Panele LCD popularniejsze od plazmowych
Panele plazmowe, inaczej zwane PDP (plasma display panel),sprzedają się znacznie słabiej od paneli LCD - wynika z danychfirmy badawczej iSuppli.
Firma badawcza iSuppli szacuje, że w bieżącym roku dochody zesprzedaży PDP wyniosą 8,6 miliarda dolarów - o 11,8 procenta więcejw porównaniu z rokiem ubiegłym. W przyszłym roku dochody te mająwzrosnąć o kolejne 18,5 procenta, do poziomu 10,2 miliardówdolarów.
Jednak w 2011 roku z powodu rosnącej konkurencji i dalszychspadków cen, rynek PDP przyniesie producentem już tylko 8,7miliarda dochodu.
W pierwszym kwartale bieżącego roku liderem rynku plazmowychpaneli była firma Matsushita, z udziałem na poziomie 31,5 procentapod względem dochodów. Następne w kolejności były LG Electronics(24,7 procenta), Samsung SDI (22,9 procenta), Fujitsu HitachiPlasma Display (14 procent) oraz Pioneer (6,8 procenta).
Dołącz do dyskusji: Panele LCD popularniejsze od plazmowych