SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Na Allegro i w Lidlu. Tu Polacy najchętniej robią zakupy

Najlepszą siecią sklepów spożywczych jest Lidl przed Kauflandem i Biedronką, w e-commerce dominuje Allegro przed z Empikiem - wynika z badania OC&C Retail Proposition Index.

„OC&C Retail Proposition Index” to 10 edycja globalnego badania konsumentów, którzy podzielili się opiniami na temat postrzegania sieci handlowych. Polska edycja zbiera opinie o sieciach handlowych 2,5 tys. osób. Globalna, realizowana w 9 krajach sprawdza opinie 40 tys. badanych. Raport opisuje, jak zmieniają się postawy i zachowania konsumenckie.

Zobacz: Gdzie zrobimy najtaniej zakupy na święta? Jedna sieć wyprzedza konkurencję

Zaufanie do sklepu to podstawa

Zaufanie po raz kolejny jest głównym determinantem oceny ogólnej sieci oraz czynnikiem najsilniej wpływającym na konwersję. Zdaniem 80 proc. konsumentów to cena decyduje o większości ich zachowań zakupowych, a uczciwość jest obecnie najważniejszym czynnikiem wpływającym na poziom zaufania. Konsumenci uważają, że zaufanie powinno być budowane nie tylko poprzez utrzymywanie korzystnych cen, ale również ich uczciwe i transparentne komunikowanie, co w praktyce najczęściej oznacza brak ukrytych kosztów. Budowanie zaufania przez działania operacyjne powinno być wzmacniane spójną komunikacją marketingową.

Zobacz: Pepco bez sprzedaży online. Sieć wyjaśnia dlaczego

W kluczowych wnioskach z raportu wskazano, że mimo trudnej sytuacji ekonomicznej i inflacji polski konsument utrzymuje poziom wydatków z ostatnich lat. Sprzedaż detaliczna rośnie m. in. za sprawą rosnącego dochodu rozporządzalnego Polaków oraz wykorzystywaniu przez konsumentów oszczędności nagromadzonych w czasie pandemii - wskazują autorzy badania.

Wśród najważniejszych kryteriów wyboru detalisty są dla polskich konsumentów niskie ceny, "value for money” oraz szeroki wybór produktów. W dwóch z wymienionych kategorii miejsce pierwsze zajęła siec Action.

Allegro i Lidl ulubionymi markami Polaków

W rankingu Retail Proposition Index 2022 po pięciu latach przerwy liderem zostało Allegro. W tym roku Nike jak i Rossmann ponownie znaleźli się na podium. Kolejne miejsca zajmują Lidl, 4F, IKEA, Hebe, Empik, eobuwie i Reserved.

Zobacz: Biedronka najpopularniejszym sklepem w rozmowach polskich internautów

Allegro zwyciężyło w kategorii "najlepsze platformy zakupowe", wyprzedzając Empik, OLX i Shopee. W kategorii sieci niespożywczych pierwsze miejsce zajęło Action, przed Pepco i Dealz.

Najlepszą siecią sklepów spożywczych został Lidl. Na podium znalazły się Kaufland i Biedronka. Dalsze miejsca należą do Dino oraz Auchan.

Dołącz do dyskusji: Na Allegro i w Lidlu. Tu Polacy najchętniej robią zakupy

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Rozbawiony
Najbardziej lubią Lidl, ale pięć razy więcej najwięcej wydają w Biedronce. Wszystko jasne.
0 0
odpowiedź