SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP Info liderem stacji informacyjnych. Polsat News stracił co czwartego widza

Nowym liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w styczniu 2015 roku zostało TVP Info, które wyprzedziło TVN24. Stacja zanotowała też największy wzrost w zestawieniu. Z kolei najwięcej stracił Polsat News, którego widownia spadła aż o jedną czwartą.

Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w styczniu br. należało do nadającej naziemnie stacji TVP Info, której udział wyniósł 3,14 proc. W porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej zwiększył się on o 48,11 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu, a kanał ten na pozycję lidera awansował z miejsca drugiego.

Na drugą lokatę spadł kanał TVN24. Średni miesięczny wynik tej stacji wyniósł 2,89 proc., po wzroście o 0,70 proc.

Trzecie miejsce należało do TVP Regionalnej, która w ubiegłym miesiącu miała 1,03 proc. udziału, po spadku o 14,17 proc.

Na kolejnej pozycji znalazł się Polsat News z udziałem wynoszącym 0,88 proc., o 24,14 proc. niższym, niż rok wcześniej. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu i pierwszy od tak bardzo dawna.

TVN24 Biznes i Świat, nadający od stycznia ub.r., zajął piąte miejsce. Wynik tego kanału wyniósł 0,25 proc.(rok wcześniej nie był monitorowany).

Dwa oczka niżej w rankingu uplasowała się Telewizja Republika, której udział wyniósł 0,10 proc. (stacja monitorowana jest od lipca ub.r.). To zdecydowanie mniej niż np. w listopadzie ub.r., gdy telewizja ta miała 0,15 proc. udziału. Jej udział spadł, mimo że w styczniu br. poszerzyła zasięg o sieć Multimedia Polska.

Udział ostatniego Polsat News 2 w styczniu br. wyniósł zaś 0,09 proc, czyli o 28,57 proc. więcej niż rok wcześniej, gdy w miejscu tej stacji nadawał Polsat Biznes. Polsat News 2 ruszył jako Polsat News+ 9 czerwca ub.r., a nazwę musiał zmienić w sierpniu ze względu na spór prawny z nc+.

WIRTUALNEMEDIA.PL

Wszyscy 4+

styczeń 2014

styczeń 2015

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

TVP INFO

154 973

2,12%

232 441

3,14%

TVN24

209 420

2,87%

213 920

2,89%

TVP Regionalna

87 345

1,20%

76 007

1,03%

Polsat News

84 776

1,16%

65 414

0,88%

TVN24 Biznes i Swiat

-

-

18 625

0,25%

Superstacja

14 427

0,20%

15 438

0,21%

TV Republika

-

-

7 534

0,10%

Polsat News 2 (Polsat Biznes)

4 897

0,07%

6 978

0,09%

Wirtualnemedia.pl


Największy udział (4,17 proc.) wśród grup kanałów newsowych w styczniu br. miała TVP, mająca w portfolio stacje TVP Info i TVP Regionalna i notująca wzrost o 25,60 proc.

Drugą pozycję zajęły kanały Grupy TVN (TVN24, TVN24 Biznes i Świat - dane dla tej stacji są tylko dla stycznia br.), których średni udział wyniósł 3,14 proc. (wzrost o 9,41 proc.). Zaś wynik będącej trzeciej Telewizji Polsat (Polsat News, Polsat News 2) to 0,97 proc. (- 21,14 proc.).

Grupy kanałów

TVP

242 318

3,32%

308 448

4,17%

TVN

209 420

2,87%

232 545

3,14%

Polsat

89 673

1,23%

72 392

0,97%

 

W grupie komercyjnej 16-49 liderem wśród stacji informacyjnych było TVN24 z wynikiem 2,27 proc., po wzroście o 1,79 proc. Z trzeciego na drugie miejsce awansowało TVP Info (1,19 proc. udziału, wzrost o 50,63 proc. - największy w rankingu). Natomiast na trzecią lokatę spadł Polsat News (0,68 proc.; w dół o jeszcze bardziej, bo o 25,27 proc.).

W tej grupie Polsat News 2 i Telewizja Republika osiągnęły po 0,06 proc. udziału, ale to ta pierwsza stacja miała minimalnie wyższą średnią widownię.

Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 2,50 proc. udziału, po wzroście o 12,11 proc.

WIRTUALNEMEDIA.PL

Wszyscy 16-49

styczeń 2014

styczeń 2015

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

TVN24

64 826

2,23%

66 915

2,27%

TVP INFO

23 075

0,79%

35 141

1,19%

Polsat News

26 498

0,91%

20 125

0,68%

TVP Regionalna

15 463

0,53%

16 552

0,56%

TVN24 Biznes i Swiat

-

-

6 877

0,23%

Superstacja

3 013

0,10%

1 984

0,07%

Polsat News 2 (Polsat Biznes)

1 987

0,07%

1 881

0,06%

TV Republika

-

-

1 742

0,06%

Wirtualnemedia.pl

Grupy kanałów

TVN

64 826

2,23%

73 792

2,50%

TVP

38 538

1,32%

51 693

1,75%

Polsat

28 485

0,98%

22 006

0,74%

Dołącz do dyskusji: TVP Info liderem stacji informacyjnych. Polsat News stracił co czwartego widza

24 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
czas na zmiany
Jskos nie dziwi mnie ostatnie miejsce Polsat news. Juz dawno mowilismy ze czas zmienic szefa czyli pana Ch....
odpowiedź
User
OCZYWISTE
Naturalny spadek Polsat News - brak pomysłu na Polsat News 2 powoduje że oba kanały (PN i PN2) kanibalizują się, no i katastrofa Republiki - spadek widowni przy powiększaniu zasięgu, czyli efekt braku pomysłów marketingowych oraz a może przede wszystkim nudna, gazeto-polska agitacja non stop.
odpowiedź
User
obserwator
TV Republika nie da się oglądać bo jest zbyt agresywna w przekazie politycznym. Podobnie z TVN 24. Dlatego też nie dziwi mnie to że TVP INFO zyskuje na oglądalności.
odpowiedź