Gazeta.pl przypomina pracownikom o zasadach korzystania z biura. "Dodatkowe opłaty"
Gazeta.pl przypomina w mailu do pracowników o możliwości i zasadach korzystania z przestrzeni biurowej. Grupa Agora informuje nas, że obecnie wynajmuje 95 proc. powierzchni przeznaczonej dla najemców.
Pracownicy i współpracownicy Gazeta.pl otrzymali ostatnio maila z przypomnieniem o możliwości korzystania z przestrzeni biurowej przeznaczonej dla spółki. - Korzystanie z przestrzeni poza naszą strefą (z wyłączeniem ciągów komunikacyjnych i przestrzeni wspólnych) wiąże się z dodatkowymi opłatami, w przypadku sal konferencyjnych jest to koszt od 40 do 75 zł za godzinę, w zależności od wielkości sali. Dlatego proszę o korzystanie w pierwszej kolejności z salek, którymi na co dzień dysponujemy w ramach stałego najmu - czytamy w komunikacie. Dodano także mapkę z rozmieszczeniem poszczególnych sal.
W 2020 roku podawaliśmy, że np. powierzchnię redakcji „Gazety Wyborczej” zredukowano o 40 proc. Większość zespołów i redakcji w Agorze pracuje w tej chwili hybrydowo.
W budynku spółki przy ulicy Czerskiej w Warszawie mieszczą się jej warszawskie redakcje prasowe, internetowe i radiowe oraz pozostałe spółki. Firma od lat wynajmuje część powierzchni biurowej, a od pandemii trend nasilił się, gdy wielu pracowników przeszło na pracę zdalną.
Od kwietnia br. Agora wyodrębniła cztery spółki zależne. Wśród nich jest Czerska 8/10, która odpowiada za utrzymanie, korzystanie i zarabianie na nieruchomościach Agory. Zapytaliśmy, jak dziś przebiega wynajem części budynku w Warszawie.
95 proc. wynajęte
- W odpowiedzi na dynamicznie zmieniające się trendy rynkowe, Grupa Agora dostosowuje funkcjonalność biurowca do aktualnych potrzeb zarówno swojego zespołu, jak i najemców zewnętrznych. Od wielu lat część przestrzeni biurowej jest wynajmowana innym firmom i przedsiębiorcom, a dodatkowo od maja 2021 r. w budynku spółki działa przestrzeń coworkingowa pod szyldem Coworking Czerska 8/10. W tej chwili 95 proc. powierzchni przeznaczonej przez nas na wynajem jest wykorzystywane przez najemców - przekazało Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Grupy Agora.
Dopytując o zyski z tej działalności, biuro tłumaczy: „Wynajem powierzchni biurowej stanowi część działalności spółki Czerska 8/10. Nie odnosimy się do kwestii związanych z finansowym aspektem tej działalności.”
Czytaj także: Nowy dziennikarz Radia Kolor
Agora znaczną część biurowca (ok. 70 proc. powierzchni) przeznacza na własne cele. - Powierzchnia biurowa budynku Grupy Agora przy ul. Czerskiej w Warszawie - wraz z częściami wspólnymi, jak korytarze, sale konferencyjne, kuchenki czy toalety - to kilkanaście tys. m.kw. Wykorzystujemy ją przede wszystkim na działalność operacyjną Grupy Agora - czytamy w odpowiedzi.
W ramach wydzielenia spółek powstały także:
- Wyborcza - odpowiada za „Gazetę Wyborczą” (jej wersję drukowaną, portale internetowe Wyborcza.pl i Wyborcza.biz miesięczniki „Książki. Magazyn do Czytania” i „Wysokie Obcasy Extra”, działalność poligraficzną, archiwum, agencję fotograficzną oraz organizację m.in. Olsztyn Green Festival, CoJestGrane, Rzeszów Festival),
- Gazeta.pl - odpowiada za portal Gazeta.pl razem ze wszystkimi jego sekcjami i powiązanymi serwisami, m.in. Sport.pl, Moto.pl i Plotek.pl,
- Agora Książka i Muzyka - odpowiada za księgarnie internetowe Publio.pl i Kulturalnysklep.pl oraz linie biznesowe Ale!, Agora Muzyka i Agora Digital Music.
Dołącz do dyskusji: Gazeta.pl przypomina pracownikom o zasadach korzystania z biura. "Dodatkowe opłaty"
...ale w sumie i tak taniej niż za salkę konferencyjną.
To co co siedzisz w toalecie innej firmy?