Instytut Agrofizyki PAN z nowym logo autorstwa agencji Cumulus
Agencja reklamowa Cumulus przygotowała dla Instytutu Agrofizyki Polskiej Akademii Nauk (PAN) nowy system identyfikacji wizualnej. Zaprojektowane nowe logo Instytutu Agrofizyki Polskiej Akademii Nauk składa się z sygnetu (trójramiennej, trójkolorowej gwiazdy) oraz logotypu.
Sygnet symbolicznie ma nawiązywać do zakresu zainteresowań badawczych Instytutu. Trzy ramiona gwiazdy przedstawiają umownie kontinuum gleba-roślina-atmosfera. Roślina oznaczona jest naturalnie odpowiadającym dla siebie kolorem zielonym, gleba przedstawiona jest kolorem brązowym, zaś atmosfera - kolorem niebiesko-turkusowym.
- Trzy przedstawione środowiska nie walczą ze sobą w sygnecie, ale spotykają się centralnie ze sobą i uzupełniają, tworząc jedną wspólną część - tłumaczy Jan Matysik, dyrektor zarządzający Cumulusa. Symbol gwiazdy w sygnecie oznacza wysoki poziom badawczy jednostki, zaś uporządkowanie ramion (taki sam kąt) wskazuje na dokładność i precyzję Instytutu. Kształt ramion gwiazdy może też przypominać graficzne przedstawienie orbitali molekularnych (nawiązanie do fizyki i biochemii) lub wiatraków (nawiązanie do odnawialnych źródeł energii, które także znajdują się w polu zainteresowań badawczych IA PAN).
Agencja Cumulus do realizacji tego zlecenia została wybrana w konkursie ofert (jego szczegółów nie ujawniono). Prace nad logo i księgą trwały dwa miesiące.
Dołącz do dyskusji: Instytut Agrofizyki PAN z nowym logo autorstwa agencji Cumulus