Kolejny serwis streamingowy zaoferuje treści w jakości 4K
Specjalizujący się w sporcie serwis streamingowy DAZN niedawno w Niemczech zaczął oferować transmisje w jakości Full HD. Teraz platforma chce pójść o krok dalej i zacząć udostępniać mecze w jakości 4K Ultra HD.
Wiele wskazuje, że niebawem DAZN zacznie pokazywać w UHD mecze piłki nożnej. Za Odrą Sky już korzysta z przekazów 4K, zapewnionych przez firmę Sportcast przy okazji transmisji z Bundesligi. - Naszym celem jest oferowanie treści w możliwie najlepszej jakości obrazu i dźwięku. Jesteśmy przekonani, że wkrótce będzie mogli oferować mecze w streamingu w jakości UHD - stwierdził rzecznik DAZN w rozmowie z portalem Digitalfernsehen.de. Przedstawiciel firmy nadmienił, że subskrybenci są bardzo zadowoleni z wprowadzenia transmisji w jakości Full HD.
Jakie serwisy w Polsce oferują treści 4K?
Polskie platformy cyfrowe i sieci kablowe w jakości 4K oferują: Canal+ 4K Ultra HD, Eleven Sports 1 4K, Love Nature 4K, InUltra 4K, Fashion TV 4K, Travelxp 4K, My Zen TV 4K, wPolsce.pl, Museum TV 4K, Ultra TV 4K, Filmax 4K, FunBox 4K, Jazz 4K. W 2024 roku za pośrednictwem naziemnej telewizji cyfrowej i dostawców płatnej telewizji znowu będzie można oglądać kanał TVP 4K. W ofercie znajdą się m.in. transmisje z Letnich Igrzysk Olimpijskich w Paryżu. Wiele treści w jakości Ultra HD można znaleźć w serwisach streamingowych. Oferują je np. Netflix, YouTube, Disney+, Amazon Prime Video, HBO Max, Canal+ online, Player i Polsat Box Go. Treści 4K nie ma natomiast w ofercie SkyShowtime.
W Polsce za niewystarczającą rozdzielczość w transmisjach jest krytykowany Viaplay, który wycofuje się z naszego kraju. W krajach skandynawskich subskrybenci platformy mogą oglądać w 4K wyścigi Formuły 1. - Tegoroczne relacje z wyścigów Formuły 1 na Viaplay będą dostępne w jakości 1080p, z częstotliwością 50 klatek na sekundę - informowało na początku roku Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Viaplay.
Z danych GfK wynika, że w 2022 roku najpopularniejsze były telewizory, które pozwalają na oglądanie treści w jakości 4K. Takie urządzenia nabyło 71 proc. kupujących (spadek o 6,5 proc.). 19,9 proc. konsumentów wybrało sprzęty HD Ready (wzrost o 26 proc.), 9 proc. Full HD (spadek o 5 proc.), a jedynie 0,18 proc. 8K (spadek o 12 proc.). 55-calowe telewizory wybrało 24 proc. konsumentów (spadek o 2,6 pp.), 40-43-calowe 22 proc. (wzrost o 2,4 pp.), 32-calowe 20 proc. (wzrost o 3,7 pp.), 65-calowe 14 proc. (spadek o 1,6 pp.). Z badania założycielskiego Krajowego Instytutu Mediów wynika, że 25,2 proc. polskich odbiorców posiada telewizory 4K.
Dołącz do dyskusji: Kolejny serwis streamingowy zaoferuje treści w jakości 4K