Polscy internauci dłużej na Facebooku niż TikToku, mocno w górę Twitter
W lutym br. Facebook wyprzedził TikToka pod względem średniego czasu korzystania przez polskich internautów. Duży wzrost liczby użytkowników zanotował Twitter, a spory spadek - Blogspot i Wykop.
Według badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w lutym br. Facebooka, jako serwis www i aplikację internetową, odwiedziło 26,26 mln polskich internautów, co dało 87,48 proc. zasięgu. Każdy użytkownik spędził na platformie średnio 14 godzin, 27 minut i 20 sekund.
Drugie miejsce w zestawieniu zajmuje Instagram, tak jak Facebook należący do koncernu Meta. W zeszłym miesiącu odwiedziło go 16,18 mln polskich internautów (dało to 53,87 proc. zasięgu), spędzając średnio po 3 godziny, 51 minut i 46 sekund.
Powyżej 10 mln użytkowników miały jeszcze dwie platformy. TikTok zanotował 14,15 mln odwiedzających, 47,12 proc. zasięgu oraz 11 godzin, 5 minut i 32 sekundy przeciętnego czasu korzystania przez internautę, a Twitter - 12,58 mln użytkowników, 41,9 proc. zasięgu oraz 43 minuty i 3 sekundy średniego czasu korzystania.
Pinteresta odwiedziło w lutym 8,43 mln polskich użytkowników, spędzając przeciętnie po 34 minuty i 34 sekundy, a Snapchata - 8,13 mln internautów, z których każdy korzystał średnio przez 2 godziny, 14 minut i 44 sekundy.
Platforma blogowa Blogspot.com (należąca do Google’a) w kategorii społecznościowej miała 7,12 mln użytkowników oraz 4 minuty i 26 sekund średniego czasu korzystania.
Dotyczący życia zawodowego LinkedIn (kilka lat temu kupił go Microsoft) zanotował 6,02 mln odwiedzających oraz 13 minut i 8 sekund przeciętnego czasu korzystania, służący do zbiórek charytatywnych Siepomaga.pl - 4,39 mln użytkowników oraz 2 minuty i 35 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez internautę, a Wykop - 4,18 mln użytkowników oraz 21 minut i 35 sekund średniego czasu korzystania.
Miesiąc do miesiąca Facebook stracił 356,6 tys. internautów (to 1,3 proc. w dół), a średni czas spędzany na platformie przez użytkownika zmalał o 3 godziny, 7 minut i 18 sekund (17,8 proc.). Mimo to Facebook w tej drugiej statystyce wyprzedził TikToka, na którym przeciętny czas korzystania zmniejszył się o 4 godziny, 59 minut i 59 sekund (czyli 31,1 proc.).
Równocześnie TikTok osiągnął wzrost liczby użytkowników o 659,7 tys. (4,9 proc.) do 14,15 mln. To jego kolejny rekordowy wynik w Polsce, w sierpniu ub.r. miał 10,37 mln odwiedzających, w listopadzie - 11,99 mln, a w grudniu - 12,37 mln.
Na Instagramie w lutym liczba polskich użytkowników zwiększyła się o 160,2 tys. (1 proc.), a średni czas korzystania spadł o 59 minut i 43 sekundy (20,5 proc.)
2,9 mln więcej użytkowników Twittera
Zdecydowanie największy wzrost liczby użytkowników osiągnął Twitter - o 2,93 mln, czyli 30,3 proc. Przeciętny czas spędzony na platformie przez odwiedzającego skrócił się o 2 minuty i 56 sekund (6,4 proc.).
Na Snapchacie liczba internautów zwiększyła się o 233 tys. (2,9 proc.), a średni czas korzystania zmalał o 53 minuty i 47 sekund (28,5 proc.), a na Siepomaga.pl przybyło 660,1 tys. użytkowników (17,7 proc.) przy spadku przeciętnego czasu korzystania o minutę i 19 sekund (33,8 proc.).
Blogspot.pl w kategorii społecznościowej stracił 1,1 mln użytkowników (13,4 proc.) oraz minutę i 11 sekund średniego spędzonego przez odwiedzającego (21,1 proc.).
Z kolei LinkedIn przy spadku liczby użytkowników o 300,2 tys. (4,7 proc.) osiągnął wzrost przeciętnego czasu korzystania o 67 sekund (9,3 proc.). Na Wykopie liczba odwiedzających zmalała o 427,2 tys. (9,3 proc.), a średni czas korzystania zwiększył się o 4 minuty (22,7 proc.).
Dołącz do dyskusji: Polscy internauci dłużej na Facebooku niż TikToku, mocno w górę Twitter