SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polscy internauci dłużej na Facebooku niż TikToku, mocno w górę Twitter

W lutym br. Facebook wyprzedził TikToka pod względem średniego czasu korzystania przez polskich internautów. Duży wzrost liczby użytkowników zanotował Twitter, a spory spadek - Blogspot i Wykop.

Według badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w lutym br. Facebooka, jako serwis www i aplikację internetową, odwiedziło 26,26 mln polskich internautów, co dało 87,48 proc. zasięgu. Każdy użytkownik spędził na platformie średnio 14 godzin, 27 minut i 20 sekund.

Drugie miejsce w zestawieniu zajmuje Instagram, tak jak Facebook należący do koncernu Meta. W zeszłym miesiącu odwiedziło go 16,18 mln polskich internautów (dało to 53,87 proc. zasięgu), spędzając średnio po 3 godziny, 51 minut i 46 sekund.

Powyżej 10 mln użytkowników miały jeszcze dwie platformy. TikTok zanotował 14,15 mln odwiedzających, 47,12 proc. zasięgu oraz 11 godzin, 5 minut i 32 sekundy przeciętnego czasu korzystania przez internautę, a Twitter - 12,58 mln użytkowników, 41,9 proc. zasięgu oraz 43 minuty i 3 sekundy średniego czasu korzystania.

Pinteresta odwiedziło w lutym 8,43 mln polskich użytkowników, spędzając przeciętnie po 34 minuty i 34 sekundy, a Snapchata - 8,13 mln internautów, z których każdy korzystał średnio przez 2 godziny, 14 minut i 44 sekundy.

Platforma blogowa Blogspot.com (należąca do Google’a) w kategorii społecznościowej miała 7,12 mln użytkowników oraz 4 minuty i 26 sekund średniego czasu korzystania.

Dotyczący życia zawodowego LinkedIn (kilka lat temu kupił go Microsoft) zanotował 6,02 mln odwiedzających oraz 13 minut i 8 sekund przeciętnego czasu korzystania, służący do zbiórek charytatywnych Siepomaga.pl - 4,39 mln użytkowników oraz 2 minuty i 35 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez internautę, a Wykop - 4,18 mln użytkowników oraz 21 minut i 35 sekund średniego czasu korzystania.

Miesiąc do miesiąca Facebook stracił 356,6 tys. internautów (to 1,3 proc. w dół), a średni czas spędzany na platformie przez użytkownika zmalał o 3 godziny, 7 minut i 18 sekund (17,8 proc.). Mimo to Facebook w tej drugiej statystyce wyprzedził TikToka, na którym przeciętny czas korzystania zmniejszył się o 4 godziny, 59 minut i 59 sekund (czyli 31,1 proc.).

Równocześnie TikTok osiągnął wzrost liczby użytkowników o 659,7 tys. (4,9 proc.) do 14,15 mln. To jego kolejny rekordowy wynik w Polsce, w sierpniu ub.r. miał 10,37 mln odwiedzających, w listopadzie - 11,99 mln, a w grudniu - 12,37 mln.

Na Instagramie w lutym liczba polskich użytkowników zwiększyła się o 160,2 tys. (1 proc.), a średni czas korzystania spadł o 59 minut i 43 sekundy (20,5 proc.)

2,9 mln więcej użytkowników Twittera

Zdecydowanie największy wzrost liczby użytkowników osiągnął Twitter - o 2,93 mln, czyli 30,3 proc. Przeciętny czas spędzony na platformie przez odwiedzającego skrócił się o 2 minuty i 56 sekund (6,4 proc.).

Na Snapchacie liczba internautów zwiększyła się o 233 tys. (2,9 proc.), a średni czas korzystania zmalał o 53 minuty i 47 sekund (28,5 proc.), a na Siepomaga.pl przybyło 660,1 tys. użytkowników (17,7 proc.) przy spadku przeciętnego czasu korzystania o minutę i 19 sekund (33,8 proc.).

Blogspot.pl w kategorii społecznościowej stracił 1,1 mln użytkowników (13,4 proc.) oraz minutę i 11 sekund średniego spędzonego przez odwiedzającego (21,1 proc.).

Z kolei LinkedIn przy spadku liczby użytkowników o 300,2 tys. (4,7 proc.) osiągnął wzrost przeciętnego czasu korzystania o 67 sekund (9,3 proc.). Na Wykopie liczba odwiedzających zmalała o 427,2 tys. (9,3 proc.), a średni czas korzystania zwiększył się o 4 minuty (22,7 proc.).

Dołącz do dyskusji: Polscy internauci dłużej na Facebooku niż TikToku, mocno w górę Twitter

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wykopek
Wykop spada! Nic dziwnego. Brak szacunku dla własnych użytkowników, praktywnie zerowa jakość pracy moderacji. Problemy z zabezpieczeniami - od czterech miesięcy szaleje "Rumun", który z przejętych tysięcy kont postuje codziennie wulgarne posty. Moderacja stawia wyłącznie na spam od reklamodawców
odpowiedź
User
korekta
praktywnie zerowa jakość pracy moderacji
Nieprawda. Wprawdzie nie odpisali od dwóch lat na ani jedną moją wiadomość, za to dział techniczny nie odpowiada na ani jedno zgłoszenie. Więc utrzymuje (moderacja) poziom działu obsługi technicznej, fakt, oba działo SPORO poniżej zera. Więc nie "praktycznie zerowa", ale mocno ujemna.
odpowiedź
User
Jener
Ja uważam za to, że odcięło ruskich pozycjonerów, którzy za forsę prezentują w polskim internecie rosyjski punkt widzenia.
odpowiedź