USA: spadek wydatków na reklamę
Wydatki na reklamę w USA w pierwszych trzech kwartałach bieżącegoroku zmniejszyły się o 0,1 procenta w porównaniu z analogicznymokresem roku ubiegłego.
Z 16 medialnych segmentów monitorowanych przez firmę badawcząNielsen Monitor-Plus, tylko w 6 zanotowano wzrost wydatków nareklamy - informuje serwis Mediaweek.
Najwyższy - o 15,9 procenta - został odnotowany w przypadkuinternetu. Kolejne pod tym względem były: czasopisma o zasięguogólnokrajowym (7,7 procenta wzrostu), niedzielne dodatki o zasięguogólnokrajowym (6 procent), outdoor (5,7 procent), telewizjakablowa o zasięgu ogólnokrajowym (1,2 procenta) oraz telewizjahiszpańskojęzyczna (0,5 procenta). Z kolei najwyższe spadkireklamowych wydatków dotknęły prasę lokalną (7,4 procenta), prasęogólnokrajową (5,2 procenta) oraz lokalne czasopisma (4,6procenta).
Z czołowej dziesiątki największych reklamodawców, swoje budżetyobcięło aż osiem firm. Jedynie lider rynku Procter & Gamble, atakże Kraft Foods Inc. przeznaczyły w okresie styczeń - wrzesień(odpowiednio o 1,3 i 1 procent) więcej pieniędzy na swoją promocję niż w zeszłym roku. Najwyższy spadek nakładów został zaobserwowanyw przypadku firm General Motors (o 22,2 procenta), Cerberus CptlMgt Chrysler (o 11,3 procenta) oraz Johnson & Johnson (o 10,8procenta).
Tydzień wcześniej analogiczne dane za pierwsze dziewięć miesięcybieżącego roku przedstawiła firma badawcza TNS Media. Według niejwydatki amerykańskich firm na reklamę wyniosły w tym czasie 108,2miliarda dolarów - o 0,2 procenta więcej niż rok wcześniej w tymsamym okresie.
źródło: Mediaweek
Dołącz do dyskusji: USA: spadek wydatków na reklamę