„Przyjaciółki” straciły 200 tys. widzów. Powstanie ósmy sezon
Siódmy sezon „Przyjaciółek” oglądało średnio 1,99 mln osób. W porównaniu do piątej serii nadawanej wiosną ub.r. produkcja straciła 190 tys. widzów. Polsat w czasie emisji serialu zajął drugie miejsce w rynku telewizyjnym, a wpływy z reklam wyniosły 18,07 mln zł.
Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że siódmą edycję „Przyjaciółek” (serial emitowany był w czwartki o godz. 21.05, w okresie od 3 marca do 19 maja br.) śledziło średnio 1,99 mln widzów. Przełożyło się to na 13,69 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 13,80 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
Największą popularnością cieszył się odcinek serialu z 5 maja br. Obejrzało go 2,21 mln widzów.
Trzy topowe odcinki
Start |
Koniec |
Wszyscy 4+ |
||
AMR |
SHR % |
|||
05-05-2016 |
21:11:18 |
22:08:30 |
2 209 792 |
15,36% |
14-04-2016 |
21:09:47 |
22:05:44 |
2 065 274 |
14,23% |
28-04-2016 |
21:10:55 |
22:07:22 |
2 044 904 |
14,08% |
Dla porównania, piątą edycję serialu, pokazywaną wiosną ub.r., śledziło średnio 2,18 mln osób, co przekładało się odpowiednio na 14,32 proc. oraz 14,19 proc. udziału. Oznacza to, że produkcja straciła 190 tys. widzów.
Zakończona właśnie seria miała podobne wyniki oglądalności (widownia była minimalnie niższa, a udziały - wyższe) co szósta, emitowana jesienią ub.r. Oglądało ją średnio 2,02 mln widzów, a udział Polsatu wyniósł odpowiednio 13,33 proc. i 12,67 proc.
Polsat w czasie emisji „Przyjaciółek 7” zajął drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Pozycja lidera należała do TVP1, nadającej w tym czasie gł. „Ojca Mateusza” oraz „Sprawę dla reportera”, co przełożyło się na 21,01 proc. udziału. Na trzecim miejscu znalazł się TVN („Singielka” i „Kuchenne rewolucje”; 10,32 proc.), a na czwartym - TVP2 (filmy fabularne; 7,58 proc.).
Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej pierwszy był TVN, a dalej uplasowały się: Polsat, Jedynka i Dwójka.
Oglądalność serialu na tle konkurencji
Stacja |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
||
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
|
TVP1 |
3 053 434 |
21,01% |
726 570 |
12,33% |
Polsat - Przyjaciółki 7 |
1 989 944 |
13,69% |
813 660 |
13,80% |
TVN |
1 500 425 |
10,32% |
868 095 |
14,73% |
TVP2 |
1 102 376 |
7,58% |
579 851 |
9,84% |
Wpływy z reklam wokół właśnie zakończonego sezonu „Przyjaciółek” wyniosły 18,07 mln zł. Dla porównania, piąty sezon zarobił z reklam 19,02 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Telewizja Polsat już zdecydowała, że pokaże ósmy sezon „Przyjaciółek”.
„Przyjaciółki” to opowieść o czterech kobietach. Każda z nich jest inna - różni je sytuacja życiowa i problemy, którym muszą stawić czoła. W rolę tytułowych „Przyjaciółek” wcielają się Małgorzata Socha, Joanna Liszowska, Anita Sokołowska i Magdalena Stużyńska. Serial produkuje Akson Studio.
Dodajmy, że w kwietniu br. udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 11,79 proc.
Dołącz do dyskusji: „Przyjaciółki” straciły 200 tys. widzów. Powstanie ósmy sezon