YouTube z nowymi narzędziami dla twórców. Odpowiedzi w formie filmików i zakupy w wideo
W 2022 roku na platformie YouTube pojawią się nowe narzędzia pozwalające twórcom na monetyzowanie ich treści - zapowiada serwis. Wśród planowanych rozwiązań znajdą się nowe efekty i narzędzia na platformie Shorts, możliwość grupowych transmisji na żywo oraz dokonywanie zakupów z poziomu publikowanych filmów wideo.
W styczniu 2022 r. Susan Wojcicki, szefowa YouTube’a ujawniła, że w ub.r liczba twórców otrzymujących pieniądze za publikowanie materiałów na platformie Shorts wzrosła o 40 proc. Od momentu uruchomienia Shorts liczba wyświetleń opublikowanych tam materiałów wyniosła ponad 5 bln. Wojcicki zapowiedziała wówczas, że w 2022 r. YouTube może rozszerzyć możliwość współpracy twórców z markami, rozważa też monetyzację treści za pośrednictwem tokenów NFT.
Czytaj także: Netflix przyciąga polskich internautów na dłużej niż rodzime portale. TikTok przed FB i YouTube’em (Mediapanel ze stycznia)
Będą nowe narzędzia
Teraz niektóre szczegóły w tej sprawie zdradził na blogu Neal Mohan, dyrektor ds. produktów YouTube’a. Menedżer zaznaczył, że serwis stara się konsekwentnie rozwijać zarówno społeczność twórców, jak i odbiorców treści na platformie.
W związku z tym YouTube będzie wprowadzał nowe efekty wideo i narzędzia, takie jak odpowiadanie na komentarze przez tworzenie filmów. Zacznie również testować inne źródła przychodów, między innymi możliwość robienia zakupów bezpośrednio z platformy Shorts.
Zgodnie z deklaracją YT wprowadzi także możliwość współpracy autorów treści - twórcy będą mogli prowadzić wspólne transmisje na żywo. Będzie też rozwijany system monetyzacji takich formatów.
Mohan zaznaczył, że YouTube pracuje nad trzema różnymi możliwościami - dokonywania zakupów w filmach, robienia zakupów na żywo oraz realizowania zakupów w aplikacji.
Serwis prowadzi też testy funkcji umożliwiającej sortowanie komentarzy odnoszących się do konkretnego momentu w filmie i pokazywania ich w porządku chronologicznym. Funkcja ta ma zapewnić czytanym komentarzom szerszy kontekst. Zostanie też wprowadzona nowa funkcja statystyk. Narzędzie to, korzystając ze zbiorów danych YouTube’a i Google’a, pozwoli twórcom lepiej zrozumieć oczekiwania widzów.
Czytaj także: Alphabet z 20,6 mld dolarów kwartalnego zysku. Wpływy reklamowe Google 32 proc. w górę
Poza tym YouTube zastanawia się, jak metawersum może sprawić, że gry będą bardziej interaktywne i wciągające, dostrzega także w technologiach takich jak NFT i blockchain ogromny potencjał do zarabiania przez twórców.
Dołącz do dyskusji: YouTube z nowymi narzędziami dla twórców. Odpowiedzi w formie filmików i zakupy w wideo