„The New York Times” z miesięcznym limitem artykułów dla użytkowników Facebooka i Twittera
Dziennik „The New York Times” ograniczył darmowy dostęp do swojego internetowego serwisu dla czytelników korzystających z Facebooka, Twittera i innych platform społecznościowych. Teraz bez wykupienia subskrypcji mogą oni przeczytać miesięcznie tylko 10 artykułów.
Płatny dostęp do treści w swoim serwisie „The New York Times” wprowadził w 2011 roku. Jednocześnie zastosował limit, w ramach którego użytkownicy otrzymali możliwość przeczytania najpierw 20, a później 10 artykułów miesięcznie. Jednak przez cały okres funkcjonowania paywalla internauci uzyskujący dostęp do treści na podstawie linków zamieszczanych na Facebooku czy Twitterze, a nie wchodzący bezpośrednio na stronę mogli korzystać z materiałów bez ograniczeń.
Teraz „NYT” postanowił zmienić swoją politykę. Dwa miesiące temu dziennik zaczął limitować swoje treści dla wybranych użytkowników Facebooka - mogli oni bez subskrypcji uzyskać dostęp do 10 artykułów. Obecnie rozwiązanie to rozszerzono nie tylko na wszystkich użytkowników Facebooka, ale także na tych korzystających z Twittera i innych serwisów społecznościowych.
W rozmowie z serwisem Re/code przedstawicielka „NYT” zaznaczyła, że zmianę dostrzeże ok. 50 proc. użytkowników, tylu bowiem czytelników korzystało miesięcznie z więcej niż 10 materiałów na miesiąc uzyskując do nich dostęp z platform społecznościowych.
Amerykański dziennik zapowiada jednocześnie, że nie będzie żadnych zmian w nielimitowanym dostępie do treści zamieszczanych przez gazetę na platformie Instant Articles. Tam jednak „The New York Times” publikuje jedynie wybrane przez siebie materiały, w przeciwieństwie do wielu innych wydawców zamieszczających na Instant Articles wszystkie treści ze swoich serwisów internetowych.
Dołącz do dyskusji: „The New York Times” z miesięcznym limitem artykułów dla użytkowników Facebooka i Twittera