SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Koral oszołomiony sukcesem lodów Ekipa. Friz z milionem złotych zysku w marcu

Wprowadzone do sprzedaży pod koniec marca lody Koral Ekipa szturmem zdobywają rynek. - Odbiór produktu przerósł chyba najśmielsze oczekiwania nas wszystkich - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu w firmie Koral.

Pod koniec marca do sprzedaży trafiła nowa linia lodów Koral pod marką Ekipa, której ambasadorami marketingowymi są youtuberzy z kanału Ekipa, którego główną gwiazdą jest Karol "Friz" Wiśniewski.

Lody momentalnie znikały ze sklepowych zamrażarek - media pisały, że pierwsza partia wyprzedała się w zaledwie jeden dzień. Lody trafiły do największych sieci dyskontowych - Biedronki i Lidla.

W związku z ogromnym zainteresowaniem lodami, Koral podjął w tym tygodniu decyzję o uruchomieniu dodatkowej linii produkcyjnej, dzięki czemu będzie wytwarzanych aż milion lodów Ekipy na dobę.

- Zamówienia napływają lawinowo z całej Polski, zarówno ze strony sieci handlowych, jak i niezależnych punktów sprzedaży. Lody Ekipy sprzedają się co najmniej 300 procent lepiej niż jakiekolwiek wcześniejsze nowości produktowe w przeszło 40-sto letniej historii tej firmy. Nieprawdopodobny popyt skłonił nas do uruchomienia dodatkowej linii produkcyjnej, która pozwoli wytwarzać ok. 1 mln sztuk lodów na dobę. Nadal pracujemy również nad poprawą dostępności poprzez poszerzenie kanałów dystrybucji - mówił Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu w firmie Koral.

Koral zaskoczony sukcesem lodów Ekipa

W rozmowie z Wirtualnemedia.pl Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu w firmie Koral, mówi że sukces produktu zaskoczył firmę. - Odbiór produktu przerósł chyba najśmielsze oczekiwania nas wszystkich. Jak już wielokrotnie zostało wspomniane, wzrosty nowości mamy na poziomie 300%, co stanowi absolutny ewenement. Niech o naszym zaskoczeniu świadczy konieczność uruchomienia dodatkowej linii produkcyjnej, a także poszerzenie dystrybucji tak, żeby lody można było kupić praktycznie w każdym miejscu w Polsce - deklaruje szef marketingu Koral.

Z czego wynika tak olbrzymia popularność lodów Ekipy? Zdaniem Piotra Gąsiorowskiego, kluczowa jest siła marki Ekipy Friza.

- Od początku wiedzieliśmy, że chcemy pracować z Ekipą, bo tylko oni w tej chwili potrafią stworzyć coś tak wyjątkowego - utrzymywać doskonałe liczby wyświetleń na YouTube, docierać do milionów fanów na Instagramie, stworzyć własną linię ubrań i wypromować ją z takim sukcesem. No i oczywiście być na ustach całej Polski - od magazynu Forbes, przez program Kuby Wojewódzkiego, do setek fanpage’y i rozmów na ulicy. Dla mnie są na ten moment absolutnym numerem jeden i tylko z nimi mogliśmy związać najlepszą markę lodów w Polsce - mówi nam menadżer.

Piotr Gąsiorowski ujawnia też, że kolejne działania marketingowe wokół lodów Ekipy będą planowane na bieżąco. - Na ten moment będziemy bacznie obserwować to, co będzie się działo z produktem. Oprócz linii klasycznej, powstała linia XL – damy teraz popracować trochę temu wariantowi i poczekamy na rozwój sytuacji. Z działań marketingowych – obrandowane ciężarówki, billboardy, sponsor audycji radiowych i programu "Dance, Dance, Dance" są chyba najbardziej istotne - opowiada nam szef marketingu firmy Koral.

Ekipa znakomicie promuje własne lody

O kulisy współpracy z Ekipą Friza zapytaliśmy agencję GetHero, na co dzień obsługującą jej aktywności marketingowe. - Koral bardzo dojrzale podszedł do współpracy, zostawiając Ekipie dowolność w tworzeniu końcowego produktu, ale też w komunikacji, jaką członkowie Ekipy będą prowadzili na swoich profilach w ramach promocji lodów. Przedstawiciele Ekipy są zaangażowani w każdy aspekt projektu – od smaku lodów, przez plan komunikacji, do sposobu obrandowania ciężarówek. Tylko dzięki temu w całości mogą podpisać się pod tym projektem. Ważne jest również to, że każda ze stron ufa sobie w stu procentach, co przekłada się na płynność współpracy i w rezultacie taki olbrzymi sukces - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Mikołaj Białek, new business sales manager agencji GetHero.

- Ekipa miała pełną decyzyjność co do smaku lodów oraz wyglądu opakowań, a klient był bardzo responsywny. Myślę, że ta współpraca może posłużyć za wzór dla innych projektów - zdradza Białek.

Menadżer mówi, że pierwotnie plan współpracy z Koralem zakładał wsparcie linii produktowej marki.  

- W trakcie spotkań pojawił się pomysł stworzenia autorskiego produktu z największymi influencerami w Polsce. Samo wykorzystanie influencerów przez markę pozwala na wykorzystanie ich kanałów dotarcia i oparcie o nich ciężaru komunikacji. Mając do czynienia z tak kreatywnymi osobami, nie było żadnego problemu w dopracowaniu szczegółów komunikacji. Również pozostałe elementy mixu mediów zaproponowanych przez firmę Koral szybko zostały wspólnie zaakceptowane - opowiada nam Białek.

Friz z milionem złotych zysku w marcu

W tym tygodniu Karol "Friz" Wiśniewski" ogłosił na Twitterze, że zysk netto kierowanej przez niego spółki Ekipa Holdings tylko w marcu przekroczył milion złotych.

W drugiej połowie listopada ub.r., niedługo po jej rejestracji w KRS, Ekipa Holding podpisała list intencyjny z JR Holding w sprawie potencjalnej współpracy mającej wprowadzić ją na główny lub boczny rynek warszawskiej giełdy „poprzez połączenie z publiczną spółką akcyjną w ramach realizacji transakcji odwrotnego przejęcia”.

Na początku lutego Ekipa zaczęła negocjacje dotyczące połączenia się z Beskidzkim Biurem Inwestycyjnym notowanym na bocznym rynku giełdowym NewConnect. Równocześnie JR Holding objął akcje serii C Ekipy.

Pod koniec stycznia zapowiedziano, że Ekipa wyda przynajmniej dwie gry, które przygotuje notowane na giełdzie studio T-Bull, tworzące głównie gry mobilne. Firmy podpisały ramową umowę o współpracy.

Ponadto w połowie grudnia ub.r. Ekipa zaczęła negocjacje z notowanym na giełdzie studiem All In! Games dotyczące współpracy przy przygotowaniu i wydaniu gry wideo.

Współwłaścicielem i członkiem rady nadzorczej Ekipy jest youtuber Karol Wiśniewski, lepiej znany jako Friz. Jego kanał ma 4,3 mln subskrybentów, a opublikowane na nim ponad 540 materiałów zanotowało łącznie 1,75 mld odtworzeń. Twórca jest też obecny na Facebooku i Instagramie, współpracuje z siecią Get Hero.

Dwa lata temu Friz założył grupę Ekipa, w której oprócz niego są inni youtuberzy, m.in. Tromba, Mini Majk, Wersow, Mixer, Poczciwy Krzychu, Murcix, Patec Wariatec, Marcysia i Kasia Bożek. Wiosną ub.r. zamieszali w jednym domu, żeby wspólnie tworzyć materiały. Publikują je na wspólnym kanale.

Dołącz do dyskusji: Koral oszołomiony sukcesem lodów Ekipa. Friz z milionem złotych zysku w marcu

39 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pokazali miejsce
Gdzieś czytałem coś o kontroli policji, dużej prędkości jazdy coś w ten deseń. Do tego jaki zaskoczony że go policja nie zna, coś podobnego.
odpowiedź
User
Graco
Dziwnie brzmi ten gość z marketingu, który bardziej chwali youtuberów niż własną firmę. Chyba pierwszy raz coś takiego widzę.
odpowiedź
User
Uk bat
Kapitalny przykład na to, jaki wpływ potrafi mieć influencer na młodych. Jak to się może przełożyć na konkretne zyski Korala...
odpowiedź