Milion Polaków na SkyShowtime. HBO Max, Canal+ online i Polsat Box Go ze wzrostami
Przez pierwsze dwa tygodnie SkyShowtime odwiedziło milion polskich internautów. Większość platform streamingowych - na czele z Netfliksem, Playerem i Polsat Go - zanotowała niższą oglądalność niż w styczniu. Natomiast HBO Max dzięki wzrostowi wyprzedziło Disney+, a Canal+ online wysunął się nad Prime Video.
Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w lutym br. Netflixa odwiedziło u nas 12,58 mln użytkowników, czyli 42,39 proc. wszystkich polskich internautów. Każdy spędził tam średnio 5 godzin, 47 minut i 29 sekund.
Koleje dwie platformy przyciągały polskich internautów na ponad 2,5 godziny. HBO Max zanotowało 4,54 mln użytkowników, 15,31 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 47 minut i 16 sekund średniego czasu korzystania, a Disney+ - 4,17 mln odwiedzających, 14,06 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 35 minut i 52 sekundy przeciętnego czasu.
3 godziny na TVP VOD, Polsat Box Go przed Polsat Go
Ponad 3 mln internautów odwiedziło Playera (TVN Warner Bros. Discovery) i TVP VOD. Na pierwszej platformie 3,27 mln użytkowników (11,04 proc. zasięgu) spędziło średnio po godzinie, 59 minut i 22 sekundy, a na drugiej każdy z 3,05 mln użytkowników (10,28 proc. zasięgu) spędził średnio 3 godziny, 5 minut i 53 sekundy.
Canal+ online przyciągnął 2,77 mln internautów (co dało 9,35 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 2 godziny, 38 minut i 55 sekund. Telewizja Polsat ma w rankingu dwie platformy: działający w modelu subskrypcyjnym Polsat Box Go zanotował 1,95 mln użytkowników, 6,59 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 33 minuty i 26 sekund średniego czasu korzystania, a oferujący treści bezpłatnie Polsat Go - 1,14 mln odwiedzających, 3,86 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 16 minut i 26 sekund średniego czasu.
CDA Premium odwiedziło 2,09 mln internautów (7,06 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 58 minut i 21 sekund. Platforma na koniec września ub.r. miała sprzedanych 445,2 tys. subskrypcji. o 66,2 tys. więcej niż przed rokiem. Z kolei WP Pilot, ze streamingiem ponad 100 stacji telewizyjnych, miał 1,8 mln użytkowników, 6,07 proc. zasięgu oraz 54 minuty i 26 sekund przeciętnego czasu korzystania.
SkyShowtime z milionem użytkowników przez dwa tygodnie
14 lutego w Polsce pojawił się SkyShowtime. Polskich internautów kusi promocją, w której cena miesięcznej subskrypcji z 24,99 zł jest bezterminowo obniżona o połowę. Ofertę będzie można wykupić do 11 kwietnia.
Przez pierwsze dwa tygodnie SkyShowtime odwiedziło 1,03 mln użytkowników (3,47 proc. zasięgu), spędzając średnio po 51 minut i 16 sekund. To kilka razy niższe wyniki niż osiągnął Disney+ na początku obecności w Polsce - w drugiej połowie czerwca ub.r. odwiedziło go 3,69 mln internautów, każdy korzystał przeciętnie przez 2 godziny, 5 minut i 13 sekund.
Natomiast obecna u nas od połowy 2021 roku skandynawska platforma Viaplay, oferująca głównie transmisje sportowe, przyciągnęła 1,81 mln użytkowników (6,1 proc. zasięgu), spędzając średnio po 59 minut i 8 sekund. Jej właściciel podał, że na koniec ub.r. miała 1,2 mln polskich subskrybentów, o ok. 200 tys. więcej niż kwartał wcześniej.
Miesiąc do miesiąca wyniki większości platform, zwłaszcza średni czas korzystani, zmalały, chociażby dlatego że luty ma trzy dnia mniej od stycznia. Netflix zanotował spadek o 327,7 tys. użytkowników (2,5 proc.) oraz godzinę, 26 minut i 22 sekundy przeciętnego czasu korzystania (19,9 proc.), Player - 490,5 tys. internautów (13 proc.) oraz 27 minut i 30 sekund średniego czasu (18,7 proc.), a TVP VOD - 115,5 tys. użytkowników (3,6 proc.) oraz 15 minut i 35 sekund średniego czasu (7,7 proc.).
Za to HBO Max zyskało 519,7 tys. internautów (12,9 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o 15 minut i 45 sekund (10,4 proc.). Platforma wyprzedziła Disneya+, na którym przy niewielkim wzroście liczby odwiedzających (o 11,3 tys., czyli 0,3 proc.) średni czas korzystania zmalał o 31 minut (16,6 proc.).
Wzrosty w obu statystykach osiągnęły jeszcze Polsat Box Go i Viaplay. Pierwszy zyskał 115,2 tys. użytkowników (6,3 proc.) oraz aż 65 minut i 2 sekundy przeciętnego czasu korzystania (73,6 proc.), a drugi - 99,6 tys. internautów (5,8 proc.) oraz 21 minut i 45 sekund średniego czasu (58,2 proc.).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Na Prime Video ubyło 194,9 tys. odwiedzających (7,4 proc.) oraz 5 minut i 4 sekundy przeciętnego czasu korzystania (6,5 proc.), na WP Pilot - 158,3 tys. użytkowników (8,1 proc.) oraz 6 minut i 48 sekund średniego czasu (11,1 proc.), a Polsat Go - 147,6 tys. internautów (11,4 proc.) oraz 56 minut i sekundę średniego czasu (29,1 proc.).
Canal+ online wysunął się nad Prime Video, ponieważ zyskał 262,9 tys. użytkowników (10,5 proc.) przy spadku średniego czasu o 22 sekundy (0,2 proc.). Natomiast na CDA Premium liczba odwiedzających zmalała o 318,3 tys. (13,2 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o 12 minut i 16 sekund (26,6 proc.).
Dołącz do dyskusji: Milion Polaków na SkyShowtime. HBO Max, Canal+ online i Polsat Box Go ze wzrostami