Polsat zamyka darmowy serwis streamingowy
Z końcem sierpnia zakończy działalność darmowa platforma streamingowa Polsat Go, natomiast w serwisie subskrypcyjnym Polsat Box Go pojawia się pakiet kosztujący 30 zł za cały rok. - Chcemy skupić się na produkcji kontentu - uzasadnia Stanisław Janowski, prezes Polsatu.
- Zdecydowaliśmy się wyłączyć Polsat Go, a nasze treści będą oferowane m.in. w nowym pakiecie Polsat Box Go Start w modelu subskrypcyjno-reklamowym - niska, promocyjna opłata 30 zł za cały rok i niewielka liczba reklam. Jest to zgodne z aktualnym trendem na rynku streamingu - tłumaczy w komunikacie Stanisław Janowski, prezes Telewizji Polsat.
Nadawca zapowiada, że wszyscy dotychczasowi użytkownicy Polsat Go uzyskają darmowy dostęp na dwa miesiące do nowego pakietu Start w serwisie Polsat Box Go. Ponadto dostaną informację, jak w prosty i szybki sposób można uzyskać bezpłatny, dwumiesięczny dostęp do pakietu Start w Polsat Box Go.
- Zdecydowaliśmy, że jako Grupa chcemy rozwijać jeden serwis streamingowy - Polsat Box Go - podkreśla Maciej Stec, wiceprezes ds. strategii w grupie Cyfrowy Polsat. - Obok pakietów Polsat Box Go Premium i Sport wprowadzamy nowy, unikalny pakiet streamingowy na polskim rynku - Polsat Box Go Start za zaledwie 30 zł za cały rok, czyli 2,5 zł miesięcznie - zapewnia.
Co w pakiecie Start na Polsat Box Go
W ramach pakietu Start na platformie Polsat Box Go dostępnych jest ponad 40 tys. godzin treści, przede wszystkim produkcje z ponad 20 stacji należących do Telewizji Polsat, m.in. Polsatu, Czwórki, Szóstki, Polsat News, Polsat Play, Polsat Cafe, Fokus TV, Eski TV, Polsat Seriale.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W ofercie są m.in.:
- seriale „Przyjaciółki”, „Wotum nieufności”, „Matka”, „Lulu”, „Pierwsza miłość”, „Kowalscy kontra Kowalscy”, „Świat według Kiepskich”, „Włatcy Móch”, „Gliniarze”, „Sprawiedliwi – Wydział Kryminalny”, „Policjantki i policjanci”, „Chłopaki do wzięcia”,
- programy rozrywkowe „Love Island. Wyspa miłości”, „Farma”, „Nasz nowy dom” „Twoja twarz brzmi znajomo”,
- nowe produkcje „Temptation Island. Wyspa pokus”, „The Real Housewives. Żony Warszawy”, “Doda. Dream Show”, “Para do Gara. Ona mówi, on gotuje”.
Przy treściach emitowane są reklamy. Subskrybenci mogą pobierać treści na swoje urządzenia, żeby oglądać je później w trybie offline.
- Serwis streamingowy to nasz atut i będziemy go systematycznie rozwijać. Kilkanaście milionów osób w kilku milionach gospodarstw domowych korzysta z naszych usług i chcemy im zaoferować najlepszy wybór treści wśród serwisów streamingowych w Polsce - podkreśla Mirosław Błaszczyk, prezes Cyfrowego Polsatu.
Platformy Polsat Box Go i Polsat Go zostały uruchomione jesienią 2021 roku. W ramach rebrandingu obejmującego wszystkie najważniejsze marki grupy Cyfrowy Polsatu, na czele z Polsatem, Plusem (zmieniły się ich logotypy) i Cyfrowym Polsatem (jako platforma telewzyjna działa obecnie pod nazwą Polsat Box) zastąpiły platformę streamingową Ipla.
W lipcu br. Polsat Box Go odwiedziło 1,45 mln internautów, spędzając średnio po godzinę, 44 minuty i 10 sekund, co dało 2,34 proc. udziału w czasie korzystania ze wszystkich platform streamingowych (dane z Mediapanelu).
Natomiast Polsat Go ostatni raz w czołowej dziesiątce platform streamingowych pojawił się w maju br. Przyciągnął wtedy 863,9 tys. użytkowników, każdego średnio na 2 godziny, 48 minut i 19 sekund, co przełożyło się na 2,2 proc. udziału w łącznym czasie korzystania ze streamingu.
Miszczak stawia na Polsat Box Go
Na początku br. nowy dyrektor programowy i członek zarządu Polsatu Edward Miszczak zapowiedział, że jednym z jego priorytetów będzie rozwój Polsat Box Go. - Na polskim rynku nikt nie ma takich możliwości jak Grupa Polsat Plus. Inne platformy streamingowe muszą walczyć o widza. My go mamy. Polsat Box Go to ponad 130 kanałów TV, niesamowita oferta filmowa, rozrywkowa, sportowa i newsowa. Jak dojdzie do tego dobra oferta serialowa, a streaming żyje serialem, to będzie bardzo dobrze - stwierdził w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.
Eksperci pytani przez nasz portal oceniali, że grupa Cyfrowy Polsat ma potencjał, żeby więcej znaczyć na rynku streamingowym, ale nie będzie to łatwe zadanie.
TVN Warner Bros. Discovery, główny konkurent komercyjny Polsatu na rynku telewizyjnym, tani pakiet z reklamami przy treściach na swojej platformie Player wprowadził już na początku 2021 roku (obecnie jego cena wynosi 10 zł za 30 dni). Natomiast w lutym br. uruchomił oferujący treści bezpłatnie serwis vod.pl, na bazie domeny przejętej od Ringier Axel Springer Polska.
Dołącz do dyskusji: Polsat zamyka darmowy serwis streamingowy
Nie przeczę, że za czyjąś prace trzeba płacić, ale ta ułuda darmochy na początku jest nie w porządku.