SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Agencje z Rosji wykluczone z Cannes Lions Festival, Ukraina bez opłat w konkursie

Organizatorzy międzynarodowego festiwalu reklamowego Cannes Lions zdecydowali, że w związku z inwazją Rosji na Ukrainę rosyjskie agencje reklamowe zostają wykluczone z udziału w tym konkursie reklamowym. Z kolei agencje reklamowe z Ukrainy zostaną zwolnione z opłat.

Firma Ascential, organizator międzynarodowego festiwalu reklamowego Cannes Lions poinformowali, że nie przyjmą zgłoszeń ani delegacji rosyjskich agencji reklamowych i reklamodawców na tegoroczny konkurs w Cannes we Francji.

„Pomimo naszego pragnienia celebrowania kreatywności z dowolnego miejsca na świecie, podjęliśmy decyzję, aby nie przyjmować zgłoszeń ani delegacji rosyjskich organizacji do Cannes Lions lub związanych z nimi programów nagród - napisano w wydanym oświadczeniu.

Odbywający się co roku w czerwcu festiwal reklamowy w Cannes przyciąga tysiące marek, agencji, marketerów i twórców z całego świata. W tym roku - po dwuletniej przerwie z powodu Covid-19 - konkurs zostanie zorganizowany stacjonarnie.

Za udział w festiwalu trzeba zapłacić od 3 675 euro za podstawowe wejście na tydzień do 9 195 euro za tzw. bilet platynowy. Zgłoszenie pracy do konkursu może kosztować od 610 do 2325 euro w zależności od kategorii.

Organizatorzy z Cannes zapowiedzieli też, że wszystkie ukraińskie agencje mogą wziąć udział w konkursie bezpłatnie i będą honorować pełny zwrot pieniędzy za zgłoszenia prac do festiwalu agencji z Ukrainy, jeśli zostaną o to poproszeni.

Firma Ascential zadeklarowała też "znaczną darowiznę" na rzecz organizacji charytatywnych działających w regionie objętym wojną.

Poza tym spółka stworzyła katalog talentów dla członków kreatywnej społeczności dotkniętej wojną na platformie Lions, wzywając globalną społeczność do „zlecania i wspierania naszych przyjaciół w tych niespokojnych czasach”.

Na zeszłorocznym festiwalu Cannes Lions Rosja miała 401 zgłoszeń do nagród, a Ukraina - 48 zgłoszeń

Decyzja Ascential pojawia się, gdy coraz więcej organizacji – z zakresu biznesu, mediów i sportu – kończy swoje związki z Rosją. I tak np. Twitter wstrzymuje emisje reklam na Ukrainie i w Rosji, podczas gdy Meta i YouTube demonetyzują państwowe rosyjskie serwisy informacyjne, w tym RT.

W sporcie Międzynarodowy Komitet Olimpijski zabronił rosyjskim i białoruskim sportowcom, działaczom i drużynom udziału w paraolimpiadzie; Rosyjskie kluby zostały zawieszone we wszystkich rozgrywkach FIFA i UEFA, natomiast Spartak Moskwa został usunięty z ligi Europy. Światowe rugby, tenis i Formuła 1 również wprowadziły podobne zakazy.

Tegoroczny Cannes Lions Festival odbędzie się w dniach 20-24 czerwca br.

Dołącz do dyskusji: Agencje z Rosji wykluczone z Cannes Lions Festival, Ukraina bez opłat w konkursie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl