Telewizja Polska zadowolona z wyników nowej odsłony TVP VOD
Kilka dni po odświeżeniu aplikacji TVP VOD nadawca publiczny zanotował 25 proc. wzrost liczby subskrybentów tego serwisu streamingowego. Telewizja Polska informuje też, że większym niż dotychczas zainteresowaniem cieszy się Stefa ABO, dostępna dla osób opłacających abonament radiowo-telewizyjny.
Aktualizacja aplikacji TVP VOD pojawiła się dwa tygodnie temu. Firma Redge Media, która pracuje m.in. dla Playera TVN Warner Bros. Discovery i Canal+ online poinformowała, że platforma TVP VOD realizowana jest na jej platformie Redge Media Service Delivery Platform. Eksperci w rozmowie z Wirtualnemedia.pl ocenili, że nowy serwis przypomina pod względem wyglądu Netflix i Viaplay. Na razie nie ma w nim dostępu do linearnych kanałów telewizyjnych, ani funkcji catch up TV (cofania kanałów do tygodnia), ale TVP zapowiada, że wkrótce to się zmieni.
Aplikacja TVP VOD jest dostępna na telewizorach Smart TV (m.in. Android TV/Google TV, Tizen, WebOS), urządzeniach mobilnych, za pośrednictwem przeglądarki internetowej komputerów i HbbTV dla odbiorców naziemnej telewizji cyfrowej, których telewizory są podłączone do internetu. Po uruchomieniu dowolnego kanału TVP w DVB-T lub DVB-T2/HEVC można uruchomić TVP VOD czerwonym przyciskiem na pilocie.
Efekt świeżości?
TVP poinformowała, że już 25 października padł rekord wynoszący aż 423 tysięcy użytkowników na samej stronie internetowej TVP VOD. Wpływ na to miała mieć premiera serialu „Erynie”, z którego nadawca publiczny uczynił znak rozpoznawczy nowej platformy. Jest to jedna z pierwszych produkcji TVP, które zaoferowano w ramach strategii „first digital”, czyli najpierw w streamingu.
Telewizja Polska zdradziła też, że w całym październiku liczba osób oglądających treści wideo w TVP VOD wzrosła o 45 proc. Rekordowe wyniki odnotowały wszystkie wersje aplikacji serwisu. W Android TV wzrost użytkowników oglądających treści wideo wyniósł ponad 40 proc., w aplikacji mobilnej o prawie 70 proc., a w Smart TV o ponad 100 proc. Z danych Mediapanel wynika, że średnio każdego miesiąca w tym roku, serwisy i aplikacje oferujące treści VOD Telewizji Polskiej odwiedza ponad 2,8 mln realnych użytkowników.
Osoby, które nie są zarejestrowane w TVP VOD mogą oglądać tylko część treści serwisu z reklamami. Użytkownicy z dostępem do Strefy ABO (po weryfikacji płatności przez podanie numeru abonenta) mają dostęp do większości treści platformy bez reklam. Dodatkowo płatne są filmy z ostatnich lat wchodzące w skład biblioteki „Kinowe hity”. Dostęp do najtańszych pozycji można uzyskać za 5 zł, a do najdroższych za 17 zł. Osoby, które nie płacą abonamentu RTV, a chcą zyskać dostęp do większości treści TVP VOD bez reklam mogą za pośrednictwem karty płatniczej płacić za subskrypcję 9,99 zł miesięcznie.
W przypadku nowych lub odświeżonych serwisów VOD duże znaczenie ma efekt świeżości. Wielu internautów z ciekawości odwiedza ich strony internetowe, niekoniecznie decydując się na założenia konta lub subskrypcję. Z danych Mediapanelu wynika, że serwis internetowy i aplikację HBO GO w lutym br. odwiedziło 4,42 mln użytkowników. W marcu, kiedy ruszył HBO Max użytkowników było aż 5,56 mln, a we wrześniu było ich już „tylko” 4,15 mln.
Dołącz do dyskusji: Telewizja Polska zadowolona z wyników nowej odsłony TVP VOD