Reklama tv: TVN przed Polsatem, TVP2 i TVN24 mocno w górę (TOP 10)
W kwietniu br. stacje telewizyjne cennikowo zarobiły z reklam 17,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Wzrosty przekraczające 30 proc. zanotowały TVP2, TVN24 i Disney Channel, a Comedy Central zarobiło prawie trzy razy więcej niż przed rokiem.
Z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe przychody reklamowe TVN w kwietniu br. były o 22,4 mln zł wyższe niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 6,6 proc. Natomiast Polsat zarobił o 1,4 mln zł (czyli 0,5 proc.) więcej niż w kwietniu ub.r.
Duże wzrosty wpływów reklamowych zanotowały TVP1 i TVP2. Pierwszy kanał zarobił o 19,4 proc., a drugi - o 37,2 proc. więcej niż przed rokiem. Przychody TVN24 podskoczyły o 30,4 proc., a Disney Channel - o 34 proc.
Rekordowy wzrost cennikowych wpływów reklamowych osiągnął natomiast Comedy Central, porównaniu do Comedy Central Family. W kwietniu br. ten pierwszy kanał zarobił o 184,2 proc. więcej niż ten drugi przed rokiem.
Jako jedyny wśród 10 czołowych kanałów spadek przychodów z reklam zanotował Discovery Channel - zarobił 3 proc. mniej niż rok wcześniej.
>>> TVP1 i TVP2 zdecydowanie przegrywają z TVN i Polsatem w grupie 16-49
Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji, dane Kantar Media) | ||
WIRTUALNEMEDIA.PL | IV.2013 | IV.2012 |
TVN | 363 975 190 zł | 341 565 472 zł |
Polsat | 287 066 410 zł | 285 619 790 zł |
TVP 1 | 172 097 575 zł | 144 115 471 zł |
TVP 2 | 134 972 025 zł | 98 385 295 zł |
TVN 24 | 41 713 604 zł | 31 984 978 zł |
AXN | 40 408 470 zł | 39 874 790 zł |
TV 4 | 32 553 169 zł | 29 043 221 zł |
Discovery Channel | 32 439 030 zł | 33 454 265 zł |
Comedy Central | 31 652 518 zł | 11 135 155 zł |
Disney Channel | 28 218 855 zł | 21 053 977 zł |
monitorowane stacje razem | 1 534 595 910 zł | 1 301 288 029 zł |
Dołącz do dyskusji: Reklama tv: TVN przed Polsatem, TVP2 i TVN24 mocno w górę (TOP 10)