Tomasz Lis przez osiem lat przyniósł TVP 160 mln zł
Tomasz Lis po ośmiu latach wkrótce odejdzie z Telewizji Polskiej w której prowadził program „Tomasz Lis na żywo”. Jak wynika z raportu Wirtualnemedia.pl przez ten okres cennikowe wpływy z reklam przy jego talk-show wyniosły 160 mln zł.
Wraz z końcem stycznia wygasa kontrakt TVP z firmą produkującą program „Tomasz Lis na żywo”, który jest emitowany w Dwójce od lutego 2008 roku. Zakończenie współpracy z Tomaszem Lisem były już prezes TVP Janusz Daszczyński zasugerował w grudniu ub.r., deklarując, że programy publicystyczne powinny być realizowane przez nadawcę we własnym zakresie.
Pod koniec ostatniego wydania swojego programu w TVP2 Tomasz Lis pożegnał się z widzami, zaznaczając, że nie jest pewny, czy trzy zaplanowane jeszcze odcinki zostaną zrealizowane.
Dobra, Jacek, to mam ten program w poniedziałek czy nie? Tylko, po starej znajomości, daj mi znać ciut wcześniej.
— Tomasz Lis (@lis_tomasz) styczeń 7, 2016
Pierwszy odcinek programu „Tomasz Lis na żywo” na antenie TVP2 nadany został w poniedziałek, 25 lutego 2008 roku o godz. 21.10. Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że jego średnia widownia wyniosła 4,58 mln osób. Przełożyło się to na 31,13 proc. udziału Dwójki w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 20,76 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
Cały premierowy sezon audycji Tomasza Lisa (tj. w okresie od 25 lutego do 23 czerwca 2008 roku; emisja w poniedziałki o 21.10) śledziło średnio 3,15 mln widzów. Przełożyło się to odpowiednio na 23,12 proc. i 14,55 proc. udziału.
W kolejnych sezonach „Tomasz Lis na żywo” emitowany był już ok godz. 21.40 - 21.50, a jego widownia była mniejsza. Duży spadek nastąpił w sezonie 2012/2013 (wówczas strata w porównaniu do poprzedniej serii wyniosła 570 tys. oglądających), ale rok później program minimalnie zyskał widzów.
Średnia widownia obecnego sezonu programu (odcinki wyemitowane w okresie od 7 września 2015 roku do 4 stycznia 2015 roku) wyniosła dotychczas 2,11 mln osób. Przełożyło się to na 16,37 proc. udziału Dwójki w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 9,61 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
W porównaniu do poprzedniego całego sezonu widownia programu wzrosła o 60 tys. oglądających, choć minimalnie zmalał jej udział w rynku w grupie komercyjnej. W sezonie 2014/2015 talk-show TVP2 śledziło bowiem 2,05 mln widzów przy udziale wynoszącym odpowiednio 16,05 proc. oraz 9,68 proc. (więcej na ten temat).
Oglądalność sezon po sezonie
Sezon |
Okres emisji |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
AMR |
SHR % |
SHR % |
||
2007/2008 |
25-02-2008 - 23-06-2008 |
3 150 591 |
23,12% |
14,55% |
2008/2009 |
01.09.2008 - 15.06.2009 |
3 121 248 |
23,93% |
14,22% |
2009/2010 |
07.09.2009 - 07.06.2010 |
2 885 930 |
22,42% |
14,18% |
2010/2011 |
06.09.2010 - 06.06.2011 |
2 766 735 |
22,34% |
14,65% |
2011/2012 |
05.09.2011 - 04.06.2012 |
2 692 404 |
21,88% |
14,41% |
2012/2013 |
03.09.2012 - 10.06.2013 |
2 123 135 |
17,70% |
12,00% |
2013/2014 |
02.09.2013 - 09.06.2014 |
2 134 047 |
17,13% |
10,78% |
2014/2015 |
01.09.2014 - 08.06.2015 |
2 049 255 |
16,05% |
9,68% |
2015/2016 |
07.09.2015 - 04.01.2016 |
2 108 364 |
16,37% |
9,61% |
Największą widownię w obecnym sezonie zgromadziło wydanie z 19 października ub.r., które oglądało 2,68 mln widzów. W tym odcinku gośćmi Tomasza Lisa byli liderzy sześciu komitetów wyborczych, którzy debatowali po starciu Ewa Kopacz - Beata Szydło. Z kolei w drugiej części programu politolodzy: dr Anna Materska-Sosnowska, prof. Aleksander Smolar i prof. Radosław Markowski rozmawiali o starciach polityków i poprzednich dniach kampanii wyborczej.
Topowe odcinki programu „Tomasz Lis na żywo” w sezonie 2015/2016
Data |
Godz. |
Wszyscy 4+ |
|
AMR |
SHR % |
||
19-10-2015 |
21:39:38 |
2 679 252 |
19,59% |
04-01-2016 |
21:50:30 |
2 615 317 |
19,29% |
14-12-2015 |
21:52:32 |
2 580 422 |
19,92% |
TVP2 w paśmie emisji ostatniego sezonu audycji Tomasza Lisa jest liderem rynku telewizyjnego. W tym czasie drugie miejsce zajmuje Polsat z wynikiem na poziomie 13,99 proc., nadający wówczas głównie filmy fabularne. Trzeci jest TVN (11,06 proc.; gł. „Top model”, „Na językach”, „Życie bez wstydu” i filmy fabularne), a najsłabiej z tzw. „wielkiej czwórki” radzi sobie TVP1 (6,47 proc.; liczne programy, m.in. filmy dokumentalne). Wśród widzów w grupie komercyjnej Dwójka jest dopiero trzecia. Wyprzedzają ją Polsat i TVN.
Widownia programu na tle konkurencji w obecnym sezonie
Stacja |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
AMR |
SHR % |
SHR % |
|
TVP2 - Tomasz Lis na żywo |
2 108 364 |
16,37% |
9,61% |
Polsat |
1 801 886 |
13,99% |
18,29% |
TVN |
1 423 950 |
11,06% |
15,44% |
TVP1 |
833 097 |
6,47% |
5,04% |
Sumaryczne wpływy reklamowe TVP2 wokół wszystkich premierowych odcinków programu Tomasza Lisa od 2008 roku wyniosły 159,41 mln zł. „Tomasz Lis na żywo” najwięcej zarobił z reklam w sezonie 2013/2014 - było to 22,42 mln zł. Z kolei wpływy z obecnej serii misyjnego formatu wyniosły jak na razie 7,53 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Wpływy sezon po sezonie
Sezon |
Okres emisji |
Wpływy (w mln zł) |
|
2007/2008 |
25-02-2008 - 23-06-2008 |
8,34 |
|
2008/2009 |
01.09.2008 - 15.06.2009 |
21,80 |
|
2009/2010 |
07.09.2009 - 07.06.2010 |
20,20 |
|
2010/2011 |
06.09.2010 - 06.06.2011 |
20,30 |
|
2011/2012 |
05.09.2011 - 04.06.2012 |
20,34 |
|
2012/2013 |
03.09.2012 - 10.06.2013 |
20,30 |
|
2013/2014 |
02.09.2013 - 09.06.2014 |
22,42 |
|
2014/2015 |
01.09.2014 - 08.06.2015 |
18,18 |
|
2015/2016 |
07.09.2015 - 04.01.2016 |
7,53 |
|
Wpływy łączne |
159,41 |
Tomasz Lis pod koniec ostatniego wydania swojej audycji w TVP2 zapowiedział również, że jego nowy program będzie emitowany także w poniedziałki wieczorem. Nie ujawnia natomiast na razie, gdzie będzie można go oglądać, nie zdradzając nawet, czy w innej stacji telewizyjnej, czy w internecie.
Dołącz do dyskusji: Tomasz Lis przez osiem lat przyniósł TVP 160 mln zł