KRRiT apeluje do nadawców, by określili co chcą emitować w ramach MUX-8
Podczas środowego spotkania członkowie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wystosowali apel do nadawców, by ci określili, w jaki sposób chcieliby zagospodarować trzy wolne miejsca na MUX-8. Jak wynika z naszych informacji, chęć nadawania z ósmego multipleksu zgłosiły nie tylko podmioty, ale i osoby prywatne. Żadnych decyzji ws. konkursu na zagospodarowanie MUX-8 nie podjęto.
Z naszych informacji wynika, że nadawać na MUX-8 chce kilkanaście firm, ale także co najmniej kilka osób prywatnych. Członkowie KRRiT zajmowali się w środę kwestią przyszłej oferty programowej w ramach ósmego multipleksu, jednak nie wyszli poza informację o tym, ilu jest chętnych oraz poza apel, aby chętni określili jak najprędzej, w jaki sposób chcieliby zagospodarować wolne miejsca na MUX-8.
Po tym jak Telewizja Polska zrezygnowała z emisji TVP Kultura i TVP Kobieta w ramach MUX-8 (zostały przeniesione na MUX-6) przewodniczący KRRiT Maciej Świrski zdecydował się rozpocząć nieformalne konsultacje w sprawie przyszłego konkursu dotyczącego ósmego multipleksu. Rada będzie mogła wskazać w nim trzy stacje w standardowej rozdzielczości, które dołączą do Metro, Nowej TV, telewizji WP i Zoom TV. Konkurs będzie mógł ruszyć, kiedy Urząd Komunikacji Elektronicznej zmieni decyzję rezerwacyjną Emitela, któremu zależy na szybkim zaoferowaniu nowych stacji.
Podmioty zainteresowane nadawaniem w ramach MUX-8 miały do końca lutego przedstawić wstępne propozycje i określić tematykę stacji, które chciałyby uruchomić lub wprowadzić do multipleksu. Z naszych informacji jednak wynika, że nie wszystkie się na to zdecydowały, stad pojawił się apel o doprecyzowanie zamiarów.
Jak ustaliliśmy, jednym z podmiotów ubiegających się o nadawanie w MUX-8 może być spółka TV MN, która w tej chwili ubiega się o koncesję pozwalającą na emisję w sieciach kablowych. Tworzy ją część środowiska narodowców, skupionych wokół Roberta Bąkiewicza. Innym podmiotem zamierzającym wystartować w konkursie jest Telewizja Republika.
Ostatni konkurs na MUX - w 2021 roku
Poprzedni konkurs na miejsce w ogólnopolskim multipleksie odbył się dwa lata temu, kiedy koncesję na MUX-1 utraciła ATM Rozrywka. Wówczas slotem zainteresowane były: DMAX (Discovery), Red Carpet TV (Red Carpet Media Group), Hi! TV (Wirtualna Polska Media), ATM Rozrywka (Grupa ATM), Tele Rozrywka (MWE Teleport), TVC Nostalgia (MWE Broadcast), CD Action TV (Gaming Tech Esports Media) i Polsat Edu (Telewizja Polsat). Ostatecznie miejsce wcześniej należące do ATM Rozrywka przypadło stacji Antena HD Michała Winnickiego.
Z danych Nielsena wynika, że w 2022 roku największą popularnością wśród samych widzów naziemnej telewizji cyfrowej cieszyły się: TVP1 (12,94 proc. udziału w rynku), TVP2 (10,51 proc.), TVP Info (9,98 proc.), Polsat (9,09 proc.), TVN (6,51 proc.), TV Puls (4,57 proc), Puls 2 (3,57 proc.), TV4 (3,56 proc), TVN7 (3,43 proc.) i TVP3 (2,46 proc.).
Dołącz do dyskusji: KRRiT apeluje do nadawców, by określili co chcą emitować w ramach MUX-8