SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Przetargowe Bingo” - rusza kampania promująca uczciwe praktyki przetargowe

Branżowe organizacje reklamowe łączą siły w kampanii "Przetargowe bingo”, której celem jest budowa świadomości na temat uczciwych praktyk w przetargach. We ramach wspólnej akcji SKM SAR, IAA Polska i PSML powstał spot z aktorem Januszem Chabiorem i przedstawicielami świata reklamy, m.in. Olgą Kustrą-Kowalczyk (IKEA), Leną Stryjewską (2012 agency), Dariuszem Maciołkiem (Bank BNP Paribas), Jerzym Minorczykiem (IAA Polska) i Pawłem Patkowskim (Orange). 

Jednym z punktów wyjścia kampanii były wyniki międzynarodowych badań IPA, które mówią, że nawet jedna trzecia kwoty budżetów marketingowych może być marnowana przez nieskuteczne procesy współpracy agencji i klientów. Autorzy kampanii przekonują więc, że warto stawiać na najlepsze standardy współpracy, bo „skuteczny przetarg to skuteczny biznes”.

- To bardzo ważna inicjatywa dla całej naszej branży – podkreśla Jerzy Minorczyk, dyrektor generalny IAA. Na spotkaniu poświęconym inicjatywnie wtórował mu Paweł Tyszkiewicz, dyrektor zarządzający SAR. - Nie możemy już mówić o standardach głosem jednej strony. Na dłużej nie da się tego robić, bo druga strona uważa, że tamta mówi tylko w swoim interesie. Wtedy powstał pomysł dialogu, powstawała Biała Księga. W międzyczasie uznaliśmy, że trzeba zrobić kolejny krok – powiedział Tyszkiewicz.

Mariusz Gerałtowski, prezes zarządu PSML ogłosił, że jednym z celów kampanii jest dotarcie z najważniejszymi ustaleniami Białej Księgi i zaproszeniem do dialogu na ten temat setki największych reklamodawców w Polsce.

Kampania „Przetargowe Bingo” promuje w branży komunikacji marketingowej skrót z Białej Księgi i proste, intuicyjne 10 skutecznych praktyk, które pomagają efektywnie wybrać partnera marketingowego i osiągać sukcesy w biznesie.

- Kampania ma na celu pokazać, że cała nasza branża nie chce grać już w „przetargowe bingo”. Obu stronom zależy na umacnianiu wspólnie wypracowanych standardów, tak by stały się one powszechną i skuteczną praktyką. Lata doświadczenia udowodniły nam, że wspomniane są gwarancją zwiększenia efektywności i skuteczności marketingowej, a co za tym idzie i biznesowej – mówi Marcin Gaworski, prezes SAR.

Organizatorem kampanii jest koalicja Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki i Zakupów, IAA Polska, ze wsparciem IAB Polska i Polskiej Organizacji Reklamodawców.

Skrót ze standardów Białej Księgi i proste, intuicyjne 10 skutecznych praktyk dostępne jest na stronie skutecznyprzetarg.pl/przetargowe-bingo wraz ze źródłową Białą Księgę Branży Komunikacji Marketingowej, będącą zbiorem rekomendacji i narzędzi, wypracowanych w Dialogu Branżowym dla 9 różnych kategorii usług marketingowych.

Janusz Chabior zaprasza do zabawy w “Przetargowe bingo”

Startującą właśnie kampanię otwiera spot „Przetargowe Bingo”, na planie którego spotkali się przedstawiciele firm, agencji i organizacji branżowych. Obok gospodarza Binga Janusza Chabiora występują: Mariusz Gerałtowski (PSML), Dominik Górka (Live Age), Dorota Haller (Honor), Magdalena Heinrich (AstraZeneca), Jakub Kamiński (Brain), Adrian Kawecki (Mindshare), Olga Kustra-Kowalczyk (IKEA), Dariusz Maciołek (Bank BNP Paribas), Jerzy Minorczyk (IAA Polska), Paweł Patkowski (Orange), Lena Stryjewska (2012 agency), Maciej Twardowski (Ogilvy), Paweł Tyszkiewicz (SAR), Marcin Wocial (Play).

W ramach projektu zaplanowana jest kampania digital, advertoriale edukacyjne, mailingi oraz działania w social media z ekspertami branżowymi.

Kampania promuje 10 skutecznych zasad przetargowych    
   1. Określenie celów przetargu i dobór odpowiedniej procedury     
   2. Zaproszenie nie więcej niż 5 Agencji     
   3. Profesjonalny i przemyślany brief    
   4. Jawny budżet     
   5. Briefing z każdą Agencją osobno     
   6. Adekwatny czas na opracowanie propozycji    
   7. Timing i NDA, ochrona praw autorskich obowiązują obie strony     
   8. Obiektywne i jawne kryteria i wagi ocen     
   9. Negocjacje w duchu partnerstwa    
   10. Wynagrodzenie pracy przetargowej

Reżyserem spotu jest Filip Załuska, operatorem Wojciech Zieliński. Za pomysł kreatywny odpowiada agencja 180heartbeats + Jung v Matt, za media Mindshare Poland, za produkcję wideo F25 Production House, za komunikację PR - Monday Group Agencja Komunikacji. Twórczyniami strategii kampanii były Anna Koszur (Freundschaft) i Agnieszka Gozdek (180heartbeats).

Pierwsze rozdziały Białej Księgi Komunikacji Marketingowej zostały podpisane w listopadzie 2017 roku. 

Dołącz do dyskusji: „Przetargowe Bingo” - rusza kampania promująca uczciwe praktyki przetargowe

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ola
Świetna inicjatywa, powodzenia dla obu stron
10 0
odpowiedź
User
Obiektywny
Fajnie, szkoda tylko, że średnio 3-4 punkty są ciągle łamane niemal przy każdym przetargu.
Średni i małe firmy mają totalnie gdzieś to co sobie wymyśli IAB, IAA czy inna instytucja z branży... taka jest prawda niestety.
11 0
odpowiedź
User
Zdzisław
Póki audytorzy tacy jak STARS i Double Check prowadzą przetargi to takie patologie będą...Firmy te seryjnie odpowiadają za łamanie ok połowy z tych punktów w KAŻDYM przetargu, który prowadzą. Marketerzy słuchający podszeptów tych firm sami są sobie winni.
12 0
odpowiedź