TVP z nowym serwisem: mniej informacji, więcej autopromocji
Serwis internetowy Telewizji Polskiej został udostępniony w nowej wersji. Na stronie głównej bardziej wyeksponowane są zapowiedzi i odnośniki do programów i filmów TVP, a mniej - informacje z różnych dziedzin.
Nowa wersja serwisu TVP.pl ma uproszczony układ - o ile poprzednio w górnym menu było kilkanaście zakładek, o tyle teraz jest ich sześć. Duży boks graficzny z głównymi wiadomościami został rozciągnięty na całą szerokość strony i rotuje w nim osiem różnych informacji, a nie jak poprzednio - trzy.
Zaraz poniżej znajduje się sekcja „Nie przegap”, wcześniej umieszczona niżej w bocznym menu. Większy obszar niż poprzednio zajmuje też boks „VOD”. Ponadto na stronie głównej pojawił się boks z programem telewizyjnym oraz pięcioma najpopularniejszymi serwisami tematycznymi portalu.
W tej sytuacji mniej eksponowane są wiadomości z kraju i ze świata. Poprzednio na stronie głównej znajdowało się ponad pięć boksów z takimi newsami (oprócz „Informacji”, „Kultury” i „Sportu”, także m.in. „Publicystyka”, „Biznes”, „Styl życia” i „Wiedza”), z których każdy zawierał nawet po kilkanaście linków do informacji. Teraz zostały trzy pierwsze boksy, a w każdym są po cztery odnośniki.
Przypomnijmy, że relaunch serwisu TVP.pl zapowiadał już prezes Telewizji Polskiej Juliusz Braun, sugerując, że być może wszystkie materiały wideo będą w nim dostępne za darmo (więcej na ten temat). Na razie tak się jednak nie stało - w sekcji „VOD” za obejrzenie nowych odcinków seriali i filmów nadal trzeba płacić, najczęściej 5 zł.
Zmiany na TVP.pl nie objęły jeszcze wszystkich działów serwisu - sekcja „Informacje” i „Sport” wyglądają jak poprzednio, tak samo jak strony poszczególnych ośrodków regionalnych TVP. Nową odsłonę witryny przygotowała i wdrożyła agencja Symetria.
TVP.pl miesięcznie odwiedza średnio ponad 1,5 mln użytkowników, wykonując ponad 20 mln odsłon. Większość ruchu zapewniają serwisowi działy z kategorii „Informacje i publicystyka” (zobacz szczegółowe wyniki odwiedzalności z listopada ub.r.).
Dołącz do dyskusji: TVP z nowym serwisem: mniej informacji, więcej autopromocji