SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TalentMedia kupił LifeTube od Altusa. 79 proc. udziałów za 9,2 mln zł

Sieć partnerska TalentMedia (należąca do holdingu Mediacap) przejęła od NGU FIZ, spółki zależnej Altus TFI, 79,05 proc. udziałów spółki LT Group, właściciela sieci LifeTube. Cenę ustalono na 9,23 mln zł.

Jacek Olechowski, prezes i większościowy akcjonariusz Mediacapu Jacek Olechowski, prezes i większościowy akcjonariusz Mediacapu

Zgodnie z zawartą w poniedziałek umową TalentMedia w ciągu 7 dni zapłaci 500 tys. zł, a pozostałą część ceny uiści do 18 lipca br. (płatność została zabezpieczona poprzez złożenie przez TalentMedia oświadczenia o dobrowolnym poddaniu się egzekucji).

- Strategia zakłada, że nabycie udziałów zostanie sfinansowane ze środków własnych TalentMedia oraz finansowania dłużnego - poinformowano w komunikacie giełdowym Mediacapu, większościowego akcjonariusza TalentMedia.

Sprzedającym jest NGU Fundusz Inwestycyjny Zamknięty należący do Altus TFI (w listopadzie ub.r. zarządzanie nim przeniesiono do Rockbridge TFI, innej spółki zależnej Altusa).

- Już dziś YouTube jest najczęściej używaną platformą socialmediową w Polsce, z której korzysta ok. 20 mln osób. Ten rynek świetnie się rozwija, co widać po wzrostach biznesu TalentMedia. Inwestycja w ten biznes to dla nas naturalny ruch - uzasadnia Jacek Olechowski, prezes i większościowy akcjonariusz Mediacapu.

- Połączony podmiot będzie liderem promocji w YouTube w Polsce - wzmocni się nasza pozycja i dodatkowo zrealizujemy szereg synergii operacyjnych. Wiemy, że to w nowych mediach leży przyszłość reklamy i chcemy dawać reklamodawcom możliwość promocji wśród ponad 20-milionowej polskiej społeczności YouTube. Nowa spółka będzie największą tego typu firmą w CEE i jedną z większych w Europie - wylicza Olechowski.

W komunikacie Mediacapu poinformowano, że TalentMedia i LifeTube łącznie mają 640 zrzeszonych kanałów youtube’owych z ponad 120 mln subskrypcji średnio generujących ok. 800 mln wyświetleń miesięcznie.

LifeTube z dużym wzrostem wpływów i niewielkim zyskiem

LT Group jest właścicielem sieci partnerskiej LifeTube, zrzeszającej ponad 500 kanałów youtube’owych mających łącznie ponad 85 mln subskrypcji i średnio generujących w miesiącu ok. 660 mln wyświetleń zamieszczonych tam materiałów wideo.

Według sprawozdania w KRS firma w 2017 roku osiągnęła wzrost wpływów ze sprzedaży o 38,7 proc. do 20,91 mln zł oraz 793,1 tys. zł zysku netto (wobec 152,2 tys. zł straty rok wcześniej). Natomiast pod koniec grudnia poinformowała, że w ub.r. zanotowała 38-proc. wzrost wpływów, a współpracującym z nią youtuberom wypłaciła 23 mln zł, o 51 proc. więcej niż w 2017 roku.

W komunikacie Mediacapu podano, że w ub.r. LT Group osiągnęła 29,8 mln złotych przychodu ze sprzedaży i 0,7 mln złotych zysku EBITDA.

W kwietniu ub.r. LifeTube podpisał z siecią Gamellon umowę o strategicznej współpracy, obejmującej m.in. sprzedaż, technologie i know-how. Natomiast w czerwcu obie firmy zaczęły współpracę z agencją Szeri Szeri i platformą społecznościową influencerów DDOB.

Kryzys biznesowy Altusa

Jesienią 2016 roku większościowym udziałowcem LT Group został Altus TFI. Miał 79 proc. udziałów spółki, a pozostałe 21 proc. należało do Alpina FIZAN (kontrolowanego przez IB TFI z grupy kapitałowej Plus Banku).

Od sierpnia ub.r. Altus TFI przeżywa ogromny kryzys biznesowy, po tym jak aresztowani w ramach śledztwa dotyczącego afery GetBacku zostali główny akcjonariusz i były prezes spółki Piotr Osiecki oraz były członek jej zarządu Jakub Ryba. Wielu inwestorów zdecydowało się wycofać środki z funduszy zarządzanych przez Altusa, przez co firma musiała m.in. sprzedawać posiadane akcje spółek giełdowych. Współpracę z nią zerwał też Norges Bank, dla którego zarządzała aktywami o wartości ok. 850 mln dolarów.

Na początku września ub.r. Business Insider Polska podał nawet, że w październiku Altus i Trigon w związku z aferą GetBacku stracą licencje na zarządzanie funduszami alternatywnymi, co jednak nie nastąpiło. Obie firmy podjęły działania prawne wobec serwisu, prokuraturę w sprawie tego tekstu zawiadomiła też Komisja Nadzoru Finansowego.

Mediacap zainwestował w Gameset

Według szacunkowych danych w ub.r. sieć partnerska TalentMedia zanotowała 20,1 mln zł przychodów (100,6 proc. więcej niż rok wcześniej) oraz ok. 1 mln zł zysku EBITDA. Na koniec grudnia kanały zrzeszone w tej sieci miały łącznie 28,1 mln subskrybentów, o 4,8 proc. więcej niż kwartał wcześniej, natomiast średni miesięczny czas oglądania tych kanałów zmalał w skali trzech miesięcy o 4,2 proc. do 570 mln minut.

W połowie ub.r. firma zaczęła wdrażać platformę TalentTube do realizacji kampanii content marketingowych z youtuberami. Jesienią ub.r. podjęła współpracę z agencją marketingu gamingowego Gameset, a w grudniu Mediacap za 1,8 mln zł kupił 28 proc. udziałów tej agencji.

TalentMedia podpisał też umowę o strategicznym partnerstwie z wytwórnią Universal Music Polska, a rozwiązał umowę na wyłączność z Polsat Media. Natomiast pod koniec stycznia br. treści z kanałów współpracujących z TalentMedia pojawiły się na portalu CDA.pl.

Mediacap jest właścicielem TalentMedia od dwóch lat - wiosną 2017 roku za 51,1 proc. udziałów firmy zapłacił (razem ze swoją spółką zależną The Digitals) 2,78 mln zł plus maksymalnie 1,5 mln zł premii.

Dołącz do dyskusji: TalentMedia kupił LifeTube od Altusa. 79 proc. udziałów za 9,2 mln zł

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
radek
Boże wydać 10 BANIEK na firmę która notuje "niewielkie zyski" a ma duże obroty :) Może ktoś do mnie zadzwoni ja taki biznes skręcę w kilka miesi i też mogę sprzedać, nawet za 5 :D
0 0
odpowiedź
User
aw
Ludzie uciekają jak najdalej od reklamy a to ze zagladają na youtube niekoniecznie wygeneruje zysk
0 0
odpowiedź
User
Hehe
Zazdrosne pierdy w komentarzach. Duzo milosci!
0 0
odpowiedź