TVN: kobiecy głos w „Big Brotherze” odzwierciedla strategię programową Siódemki
Od marca br. stacja TVN7 emituje reality-show „Big Brother”, w którym Wielki Brat ma kobiecy głos. - Nowa strategia programowa TVN7 opiera się na potrzebach kobiecej widowni. Siódemka jest kobietą, Wielki Brat również - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl biuro prasowe TVN i Discovery Polska.
„Big Brother” powrócił do telewizji w Polsce po 11 latach przerwy. Reality-show rozpoczęło się 17 marca i potrwa 91 dni. Finał zaplanowano na niedzielę 16 czerwca br. Producentem jest EndemolShine Polska.
Pierwsza polska wersja „Big Brothera” zadebiutowała w TVN wiosną 2001 roku, był to pierwszy klasyczny reality-show w polskiej telewizji. W latach 2001-2002 stacja pokazała trzy edycje programu. Dwie kolejne - jesienią 2007 i wiosną 2008 roku (w tej ostatniej wystąpili też celebryci) - można było oglądać w TV4. We wszystkich tych edycjach głosu Wielkiemu Bratu użyczał Jarosław Ostaszkiewicz.
Jednak w nowej wersji „Big Brothera” emitowanej w TVN7 po raz pierwszy Wielkim Bratem jest kobieta - przy produkcji pracuje lektorka Agnieszka Barjasz, która rozmawia z mieszkańcami Domu w Pokoju Zwierzeń oraz zleca im wykonywanie zadań.
Jak wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl biuro prasowe TVN i Discovery Polska, przypisanie kobiecego głosu najważniejszej postaci kierującej życiem uczestników „Big Brothera” jest związane z pozycjonowaniem kanału TVN7 jako stacji oglądanej głównie przez kobiety.
- Nowa strategia programowa TVN7 opiera się na potrzebach naszej widowni - większości kobiecej. Dlatego zdecydowanie możemy powiedzieć, że Siódemka jest kobietą, a w związku z tym Wielki Brat również - tłumaczy biuro prasowe TVN i Discovery Polska. - W edycjach na całym świecie pojawiają się różne głosy, czasami jest to wielogłos, oczywiście są to również głosy kobiece - dodaje.
Od czasu do czasu w streamingu oraz w odcinkach na żywo „Big Brother Nocą” widzowie słyszą męskie głosy, które przekazują uczestnikom komunikaty oraz zmieniają się w zależności od dnia. Głosy należą do pracowników ekipy realizującej program, którzy reagują na bieżąco na wydarzenia w Domu. TVN i Discovery Polska tłumaczy, że jest to „absolutny standard” przy tego typu produkcjach. - W naszej edycji Wielki Brat ma kilku pomocników działających w jego imieniu - podkreśla biuro prasowe.
„Big Brother” podnosi oglądalność TVN7
Po ponad miesiącu główne emisje „Big Brothera” pokazywane w TVN7 codziennie o godz. 20.00 ogląda średnio 856 tys. widzów, a „Big Brother Nocą” śledzi 221 tys. osób. Program podnosi widownię Siódemki względem analogicznego okresu rok wcześniej. - Po 6 tygodniach nadawania średni wynik w grupie komercyjnej wynosi 8,47 proc. Względem analogicznego okresu w ubiegłym roku to ponad dwukrotny wzrost widowni w tym paśmie - komentuje w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Katarzyna Mazurkiewicz, dyrektor programowa stacji.
Format reality-show „Big Brother” stworzyła firma Endemol w Holandii, jego pierwszą edycję zrealizowano w 1999 roku. W programie pokazywane jest przez całą dobę życie grupy uczestników mieszkających we wspólnym domu i wykonujących polecenia Wielkiego Brata. Ponadto co tydzień nominują innych uczestników, którzy mają odpaść z rywalizacji. Na osoby z największą liczbą wskazań głosują widzowie, decydując ostatecznie, kto opuści program. W konsekwencji co tydzień zmniejsza się liczba uczestników. Główną twarzą i prowadzącą nowej edycji „Big Brothera” jest Agnieszka Woźniak-Starak.
Warto dodać, że w kwietniu br. do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wpłynęły trzy skargi na „Big Brothera” w TVN7. Wszystkie dotyczyły odcinka na żywo „Big Brother Arena” z Agnieszką Woźniak-Starak.
Po latach wrócili już „Milionerzy” i „Idol”
„Big Brother” będzie kolejnym programem rozrywkowym wracającym do polskiej telewizji po wieloletniej przerwie. Od lutego ub.r. TVN znów emituje teleturniej „Milionerzy”, poprzednio obecny w stacji od 1999 do końca 2010 roku (z przerwą w latach 2003-2007).
Polsat wiosną ub.r. pokazał nową edycję talent-show „Idol”, który poprzednio był emitowany w latach 2002-2005. Ponadto przejął po TVN prawa do „Tańca z gwizdami” i od wiosny 2014 roku zrealizował osiem edycji tego show.
W ub.r. grupa kapitałowa TVN zanotowała wzrost wpływów ze sprzedaży o 7,3 proc. do 1,81 mld zł oraz 466,22 mln zł zysku netto (wobec 34,93 mln zł rok wcześniej). Procentowo przychody ze sponsoringu zwiększyły się dużo bardziej niż z reklam.
Dołącz do dyskusji: TVN: kobiecy głos w „Big Brotherze” odzwierciedla strategię programową Siódemki