SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Amerykańscy widzowie i krytycy docenili serial „Forst” Netfliksa

Serial „Forst” od 11 stycznia dostępny jest na platformie Netflix. Oparty na powieściach Remigiusza Mroza kryminał z Borysem Szycem w roli głównej oglądają nie tylko polscy widzowie, ale subskrybenci na całym świecie. Opinie zagranicznych widzów i krytyków są dla serialu bardziej przychylne niż rodzimy odbiór.
 

„Forst”, Netflix„Forst”, Netflix

Amerykańskie serwisy publikujące recenzje widzów i krytyków oceniają serial „Forst” przychylniej niż polscy odbiorcy. W serwisie IMDb średnia ocena użytkowników wynosi 5,6/10 podczas gdy na Filmebie jest to 4,9/10. Co ciekawe wśród opinii widzów na IMDb te najsurowsze pochodzą od widzów podpisujących się polskimi danymi, czyli najbardziej krytyczne głosy także w amerykańskich serwisach formułują rodzimi subskrybenci Netfliksa.

Na Filmwbie ocena krytyków wynosi 4,2/10 (oceny dokonało sześciu krytyków), a w serwisie Rotten Tomatoes ocena zbiorowa od widzów wynosi 41 proc. Krytycy z serwisów Decider (Johnny Loftus), Ready Steady Cut (Jonathon Wilson) oraz z kanału YouTube o nazwie Movies and Munchies (Chris Joyce) docenili złożoność fabuły, intrygę i tajemnicę, a także rolę Borysa Szyca oraz widoki górskie. Nawet jeśli historia oparta jest na znanym schemacie, zachęcają do seansu z „Forstem”.

Serial po trzech dniach od premiery odnotował 4,8 mln wyświetleń na Netfliksie i trafił na listy Top 10 w 54 krajach (w tym do Top 3 w Polsce, Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii).

Można się zastanawiać, czy „Forst” trafił na kolejną falę popularności seriali kryminalnych, czy też jest dobrze opowiedzianą historią lokalną, która równocześnie jest na tyle uniwersalna, że zyskuje zainteresowanie widzów na całym świecie. Tego Netflix zawsze oczekiwał od swoich seriali i wygląda na to, że „Forst” te oczekiwania spełnił.

Naszą recenzję serialu „Forst” znajdziecie tutaj. Produkcja dostępna jest do obejrzenia na platformie Netflix.

Netflix ma globalnie 247 mln subskrybentów 

Netflix nie podaje, ilu użytkowników ma w Polsce. Z danych Mediapanel wynika, że w listopadzie ub.r. platforma, jako serwis www i aplikacja mobilna (na smartfonach i tabletach, Mediapanel nie obejmuje korzystania ze smart tv), przyciągnęła 10,33 mln użytkowników (co dało 34,78 proc. zasięgu), każdego średnio na 5 godzin, 3 minuty i 26 sekund.

W trzecim kwartale 2023 roku globalnie liczba subskrybentów Netfliksa zwiększyła się o 8,76 mln do 247,15 mln, a przychody wzrosły rok do roku o 8 proc. do 8,5 mld dolarów.