
Marketingowcy z optymizmem patrzą w najbliższą przyszłość - aż 83 proc. podmiotów zakłada, że w br. osiągną wzrost wpływów, a ich spadek prognozuje tylko 7 proc.
Przychody firm członkowskich SKM SAR | ||||
przychody | wzrost | brak zmian | spadek | nie ujawniamy |
prognoza 2015 | 72% | 17% | 6% | 6% |
wykonanie 2015 | 50% | 11% | 16% | 23% |
prognoza 2016 | 83% | 10% | 7% | 2% |
Również połowa firm członkowskich SAR zanotowała w zeszłym roku wzrost liczby pracowników, a 16 proc. - spadek (prognozowało go tylko 6 proc.).
Aż 71 proc. spółek ocenia, że w br. nastąpi u nich dalszy wzrost zatrudnienia, natomiast spadek zakłada tylko 5 proc.
Zmiany liczby pracowników firm członkowskich SKM SAR | ||||
zatrudnienie | wzrost | brak zmian | spadek | nie ujawniamy |
prognoza 2015 | 47% | 36% | 8% | 8% |
wykonanie 2015 | 50% | 30% | 16% | 5% |
prognoza 2016 | 71% | 24% | 5% | 2% |
Przeciętna płaca całkowita (obejmująca pensję gwarantowaną oraz premie, prowizje i honoraria zmienne) pracownika branży marketingowej zwiększyła się w skali roku o 3 proc.
W przypadku wynagrodzenia gwarantowanego (bez premii, prowizji i honorariów zmiennych) wzrost nastąpił dla 53 proc. analizowanych stanowisk, spadek dla 21 proc., a średnie stawki nie zmieniły się dla 26 proc. Spośród badanych funkcji najwyższe przeciętne wynagrodzenia osiągali w ub.r. strategic managerowi (13 125 zł) i chief accountanci (13 tys. zł), a po 10-11 tys. zł zarabiali senior copywriterzy, senior art directorzy, research managerowie, HR managerowie, media managerowie i SEM team managerowie.
W tabeli prezentowane są wartości przeciętnych wynagrodzeń miesięcznych (rynkowa mediana), określonych jako płaca zapisana w umowie (brutto) - dla osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę i umów cywilnych, natomiast dla osób wystawiających faktury uwzględniono wartość faktury netto (bez VAT).
Mediana wynagrodzenia gwarantowanego miesięcznie [PLN] | |
ADMINISTRATION | |
OFFICE MANAGER | 5 336 |
TELEPHONIST/RECEPTIONIST | 2 700 |
BRAND DESIGN | |
DESIGNER | 5 750 |
PROJECT MANAGER / ACCOUNT EXECUTIVE / BRAND CONSULTANT | 7 500 |
CLIENT SERVICE | |
ACCOUNT MANAGER | 7 000 |
ACCOUNT MANAGER WEB | 7 500 |
ACCOUNT EXECUTIVE | 4 985 |
ACCOUNT EXECUTIVE WEB | 5 000 |
SOCIAL MEDIA MANAGER | 6 800 |
SOCIAL MEDIA ACCOUNT EXECUTIVE | 3 850 |
CREATIVE | |
SENIOR COPYWRITER | 11 000 |
COPYWRITER | 6 703 |
SENIOR ART DIRECTOR | 11 000 |
ART DIRECTOR | 7 900 |
GRAPHIC DESIGNER | 6 000 |
DTP OPERATOR | 6 090 |
DIGITAL | |
RESEARCH MANAGER | 11 000 |
ECONOMETRICS ANALYST | 7 100 |
RESEARCHER | 5 700 |
INFORMATION ARCHITECT | 6 310 |
PROGRAMATIC SPECIALIST | 6 300 |
MOTION DESIGNER/ANIMATOR | 7 250 |
PERFORMANCE SPECIALIST | 5 500 |
WEB DEVELOPER/PROGRAMMER | 6 367 |
EVENT MANAGEMENT | |
EVENT MANAGER | 6 210 |
FINANCE & ACCOUNTING | |
CHIEF ACCOUNTANT | 13 000 |
ACCOUNTANT | 5 000 |
HUMAN RESOURCES | |
HUMAN RESOURCES MANAGER | 11 290 |
HUMAN RESOURCES SPECIALIST/ INTERNAL PR | 5 850 |
IT ADMINISTRATION & DEVELOPMENT - INTERNAL | |
IT SPECIALIST (ADMINISTRATOR) | 6 850 |
MEDIA | |
MEDIA MANAGER | 10 000 |
MEDIA PLANNER | 6 750 |
BUYER | 5 000 |
TRAINEE (Media Assistant) | 2 975 |
SENIOR MEDIA PLANNER/BUYER WEB | 7 700 |
MEDIA PLANNER/BUYER | 5 500 |
PR SERVICES - EXTERNAL | |
PR MANAGER | 7 910 |
PR EXECUTIVE | 4 043 |
PRODUCTION | |
PRINT PRODUCER | 6 225 |
BROADCAST PRODUCER | 7 000 |
DIGITAL PRODUCER | 8 850 |
SEM | |
SEM TEAM MANAGER | 10 200 |
SEM SPECIALIST | 5 500 |
STRATEGY PLANNING | |
STRATEGIC PLANNER | 7 000 |
STRATEGIC PLANNER WEB | 9 160 |
STRATEGIC MANAGER | 13 125 |
TRAFFIC | |
TRAFFIC SPECIALIST | 4 730 |
1 2
Dołącz do dyskusji: Ile można zarobić w branży reklamowej? 13 tys. zł dla Strategic Managera
jeszcze jakiś dowcip z rana poproszę :D