Interpublic Group ma warte 200-300 mln USD udziały w Facebooku
Holding reklamowy Interpublic Group ujawnił, że posiada niewielkie udziały w portalu społecznościowym Facebook. Ich wartość może obecnie sięgać nawet 300 milionów dolarów.
"Financial Times" podaje, że Interpublic Group, do którego należą takie agencje jak McCann Erickson, Lowe i Drafttcb, w 2006 roku zapłacił 5 milionów dolarów za udziały w Facebooku, który wówczas dopiero rozpoczynał marsz w górę i był popularny głównie wśród studentów.
W zależności od wyceny i faktycznej wielkości tych udziałów, a według gazety powołującej się na osoby zbliżone do holdingu jest to nieco poniżej 0,5 proc., ich wartość wynosi obecnie od 200 do 300 milionów dolarów.
Gdy Interpublic inwestował w społecznościowy serwis, jego wartość szacowano na 1-2 miliardy dolarów. Rok później, po 240 milionach dolarów inwestycji Microsoftu, wycena Facebooka skoczyła do 15 miliardów dolarów. Z kolei w styczniu tego roku, gdy w ramach rundy finansowania Facebook zebrał od Goldman Sachs i Digital Sky Technologies w sumie 1,5 miliarda dolarów, wartość portalu szacowano na 50 miliardów dolarów
"Financial Times" wylicza, że na podstawie styczniowej wyceny udziały Interpublic w wielkości 0,4 proc. byłyby warte 200 milionów dolarów. Jednocześnie gazeta podkreśla, że w ostatnich tygodniach akcje portalu na rynku wtórnym osiągają takie ceny, że jego wartość szacuje się nawet na 85 miliardów dolarów.
Dołącz do dyskusji: Interpublic Group ma warte 200-300 mln USD udziały w Facebooku