SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVN: kobiecy głos w „Big Brotherze” odzwierciedla strategię programową Siódemki

Od marca br. stacja TVN7 emituje reality-show „Big Brother”, w którym Wielki Brat ma kobiecy głos. - Nowa strategia programowa TVN7 opiera się na potrzebach kobiecej widowni. Siódemka jest kobietą, Wielki Brat również - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl biuro prasowe TVN i Discovery Polska.

fot. TVN7fot. TVN7

„Big Brother” powrócił do telewizji w Polsce po 11 latach przerwy. Reality-show rozpoczęło się 17 marca i potrwa 91 dni. Finał zaplanowano na niedzielę 16 czerwca br. Producentem jest EndemolShine Polska.

Pierwsza polska wersja „Big Brothera” zadebiutowała w TVN wiosną 2001 roku, był to pierwszy klasyczny reality-show w polskiej telewizji. W latach 2001-2002 stacja pokazała trzy edycje programu. Dwie kolejne - jesienią 2007 i wiosną 2008 roku (w tej ostatniej wystąpili też celebryci) - można było oglądać w TV4. We wszystkich tych edycjach głosu Wielkiemu Bratu użyczał Jarosław Ostaszkiewicz.

Jednak w nowej wersji „Big Brothera” emitowanej w TVN7 po raz pierwszy Wielkim Bratem jest kobieta - przy produkcji pracuje lektorka Agnieszka Barjasz, która rozmawia z mieszkańcami Domu w Pokoju Zwierzeń oraz zleca im wykonywanie zadań.

Jak wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl biuro prasowe TVN i Discovery Polska, przypisanie kobiecego głosu najważniejszej postaci kierującej życiem uczestników „Big Brothera” jest związane z pozycjonowaniem kanału TVN7 jako stacji oglądanej głównie przez kobiety.

- Nowa strategia programowa TVN7 opiera się na potrzebach naszej widowni - większości kobiecej. Dlatego zdecydowanie możemy powiedzieć, że Siódemka jest kobietą, a w związku z tym Wielki Brat również - tłumaczy biuro prasowe TVN i Discovery Polska. - W edycjach na całym świecie pojawiają się różne głosy, czasami jest to wielogłos, oczywiście są to również głosy kobiece - dodaje.

Od czasu do czasu w streamingu oraz w odcinkach na żywo „Big Brother Nocą” widzowie słyszą męskie głosy, które przekazują uczestnikom komunikaty oraz zmieniają się w zależności od dnia. Głosy należą do pracowników ekipy realizującej program, którzy reagują na bieżąco na wydarzenia w Domu. TVN i Discovery Polska tłumaczy, że jest to „absolutny standard” przy tego typu produkcjach. - W naszej edycji Wielki Brat ma kilku pomocników działających w jego imieniu - podkreśla biuro prasowe.

„Big Brother” podnosi oglądalność TVN7

Po ponad miesiącu główne emisje „Big Brothera” pokazywane w TVN7 codziennie o godz. 20.00 ogląda średnio 856 tys. widzów, a „Big Brother Nocą” śledzi 221 tys. osób. Program podnosi widownię Siódemki względem analogicznego okresu rok wcześniej. - Po 6 tygodniach nadawania średni wynik w grupie komercyjnej wynosi 8,47 proc. Względem analogicznego okresu w ubiegłym roku to ponad dwukrotny wzrost widowni w tym paśmie - komentuje w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Katarzyna Mazurkiewicz, dyrektor programowa stacji.

Format reality-show „Big Brother” stworzyła firma Endemol w Holandii, jego pierwszą edycję zrealizowano w 1999 roku. W programie pokazywane jest przez całą dobę życie grupy uczestników mieszkających we wspólnym domu i wykonujących polecenia Wielkiego Brata. Ponadto co tydzień nominują innych uczestników, którzy mają odpaść z rywalizacji. Na osoby z największą liczbą wskazań głosują widzowie, decydując ostatecznie, kto opuści program. W konsekwencji co tydzień zmniejsza się liczba uczestników. Główną twarzą i prowadzącą nowej edycji „Big Brothera” jest Agnieszka Woźniak-Starak.

Warto dodać, że w kwietniu br. do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wpłynęły trzy skargi na „Big Brothera” w TVN7. Wszystkie dotyczyły odcinka na żywo „Big Brother Arena” z Agnieszką Woźniak-Starak.

Po latach wrócili już „Milionerzy” i „Idol”

„Big Brother” będzie kolejnym programem rozrywkowym wracającym do polskiej telewizji po wieloletniej przerwie. Od lutego ub.r. TVN znów emituje teleturniej „Milionerzy”, poprzednio obecny w stacji od 1999 do końca 2010 roku (z przerwą w latach 2003-2007).

Polsat wiosną ub.r. pokazał nową edycję talent-show „Idol”, który poprzednio był emitowany w latach 2002-2005. Ponadto przejął po TVN prawa do „Tańca z gwizdami” i od wiosny 2014 roku zrealizował osiem edycji tego show.

W ub.r. grupa kapitałowa TVN zanotowała wzrost wpływów ze sprzedaży o 7,3 proc. do 1,81 mld zł oraz 466,22 mln zł zysku netto (wobec 34,93 mln zł rok wcześniej). Procentowo przychody ze sponsoringu zwiększyły się dużo bardziej niż z reklam.

Dołącz do dyskusji: TVN: kobiecy głos w „Big Brotherze” odzwierciedla strategię programową Siódemki

27 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
logan
No chyba nie, bo liczebniki płci nie mają.
odpowiedź
User
chce się Ż ygac
Czy to prawda że Anna Groszka ma prostatę?Przecież to kobieta też jedynka.
odpowiedź
User
Jag
Skąd przekonanie, że kobiety lubią słuchać kobiecego głosu?
odpowiedź