Najpopularniejsze reklamy na YouTubie w 2016 roku: „English for beginners” i „Legendy Polskie” Allegro (TOP10)
W pierwszej piątce najpopularniejszych polskich reklam 2016 roku na YouTubie znalazły się cztery spoty Allegro: „English for beginners” i trzy filmy z cyklu „Legendy Polskie”. W skali Europy najchętniej oglądane były reklamy Nike Football, John Lewis i Sainsbury's.
W zestawieniu YouTube Ads Leaderboard uwzględniono tylko te klipy, które były emitowane na portalu jako reklamy. Wzięto pod uwagę dane pokazujące zaangażowanie użytkowników: liczbę obejrzeń oraz procentowy udział odtworzeń w ruchu organicznym w stosunku do płatnego.
W Polsce liderem jest spot Allegro „Czego szukasz w Święta? | English for beginners” udostępniony 28 listopada ub.r. Spot, przygotowany przez firmy Bardzo i CutCut, został doceniony przez wiele zagranicznych mediów, a za jedną z najlepszych reklam minionego roku z całego świata uznali go menedżerowie z agencji reklamowych pytani przez Wirtualnemedia.pl.
W pierwszej piątce YouTube Ads Leaderboard znalazły się jeszcze trzy spoty Allegro, z cyklu „Legendy Polskie”: „Twardowsky 2.0”, „Operacja Bazyliszek” i „Jaga”.
W całej Europie najpopularniejsza była reklama Nike Football „The Switch” z udziałem m.in. Cristiano Ronaldo, Harry’ego Kane’a i Anthony’ego Martiala. Spot udostępniono na początku czerwca, tuż przed rozpoczęciem Euro 2016.
Dwa kolejne miejsca zajęły reklamy bożonarodzeniowe marek John Lewis i Sainsbury's. Natomiast na ósmym miejscu znalazł się spot Allegro „Czego szukasz w Święta? | English for beginners”.
Polska lista YouTube Ads Leaderboard 2016 r.:
1. Allegro: „Czego szukasz w Święta? | English for beginners”
Kreacja i produkcja: agencja Bardzo & dom produkcyjny CutCut
Zakup mediów: Allegro
2. Allegro: „Legendy Polskie. Twardowsky 2.0”
Kreacja i produkcja: Platige Image
Zakup mediów: Allegro
3. Allegro: „Legendy Polskie. Operacja Bazyliszek”
Kreacja i produkcja: Platige Image
Zakup mediów: Allegro
4. T-Mobile: „Robert Lewandowski (Lewy) i Tomasz Kot, T-Mobile. Najlepsza sieć!”
Kreacja i produkcja: Leo Burnett
Zakup mediów: SMG
5. Allegro: „Legendy Polskie. Jaga”
Kreacja i produkcja: Platige Image
Zakup mediów: Allegro
6. Fanta: „#FantaMoji z Littlemooonster96, Kaiko, Stuu, Marcinem Dubielem i Adamem Zdrójkowskim”
Kreacja i produkcja: MediaCom Beyond Advertising w kooperacji z Nathaniel Czarnecki i Tadeusz Kieniewicz
Zakup mediów: Mediacom
7. Coca-Cola: „Świąteczne ciężarówki Coca-Cola i Youtuberzy 2016 | #PodarujRadosc”
Kreacja i produkcja: Mediacom Beyond Advertising
Zakup mediów: Mediacom
8. Coca-Cola: „Littlemooonster96, Kaiko, MultiGameplayGuy oraz Martin Stankiewicz na puszkach Coca-Cola!”
Kreacja i produkcja: Mediacom Beyond Advertising
Zakup mediów: Mediacom
9. Orange: „Historie na kartę: 6 złotych monet”
Kreacja i produkcja: VML Poland
Zakup mediów: Initiative Media Warszawa
10. Axe: „Find your magic”
Kreacja i produkcja: DDB & Tribal
Zakup mediów: Mindshare
1 2
Dołącz do dyskusji: Najpopularniejsze reklamy na YouTubie w 2016 roku: „English for beginners” i „Legendy Polskie” Allegro (TOP10)