“Misja specjalna” obniża oglądalność TVP 1
Magazyn “Misja specjalna”, po czterech odcinkach jesiennej serii, gromadzi średnio 990 tys. widzów, co daje TVP 1 czwarte miejsce w rynku telewizyjnym i jest wynikiem słabszym od tego jaki kanał notował w tym samym paśmie rok temu.
Udział, emitowanej we wtorki o 22.45 (raz pokazano ją o 22.10), “Misji” w grupie 4+ wynosi 10,71 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl. W tym czasie liderem rynku jest telewizja TVN, nadająca “Kubę Wojewódzkiego” i “Usta Usta”, co daje jej 19,38 proc. udziału, drugie miejsce zajmuje TVP 2 (cykl “Oglądaj z Andrzejem Fidykiem” i “Magazyn Expressu Reporterów”; 17,40 proc.) i Polsat (“CSI: Kryminalne Zagadki Miami”, film; 14,10 proc.).
W grupie 16-49 udział programu jest jeszcze niższy i wynosi 9,39 proc. Rok temu, w paśmie emisji “Misji”, Jedynka miała 1,31 mln widzów, co dawało jej odpowiednio 13,82 proc. i 12,95 proc. udziału. “Misji” wtedy nie nadawano, bo ówczesny prezes TVP Piotr Farfał wycofał ją wiosną 2009 roku z ramówki. Program wrócił na antenę w lutym br.
“Misję specjalną” oglądają głównie widzowie po 35. roku życia i mieszkańcy małych oraz średnich miast.
Oglądalność “Misji specjalnej" odcinek po odcinku
Wszyscy 4+ | 16-49 | |||
Data | Godz. | AMR | SHR % | SHR % |
07-09-2010 | 22:45 | 924 524 | 11,43% | 10,22% |
14-09-2010 | 22:05 | 930 337 | 8,08% | 8,94% |
21-09-2010 | 22:44 | 1 207 720 | 14,68% | 11,31% |
28-09-2010 | 22:45 | 914 291 | 9,80% | 7,61% |
Średnia | 994 658 | 10,71% | 9,39% |
Widownia konkurencji w czasie emisji magazynu
Wirtualnemedia.pl | Wszyscy 4+ | |
Stacja | AMR | SHR % |
TVN | 1 799 954 | 19,38% |
TVP 2 | 1 616 266 | 17,40% |
Polsat | 1 309 912 | 14,10% |
TVP 1 – Misja specjalna | 994 658 | 10,71% |
Profil widowni programu
Wirtualnemedia.pl | ADH % | AFF | |
Płeć | Mężczyźni | 49,74% | 103 |
Kobiety | 50,26% | 97 | |
Wiek | 4-9 | 2,05% | 34 |
10-15 | 2,41% | 34 | |
16 - 19 | 2,04% | 35 | |
20 - 24 | 4,12% | 50 | |
25 - 29 | 6,34% | 71 | |
30 - 34 | 7,13% | 87 | |
35 - 39 | 7,10% | 100 | |
40 - 44 | 9,13% | 142 | |
45 - 49 | 9,48% | 133 | |
50 - 54 | 11,22% | 136 | |
55 - 59 | 8,33% | 110 | |
60+ | 30,65% | 157 | |
Wlk. miasta | Wieś | 34,77% | 89 |
< 50 tys. | 30,65% | 127 | |
50-100 tys. | 7,68% | 90 | |
100-200 tys. | 9,21% | 115 | |
> 200 tys. | 17,70% | 87 | |
Zawód | Top management | 8,08% | 104 |
Pracownicy średniego szczebla | 17,19% | 119 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 21,33% | 105 | |
Emeryci | 37,00% | 149 | |
Inni | 16,39% | 50 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 48,41% | 105 |
Średnie | 35,19% | 119 | |
Wyższe | 11,95% | 104 | |
Inne | 4,46% | 34 |
Dołącz do dyskusji: “Misja specjalna” obniża oglądalność TVP 1
A TVP, jako telewizja misyjna, nie musi kierować się "oglądalnością".