SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Megapanel: Google blisko 17 mln RU, Gazeta.pl przed Allegro

Serwisy Google odwiedziło w październiku prawie 17 mln użytkowników z Polski – o ponad 500 tys. więcej niż miesiąc wcześniej. Zasięg Facebooka wzrósł o 600 tys. real users, a Allegro.pl wyprzedziła Gazeta.pl

Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że w październiku z serwisów Google skorzystało 16,99 mln użytkowników z Polski. Liczba real users tych witryn wzrosła tym samym o ok. 510 tys. w porównaniu do września, a ich zasięg procentowy – o 0,75 proc.

Kolejne w zestawieniu grupy stron zanotowały nieznaczne wzrosty liczby użytkowników – Onet.pl o ponad 100 tys., a nasza-klasa.pl o ok. 50 tys. Natomiast witryny Wirtualnej Polski odwiedziło prawie 200 tys. real users więcej niż miesiąc wcześniej, dzięki czemu przekroczyły one poziom 12 mln RU i zbliżyły się do stron nasza-klasa.pl.

Z kolei serwisy należące do Gazeta.pl przyciągnęły ponad 300 tys. użytkowników więcej niż we wrześniu. W ten sposób awansowały na piąte miejsce, wyprzedzając strony Allegro.pl, które odwiedziło niecałe 100 tys. real users więcej niż miesiąc wcześniej. Natomiast YouTube zyskał aż 450 tys. użytkowników z Polski, dzięki czemu wysunął się w zestawieniu przed serwisy Interia.pl.

Facebook zwiększył swój zasięg w Polsce o niecałe 600 tys. real users. Jeszcze większy wzrost liczby użytkowników w naszym kraju – wynoszący prawie 750 tys. – osiągnęły w październiku strony Mozilli. W czołowej dwudziestce zestawienia pojawiły się dobreprogramy.pl.

         Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego
lp.nazwaużytkownicy (real users)zasięg audyt site-centric
1Grupa Google16 991 01593,17% 
2Grupa Onet.pl13 264 06272,73%tak
3Grupa nasza-klasa.pl12 212 30666,96% 
4Grupa Wirtualna Polska12 088 04266,28%tak
5Grupa Gazeta.pl11 651 10663,89%tak
6Grupa Allegro.pl11 525 31863,20%tak
7youtube.com11 197 48661,40% 
8Grupa Interia.pl11 177 94561,29%tak
9Grupa O2.pl10 118 60355,48%tak
10Grupa Wikipedia9 313 88451,07% 
11facebook.com8 664 05847,51% 
12Grupa Mozilla7 422 15140,70% 
13Grupa GG Network6 116 02133,54%tak
14Grupa Microsoft5 400 83829,61% 
15Grupa Axel Springer4 809 15826,37%tak
16Grupa Polskapresse4 761 34426,11%tak
17Grupa Infor4 447 26924,39%tak
18Grupa Money.pl4 127 34822,63%tak
19dobreprogramy.pl3 976 57221,80%tak
20Grupa Orange3 907 09521,42% 


W rankingu witryn objętych audytem site-centric tak jak we wcześniejszych miesiącach czołowe miejsca zajmują największe polskie portale horyzontalne i Allegro. Serwisy Axel Springer zyskały w porównaniu do września prawie 100 tys. użytkowników, dzięki czemu wyprzedziły strony należące do Polskapresse.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych w całości lub częściowo* objętych audytem site-centric według zasięgu
lp.nazwazasięg użytkownicy (real users)
1Grupa Onet.pl72,73%13 264 062
2Grupa Wirtualna Polska66,28%12 088 042
3Grupa Gazeta.pl63,89%11 651 106
4Grupa Allegro.pl63,20%11 525 318
5Grupa Interia.pl61,29%11 177 945
6Grupa O2.pl55,48%10 118 603
7Grupa GG Network33,54%6 116 021
8Grupa Axel Springer26,37%4 809 158
9Grupa Polskapresse26,11%4 761 344
10Grupa Infor24,39%4 447 269
11Grupa Money.pl22,63%4 127 348
12dobreprogramy.pl21,80%3 976 572
13Grupa Media Regionalne19,41%3 540 369
14Grupa Spolecznosci.pl*19,38%3 533 612
15Grupa Murator18,30%3 337 523
16zapytaj.com.pl16,83%3 069 215
17Grupa Edipresse.pl16,62%3 030 589
18filmweb.pl16,29%2 970 030
19Grupa Spilgames*15,53%2 833 074
20Grupa Pkt.pl15,46%2 819 241

Zasięg domeny google.pl w Polsce zdecydowanie przekroczył 16 mln real users. Ten adres, podobnie jak google.com, odwiedziło po ok. 500 tys. użytkowników więcej niż we wrześniu. Z kolei onet.pl zyskał ponad 200 tys. real users, a nk.pl straciła ok. 150 tys. RU. W zestawieniu pojawiło się chomikuj.pl. które odwiedziło ponad 4 mln użytkowników.

Ranking domen według zasięgu miesięcznego
lp.nazwaużytkownicy
(real users)
zasięg audyt site-centric
1google.pl16 379 22589,81% 
2onet.pl12 328 74967,60%tak
3nk.pl12 203 43466,91% 
4google.com11 670 50863,99% 
5youtube.com11 197 48661,40% 
6allegro.pl10 923 37959,90%tak
7wp.pl10 857 50159,53%tak
8wikipedia.org9 200 89650,45% 
9facebook.com8 664 05847,51% 
10interia.pl8 203 75944,98%tak
11gazeta.pl7 817 88942,87%tak
12mozilla.com7 307 76440,07% 
13wrzuta.pl4 759 34426,10%tak
14o2.pl4 613 11825,29%tak
15zumi.pl4 579 81325,11%tak
16blogspot.com4 344 40823,82% 
17ceneo.pl4 295 35123,55%tak
18microsoft.com4 278 72123,46% 
19chomikuj.pl4 277 93223,46%tak
20otomoto.pl4 097 84422,47%tak


Serwisy Allegro.pl zanotowały prawie 300 mln odsłon więcej niż we wrześniu – przy wzroście liczby real users wynoszącym niecałe 100 tys. Natomiast użytkownicy witryn Onet.pl wykonali w nich ok. 150 mln odsłon więcej niż miesiąc wcześniej, a na stronach Gazeta.pl ten wzrost wyniósł ok. 100 mln.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych w całości lub częściowo* objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon
lp.nazwaliczba odsłonużytkownicy (real users)
1Grupa Allegro.pl5 292 856 23311 525 318
2Grupa Onet.pl2 973 655 25513 264 062
3Grupa Wirtualna Polska2 357 753 63412 088 042
4Grupa Interia.pl1 164 717 04611 177 945
5Grupa Gazeta.pl1 118 570 55211 651 106
6Grupa O2.pl1 088 339 21310 118 603
7Grupa Spolecznosci.pl* 956 418 7413 533 612
8Grupa Spilgames*242 945 9742 833 074
9Grupa GG Network172 501 0196 116 021
10poszkole.pl157 535 4801 244 493


W październiku polscy internauci dłużej korzystali z czołowych serwisów niż we wrześniu. W zestawieniu tak jak miesiąc wcześniej liderują strony Onet.pl – zarówno pod względem całościowego czasu spędzonego na nich przez użytkowników, jak i średniego czasu na jednego real usera. Największy wzrost odnotowały serwisy Eurozetu – o prawie 1,4 mln godzin łącznego czasu oraz o godzinę i prawie 50 minut czasu przypadającego na jednego użytkownika.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych w całości lub częściowo* objętych audytem site-centric według miesięcznego czasu
lp.nazwaczas [godz]średni czas na użytkownika [godz:min:s]użytkownicy (real users)
1Grupa Onet.pl79 136 43705:57:5813 264 062
2Grupa Wirtualna Polska68 592 76705:40:2812 088 042
3Grupa Allegro.pl55 390 83204:48:2211 525 318
4Grupa Interia.pl37 752 46403:22:3911 177 945
5Grupa O2.pl29 115 29402:52:3910 118 603
6Grupa Gazeta.pl24 333 07802:05:1911 651 106
7Grupa GG Network9 576 00701:33:576 116 021
8Grupa Spolecznosci.pl*9 313 13602:38:083 533 612
9Grupa Spilgames*5 720 97702:01:102 833 074
10Grupa Eska5 255 83203:46:541 389 792
11wyspagier.pl3 255 98301:54:321 705 627
12Grupa Eurozet2 714 84303:47:56714 648
13Grupa TVN2 442 38400:58:142 516 147
14joemonster.org1 885 93101:27:121 297 732
15poszkole.pl1 655 54401:19:491 244 493
16Grupa Polskapresse1 590 71900:20:034 761 344
17grono.net1 547 27400:47:201 961 636
18Grupa Media Regionalne1 450 74800:24:353 540 369
19filmweb.pl1 347 54300:27:132 970 030
20nokaut.pl1 329 96900:30:152 637 468


Z Gadu-Gadu korzystało minimalnie mniej użytkowników niż miesiąc wcześniej. Za to Skype zyskał w Polsce prawie 300 tys. real users, dzięki czemu zdecydowanie wyprzedził Windows Media Playera. Zasięg Winampa w porównaniu do września spadł o niecałe 200 tys. RU, natomiast z Ipli skorzystało ponad 200 tys. użytkowników więcej.

Ranking  aplikacji według zasięgu miesięcznego**
lp.nazwazasięgaktywne programy**audyt site-centric
1Komunikator Gadu-Gadu36,25%6 610 967tak
2Komunikator Skype25,39%4 629 631 
3Windows Media Player23,63%4 309 725 
4Winamp14,59%2 660 521 
5Ipla14,08%2 567 737 
6OpenFM6,28%1 144 629 
7RealPlayer4,12%750 477 
8Aplikacja Google Desktop2,64%481 317 
9Komunikator Windows Live Messenger2,63%479 182 
10Komunikator Tlen.pl2,42%441 336tak
11Google Earth2,21%403 153 
12VLC media player2,03%370 745 
13iTunes1,49%271 573 
14QuickTime1,44%262 325 
15BestPlayer1,19%216 174 
16Komunikator AQQ1,01%184 247tak
17GOM Player0,78%142 541 
18AIMP0,69%126 238 
19KMplayer0,52%95 100 
20Last FM0,51%92 841 


* w zestawieniu uwzględniono tylko audytowane części grup witryn i witryn niezgrupowanych
** aktywne programy oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w badanym miesiącu

Liczebność próby: N= 15 087. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.


 

Dołącz do dyskusji: Megapanel: Google blisko 17 mln RU, Gazeta.pl przed Allegro

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl