SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Które stacje telewizyjne oglądają kobiety, a które mężczyźni?

Zarówno wśród kobiet, jak i mężczyzn liderem oglądalności jest TVP1. Zestawienie top 15 stacji z podziałem na płeć.

W okresie od 1 stycznia do 31 lipca br. udział TVP1 wśród wszystkich kobiet wyniósł 16,36 proc. Jest to o 2,31 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.

Tuż za TVP1 znalazła się TVN, której ramówka w szczególności skierowana jest dla kobiet. W analizowanym okresie miała ona 16,22 proc. udziału, czyli o 0,25 pkt. proc. mniej niż w tym samym okresie rok wcześniej.

Kolejne miejsca zajmują pozostałe dwie główne stacje naziemne. Z czwartej na trzecią pozycję awansował Polsat, który miał 14,21 proc. udziałów. Jest to jednak o 0,10 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Z ostatniego miejsca podium, na czwarte miejsce spadła TVP2 - w dół o 0,97 pkt. proc. do 13,88 proc.

W rankingu znalazła się tylko jedna stacja (TVN Style), dla której to właśnie panie są grupą docelową. Znalazła się ona bowiem dopiero na czternastej pozycji z wynikiem 0,68 proc.

Kobiety za to chętnie oglądają typowo męską stację - AXN. Znalazła się ona bowiem na dwunastej pozycji z wynikiem na poziomie 0,96 proc.

W zestawieniu znalazły się trzy główne stacje informacyjne. Piąte miejsce zajęło TVP Info (3,91 proc. udziału), szóste - TVN24 (2,88 proc.), a trzynaste - Polsat News (0,76 proc.)

Miejsca od siódmego do dziewiątego zajmują ogólnorozrywkowe stacje naziemne takie jak TV4 (2,44 proc.), TVN7 (2,16 proc.) i TV Puls (1,93 proc.). W pierwszej piętnastce znajdują się także dwie stacje dziecięce: Disney Channel (1 proc.) oraz Disney Junior (0,66 proc.), a także Polsat2 (1,33 proc.).

Kobiety
01.01.2012 - 31.07.2012 01.01.2012 - 31.07.2011
Stacja SHR % Stacja SHR %
TVP1 16,36% TVP1 18,67%
TVN 16,22% TVN 16,47%
Polsat 14,21% TVP2 14,85%
TVP2 13,88% Polsat 14,31%
TVP INFO 3,91% TVP INFO 4,17%
TVN24 2,88% TVN24 2,89%
TV4 2,44% TV4 2,27%
TVN7 2,16% TV PULS 1,93%
TV PULS 1,93% TVN7 1,60%
Polsat2 1,33% Polsat2 1,32%
Disney Channel 1,00% Disney Channel 1,16%
AXN 0,96% AXN 0,82%
Polsat News 0,76% TVP Polonia 0,73%
TVN Style 0,68% Disney XD 0,64%
Disney Junior 0,66% Polsat News 0,62%


Z kolei wśród wszystkich mężczyzn udział liderującej TVP1 wyniósł 16,16 proc.
i jest to o 1,58 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Na drugim miejscu znalazł się Polsat, który miał 14,21 proc. udziału, czyli o 0,11 pkt. proc. mniej niż w tym samym okresie rok wcześniej. Z czwartego na trzecie miejsce awansowała TVP2, która miała 11,45 proc. udziału. Jest to jednak o 0,83 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Zaś na czwarte miejsce spadła TVN (10,77 proc.; mniej o 1,51 pkt. proc.).

W rankingu piętnastu najchętniej oglądanych stacji przez panów znalazły się dwa kanały sportowe. Trzynaste miejsce zajął Eurosport (1,09 proc. udziałów) a oczko niżej sklasyfikowany został Polsat Sport (1,07 proc.).

Mężczyźni chętniej, niż kobiety oglądają stacje informacyjne: (TVP Info; 4,06 proc.), (TVN24; 3,35 proc.) i (Polsat News; 1,13 proc.), a także pozostałe ogólne stacje nadziemne: (TV4; 2,40 proc.), (TVN7; 2,39 proc.) oraz (TV Puls; 2,29 proc.).

W pierwszej piętnastce znajduje się jeszcze dziecięca stacja Cartoon Network (1,15 proc. udziału), Polsat2 (1,11 proc.), a  na ostatnim miejscu w zestawieniu znalazł się dokumentalny Discovery (0,96 proc.).

Męźczyźni
01.01.2012 - 31.07.2012 01.01.2012 - 31.07.2011
Stacja SHR % Stacja SHR %
TVP1 16,16% TVP1 17,74%
Polsat 14,21% Polsat 14,32%
TVP2 11,45% TVN 12,28%
TVN 10,77% TVP2 12,28%
TVP INFO 4,06% TVP INFO 4,44%
TVN24 3,35% TVN24 3,40%
TV4 2,40% TV4 2,42%
TVN7 2,39% TVN7 1,80%
TV PULS 2,29% TV PULS 1,69%
Cartoon Network 1,15% Cartoon Network 1,25%
Polsat News 1,13% Disney XD 1,17%
Polsat2 1,11% Polsat2 1,15%
Eurosport 1,09% Discovery 1,01%
Polsat Sport 1,07% Polsat News 1,00%
Discovery 0,96% Disney Channel 0,91%

Dołącz do dyskusji: Które stacje telewizyjne oglądają kobiety, a które mężczyźni?

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zaśnijcie Państwo z nami!
Wyniki TVP są zapewne rezultatem zasadniczej poprawy jakości programu i oglądalności (pomimo transmisji Euro i IO 2012), za którą pełną odpowiedzialność ponosi obecny zarząd (czytaj: prezes Braun). To rzeczywiście wspólne osiągnięcie prezesa i dyrektorów Wekslera, Radziszewskiego i Kapuścińskiego. Kłapouchy miał rację!
0 0
odpowiedź
User
Korespondent z Zamku Wildstein
Bez Euro wyniki TVP1 i TVP2 byłyby niższe o 3-4 punkty proc. Oglądalność Polsatu i TVN od stycznia do lipca 2011 i 2012 jest niemal identyczna. Jedynie męski TVN stracił 1.5% piłki nożnej.
0 0
odpowiedź
User
Telewizja jest spółką Skarbu Państwa, w której łamane jest prawo i dobre obyczaje
W Telewizji Polskiej panuje rozbójniczy nepotyzm. Pracują tam żony i dzieci senatorów, posłów, europosłów, ministrów rządu, ambasadorów RP, dyrektorów anten, jednostek prawnych, administracyjnych i księgowych. Żony swoich mężów i ich dzieci są nietykalne i chronione względami prezesa Brauna, bo to żony i dzieci jego kolegów z partii. Mogą nie przychodzić do pracy (w piątki), mogą nie wypełniać służbowych obowiązków, za które pobierają wynagrodzenie, mogą wygadywać fidrygały na wizji, mogą nic nie umieć, mogą mieć zerową oglądalność, mogą być zatrudnione nie tam, gdzie pobierają wynagrodzenie (przekręty etatowe). Mogą straszyć innych swoim mężem i jego koleżką prezesem. Nie może ich nie chcieć wydawca lub autor programu.
0 0
odpowiedź