Paynow - nowa bramka płatności dla biznesu w mBanku
mBank udostępnił swoim klientom firmowym prowadzącym e-sklepy nową usługę płatności internetowych Paynow. Dzięki bramce pieniądze dostępne są na koncie sprzedawcy zaraz po dokonaniu wpłaty przez kupującego, a prowizja od przyjętych płatności wynosi 0,95 proc. wartości transakcji i jest niezależna od wysokości obrotów.
Paynow to system płatności online dla e-commerce. Aby z niego skorzystać, należy posiadać rachunek firmowy w mBanku i stronę z e-sklepem.
Panel do zarządzania płatnościami zintegrowany jest z serwisem transakcyjnym banku. Klient loguje się do niego tak samo jak do banku. Usługa widoczna jest w zakładce "Płatności".
Bezpłatna rejestracja. 0,95 proc. prowizji od wartości transakcji
Aktywacja bramki Paynow jest bezpłatna. Klient płaci natomiast stałą, niezależną od wysokości obrotów prowizję, która wynosi 0,95 proc. wartości przyjętej płatności.
Jak informuje mBank, Paynow jest pierwszym integratorem płatności wykorzystującym rozwiązania chmurowe. Pieniądze widoczne są na koncie od razu po dokonaniu wpłaty przez klienta. Bank podkreśla, że sprzedający nie musi czekać na wypłaty i nic zlecać, tak jak ma to miejsce w innych systemach do płatności internetowych.
- Usługę zaprojektowano tak by z łatwością można było z niej korzystać także na urządzeniach mobilnych - czytamy w komunikacie mBanku.
Na początek pay-by-link i Blik. W planach karty kredytowe i raty
Usługa Paynow powstała we współpracy ze spółką mElements – podmiotem z grupy mBanku. Na początek klient, który będzie chciał skorzystać z integratora płatności, do wyboru ma szybki przelew internetowy (tzw. pay-by-link) oraz płatność Blik. mBank zapowiada, że wkrótce doda kolejne formy płatności: karty płatnicze oraz raty.
W pierwszych trzech kwartałach ub.r. wydatki marketingowe grupy kapitałowej mBank wyniosły 102,23 mln zł, o 10 proc. więcej niż rok wcześniej.
W pierwszej połowie 2019 r. grupa kapitałowa mBank zanotowała 2,46 mld zł wpływów z odsetek (wobec 2,15 mld zł rok wcześniej), a jej przychody z tytułu opłat i prowizji zmalały w skali roku z 829,2 do 813,1 mln zł. Zysk operacyjny zmniejszył się z 1,15 mld zł do 968,1 mln zł, a zysk netto przypadający akcjonariuszom mBanku - z 705,9 do 495,6 mln zł. W skali roku portfel kredytowy grupy mBank wzrósł z 92,65 do 103,65 mld zł, a depozyty klientów z 97,79 do 110,34 mld zł. Na koniec czerwca grupa miała 5,55 mln klientów indywidualnych i 25 tys. korporacyjnych, wobec odpowiednio 5,51 mln i 22,9 tys. rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Paynow - nowa bramka płatności dla biznesu w mBanku