Nowe twarze w projekcie Izera: Szyszko, Rytwiński, Mieczkowski w radzie nadzorczej
Spółka ElectroMobility Poland realizująca projekt polskiego auta elektrycznego Izera pozyskała do współpracy nowych menedżerów. Wojciech Szyszko wszedł w skład rady nadzorczej firmy, Romuald Rytwiński został doradcą zarządu, zaś Wojciech Mieczkowski objął stanowisko dyrektora ds. produktu w spółce.
Spółka ElectroMobility Poland została stworzona do realizacji projektu pierwszego polskiego auta elektrycznego Izera, który zaprezentowano jesienią 2020 r. Rozpoczęcie seryjnej produkcji tych samochodów zapowiedziano na 2023 r., w połowie 2021 r. Skarb Państwa dokapitalizował ElectroMobility Poland kwotą 250 mln zł.
Nowi ludzie Izery
Teraz poinformowano, że do zespołu zajmującego się projektem Izera dołączają nowi menedżerowie. Do rady nadzorczej spółki dołączył Wojciech Szyszko, były dyrektor generalny Kia Motors Poland, jako doradca zarządu dołącza także Romuald Rytwiński – dyrektor wielu zakładów produkcyjnych General Motors w Europie i na świecie, który odpowiadał m.in. za budowę fabryki Opla w Gliwicach. Natomiast dyrektorem ds. produktu w ElectroMobility Poland zostaje Wojciech Mieczkowski, zarządzający wcześniej lokalnymi strukturami Opla oraz PSA w Polsce.
- Projekt Izera wkracza w kolejną fazę realizacji. Cieszę się, że wokół idei powstania nowej marki samochodów elektrycznych udaje się skupić coraz większe grono ekspertów branży motoryzacyjnej – zaznacza w komunikacie Piotr Zaremba, prezes ElectroMobility Poland. - Kompleksowość oraz skala projektu wymagają od nas pozyskania kompetencji i wzmocnienia zespołu w wielu obszarach. Wyzwania związane z budową fabryki Izery, rozwój produktu, budowanie łańcucha dostawców to najważniejsze zadania, jakie przed nami stoją w najbliższym czasie.
Wojciech Szyszko
Wojciech Szyszko od 1990 r., przez 13 lat pracował w Mitsubishi Motors, a ostatnie 17 lat był dyrektorem zarządzającym KIA Motors Polska, odpowiedzialnym za stworzenie organizacji sprzedaży samochodów koreańskiego producenta. W tym okresie sprzedaż samochodów KIA wzrosła prawie 10-krotnie, a sama marka stała się jednym z liderów polskiego rynku. W radzie nadzorczej ElectroMobility Poland Szyszko będzie wspierał rozwój spółki w lepszym dostosowaniu projektu polskiej marki samochodów elektrycznych do wymagań rynkowych związanych z elektromobilnością.
- Wchodząc do rady nadzorczej spółki, a tym samym angażując się w powstanie Izery, wierzę, że mamy w tej chwili do czynienia z unikatowym momentem na rynku, który umożliwia powstanie i rozwój polskiej marki samochodów elektrycznych. Wiem z jakimi wyzwaniami będzie musiał się zmierzyć nowy producent wchodząc na rynek i chciałbym swoje doświadczenie w rozwoju koreańskiej marki wykorzystać w tym wymagającym projekcie – zaznacza Wojciech Szyszko.
Czytaj także: Fabryka polskich samochodów elektrycznych powstanie w Jaworznie
Romuald Rytwiński
Romuald Rytwiński został w firmie doradcą zarządu. Menedżer ma doświadczenie w branży motoryzacyjnej. Przez blisko 18 lat pracował w Fabryce Samochodów Osobowych na Żeraniu. W połowie lat 90. uczestniczył w procesie wyboru lokalizacji oraz budowy fabryki Opla w Gliwicach, skąd przeszedł do amerykańskich struktur General Motors, gdzie uczestniczył we wspólnym projekcie GM i Toyoty. Od 2000 r. w centrali Opla piastował stanowisko dyrektora ds. wdrażania nowych modeli w segmencie mini. W latach 2002 - 2008 był dyrektorem zakładu Opel Polska w Gliwicach, skąd przeniósł się do Hiszpanii odpowiadając za lokalne fabryki marki. W ostatnich latach był odpowiedzialny za produkcję GM w Rosji i WNP. Od 2021 r. jest związany ze spółką ElectroMobility Poland, gdzie będzie wspierał zarząd w obszarach planowania strategicznego i budowania łańcuchów dostaw. Jego doświadczenie zostanie wykorzystane podczas prac nad fabryką Izery w Jaworznie.
- Budowa od podstaw, czy rozbudowa nowoczesnego zakładu produkcji samochodów osobowych to projekty, które miałem okazję już kilkakrotnie realizować w swojej karierze zawodowej – podkreśla Romuald Rytwiński. - Oczywiście każdy projekt ma swoją specyfikę, ale logika procesu oraz jego skala pozostaje bez zmian. Widziałem jak Gliwice zyskują i rozwijają się dzięki fabryce Opla. Jestem przekonany, że podobnego impulsu doświadczą mieszkańcy Jaworzna i okolicznych gmin, nie tylko dzięki samej fabryce Izery, ale również parkowi poddostawców, który z pewnością powstanie nieopodal.
Wojciech Mieczkowski
Wojciech Mieczkowski to menedżer przez lata związany z General Motors jako dyrektor zarządzający marki Opel. Swoją przygodę z niemiecko-amerykańskim koncernem rozpoczął w 1994 r. Podczas pracy w GM odpowiadał za organizację międzynarodowych targów, a także zarządzał działem sprzedaży flotowej oraz samochodów dostawczych. Kierował również działem obsługi posprzedażowej marek Opel, Chevrolet i SAAB, a od 2010 r. piastował funkcję dyrektora sprzedaży marki Opel. Dwa lata później odpowiadał za całokształt działalności handlowej Opla. Od 2018 r. pełnił z kolei funkcję dyrektora generalnego Grupy PSA w Polsce doprowadzając do efektywnego połączenia Opel Poland i PSA. W 2021 r. Mieczkowski dołączył do ElectroMobility, w której odpowiada za stworzenie strategii modelowej nowego produktu oraz sprzedaży Izery.
Zdaniem Wojciecha Mieczkowskiego współtworzenie szczegółowej koncepcji gamy modelowej samochodów elektrycznych to unikatowa perspektywa, jaka do tej pory nie była możliwa do realizacji w naszych lokalnych realiach.
- Do tej pory Polska, w obszarze motoryzacji, była jedynie rynkiem zbytu dla produktów projektowanych poza naszymi granicami – przypomina Mieczkowski. - Takich projektów jak Izera jest tylko kilka w Europie. Wierzę, że przy wsparciu międzynarodowych ekspertów z branży uda nam się stworzyć samochody „uszyte” na miarę bieżących potrzeb współczesnych użytkowników. Jestem przekonany, że takie samochody trafią do serc nie tylko polskich konsumentów.
Czytaj także: Prace nad polskimi autami elektrycznymi Izera kosztowały 18,6 mln zł
Dołącz do dyskusji: Nowe twarze w projekcie Izera: Szyszko, Rytwiński, Mieczkowski w radzie nadzorczej