SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Serwis TVP zyskuje użytkowników. Informacje ważniejsze od rozrywki

Portal internetowy TVP.pl odwiedza ok. 2,5 mln internautów miesięcznie, znacznie więcej niż przed rokiem, przy czym wykonują oni mniej odsłon i spędzają w nim mniej czasu. Zdecydowanie najpopularniejsze w serwisie są treści informacyjne, dostępne m.in. pod adresem TVP.Info.

Z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl wynika, że w lutym br. TVP.pl odwiedziło 2,51 mln użytkowników, którzy wykonali w 37,73 mln odsłon (w tym 3,38 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy korzystał z serwisu średnio przez 18 minut i 37 sekund.

Mniej więcej co drugi użytkownik witryny przeglądał sekcje informacyjne, które zanotowały w sumie 1,26 mln użytkowników, 10,87 mln odsłon i 7:20 minuty przypadającej  na przeciętnego użytkownika. Główny dział z informacjami funkcjonuje pod adresem TVP.Info, który miał w lutym 380,8 tys. użytkowników i 2,67 mln odsłon i 5:05 minuty na użytkownika.

Na zdecydowanie najdłużej internautów przyciągały sekcje sportowe i VoD serwisu. W pierwszej przeciętny internauta spędził 20:45 minuty, a w drugiej - 21:05. Duża popularność działu sportowego (1,05 mln użytkowników i 14,4 mln odsłon) wynika zapewne z rozgrywanych w lutym zimowych igrzysk olimpijskich w Soczi, które były w nim szeroko relacjonowane (m.in. w formie wideo).

Sekcje TVP.pl o kulturze i rozrywce miały 370,1 tys. użytkowników, 4,35 mln odsłon i 5:24 minuty przypadające na przeciętnego użytkownika. Zdecydowanie najmniejszy ruch wygenerowały treści dotyczące stylu życia - 190,6 tys. użytkowników i 1,05 mln odsłon.

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w lutym 2014 roku

Ogółem strony TVP.pl i TVP.Info, przy uwzględnieniu współodwiedzalności, zanotowały w lutym 2,66 mln użytkowników, 40,4 mln odsłon i średnio 18:21 minuty na użytkownika.

Serwisy TVP w lutym 2014 roku

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

real users

odsłony ogółem

krajowe odsłony mobilne

czas na RU [godz:min:s]

zasięg

tvp.pl

2 514 416

37 727 420

3 380 226

00:18:37

11,78%

tvp.pl - informacje

1 259 333

10 874 510

1 107 038

00:07:20

5,90%

tvp.pl - sport

1 055 774

14 427 426

1 429 407

00:20:45

4,95%

tvp.pl - vod

607 443

7 027 588

406 845

00:21:05

2,85%

tvp.info

380 794

2 670 968

230 913

00:05:05

1,78%

tvp.pl - kultura i rozrywka

370 074

4 347 096

332 560

00:05:24

1,73%

tvp.pl - styl życia

190 574

1 051 163

104 462

00:04:29

0,89%


W skali roku TVP.pl zyskał 579,3 tys. użytkowników (wzrost o 30 proc.), ale stracił 5,4 mln odsłon (12,6 proc. w dół). Natomiast czas przypadający na przeciętnego użytkownika witryny zmalał aż o trzy czwarte - z godziny i 14 minut do 18:37 minuty.

Do wzrostu zasięgu witryny zdecydowanie najbardziej przyczyniła się sekcja sportowa, która miała dwa i pół raza więcej użytkowników (wzrost o 634 tys.) i ponad dwa razy odsłon więcej (w górę o 7,3 mln) niż rok wcześniej. Ponadto była jedynym działem strony, w którym internauci spędzali średnio więcej czasu niż przed rokiem.

Sekcja informacyjna zyskała 282,3 tys. użytkowników (28,9 proc. w górę), minimalnie wzrosła też liczba jej odsłon, za to czas przypadający na przeciętnego użytkownika zmalał o ponad dwie minuty (22,4 proc. w dół). Z kolei serwis TVP.Info miał o 87 tys. użytkowników i 567 tys. odsłon więcej niż rok wcześniej (29,6 i 27 proc. w górę), przy czym przeciętny internauta spędził w nim 36 sekund mniej.

>>> TVN w internecie: rekord TVN24.pl, dobry start TVN24BiS.pl, w dół TVN.pl

Dział TVP.pl z treściami VoD zanotował o 108,6 tys. użytkowników więcej niż w lutym ub.r. (21,8 proc. w górę) i 1,33 mln odsłon mniej (15,9 proc. w dół), a przeciętny użytkownik korzystał z niego aż jedenaście razy krócej niż przed rokiem - wskaźnik ten zmalał z 3 godzin i 52 minut do 21 minut.

Mocno zmniejszyła się odwiedzalność sekcji o kulturze i rozrywce oraz stylu życia. Pierwsza straciła 272,4 tys. użytkowników i 10,8 mln odsłon (42,4 i aż 61,4 proc. w dół), a druga - 42,4 tys. użytkowników i 681 tys. odsłon (18,2 i 39,3 proc. w dół). Z treści kulturalno-rozrywkowych przeciętny użytkownik korzystał o 8:03 minuty krócej niż rok wcześniej (59,8 proc. w dół), a z treści lifestyle’owych - o 2:41 minuty krócej (37,5 proc. w dół).

Serwisy TVP rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

luty 2014

luty 2013

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

tvp.pl

2 514 416

37 727 420

00:18:37

1 935 115

43 176 126

01:14:03

tvp.pl - informacje

1 259 333

10 874 510

00:07:20

976 986

10 824 773

00:09:27

tvp.pl - sport

1 055 774

14 427 426

00:20:45

421 862

7 087 905

00:19:07

tvp.pl - vod

607 443

7 027 588

00:21:05

498 855

8 355 216

03:51:52

tvp.info

380 794

2 670 968

00:05:05

293 801

2 103 648

00:05:41

tvp.pl - kultura i rozrywka

370 074

4 347 096

00:05:24

642 501

15 176 555

00:13:27

tvp.pl - styl życia

190 574

1 051 163

00:04:29

232 947

1 732 233

00:07:10


Ogółem strony TVP zyskały w skali roku 601 tys. użytkowników (29,3 proc. w górę), ale straciły 4,9 mln odsłon (10,8 proc. w dół), a średni czas przypadający na użytkownika zmalał o 52:11 minuty (aż 74 proc. w dół).

W ub.r. witryny zdecydowanie największą odwiedzalność osiągnęły w pierwszych czterech miesiącach, kiedy miały od 2-2,5 mln użytkowników i od 45 do 54 mln odsłon, natomiast przeciętny internauta korzystał z nich przez ponad godzinę. Jednak czas przypadający na użytkownika do maja zmalał poniżej 20 minut, a w niektórych miesiącach wynosił nawet poniżej 14-15 minut. W miesiącach wakacyjnych strony zanotowały tylko 1,7 mln użytkowników i 23-26 mln odsłon.

Dołącz do dyskusji: Serwis TVP zyskuje użytkowników. Informacje ważniejsze od rozrywki

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dyvina
Brawo Sandak! Na pohybel twoim wrogom :)
0 0
odpowiedź
User
Mcmc88
Sandak nie ma nic z tym wspolnego
0 0
odpowiedź
User
kol
Ale tvp.pl nie ma nic wspólnego z tvp.info! To tak jakby stronę tvn traktować równo z tvn24. Idiotyzm. Banda wyjadaczy kontra....
0 0
odpowiedź