Biedronka szuka alternatywny dla zamykanej „Kropki TV”. „Nie planowaliśmy zaprzestania sprzedaży”
To zarząd Edipresse podjął decyzję o zamknięciu „Kropki TV”, a informację o tym przekazać miał Biedronce dopiero 29 lipca - wynika z oświadczenia, jakie sieć przysłała do redakcji Wirtualnemedia.pl. - Jesteśmy na etapie poszukiwania alternatywnych rozwiązań, które odpowiedzą na potrzeby dotychczasowych czytelników tygodnika - mówi nam Marta Osial, dyrektorka kategorii w Biedronce.
Kilka dni temu informowaliśmy, że jesienią przestanie ukazywać się tygodnik zawierający program telewizyjny i porady – „Kropka TV”. Dostępny jest w sieci Biedronka, bo to ona właśnie zamawia pismo u wydawcy - Wydawnictwa Edipresse.
Z naszych informacji wynikało, że to Biedronka postanowiła zakończyć wydawanie „Kropki”, jednak sieć twierdzi, że jest wręcz przeciwnie: - Decyzję o zaprzestaniu wydawania tygodnika „Kropka TV” podjął zarząd Wydawnictwa Edipresse, o czym poinformował sieć sklepów Biedronka w dniu 29 lipca 2022 r. - przekazała nam Marta Osial, dyrektorka kategorii w Biedronce.
Wydawca miał przy tym wskazywać, że powodem decyzji jest „sytuacja na rynku w Polsce i na świecie, związana przede wszystkim z najwyższą od ponad 25 lat inflacją oraz ogromnym wzrostem kosztów, a także trendy spadkowe na rynku prasy”, co z kolei wpływa na spadek przychodów reklamowych. Problemy z kosztami i papierem odczuwają niemal wszyscy polscy i zagraniczni wydawcy.
Co zamiast „Kropki TV”? Nie wiadomo
Biedronka zatem traci swój tygodnik. Co w zamian? - Do czasu otrzymania wypowiedzenia współpracy od Edipresse, nie planowaliśmy zaprzestania sprzedaży „Kropki TV”. Obecnie jesteśmy na etapie poszukiwania alternatywnych rozwiązań, które odpowiedzą na potrzeby dotychczasowych czytelników tygodnika - mówi Marta Osial. Jakie to będą rozwiązania? – Za wcześnie, aby o tym rozmawiać – słyszymy w odpowiedzi.
Ostatni numer magazynu w obecnym kształcie ma się ukazać w końcówce października br., od listopada pismo nie będzie już dostępne na rynku. Nadal nie wiadomo, co w zamian. Z początkiem sierpnia br. Edipresse rozpoczęło informowanie kontrahentów, że wraz z końcem października „Kropka TV” przestanie się ukazywać. Sprzedaż magazynu pozostaje stabilna i jest na zadowalającym, jak wiemy nieoficjalnie, poziomie. W zespole pracuje obecnie kilkanaście osób. Część z nich – jak się dowiedzieliśmy – będzie miało nadal pracę w Edipresse, jednak większość zespołu już zaczęła intensywnie poszukiwać pracy.
Kłopotliwa reklama w tygodniku
„Kropka TV” ukazuje się od 2006 roku. W 2019 r. magazyn przeszedł relaunch. Wydawca odświeżył szatę graficzną i logo tygodnika, rozbudował sekcję „Gwiazdy” i „Porady”. Dołożono też drugi grzbiet: „Kuchnia i kropka” zawierający przepisy kulinarne nadsyłane przez czytelników oraz odredakcyjne porady dietetyczne. W obu grzbietach zamieszczane są także treści promocyjno-reklamowe sieci Biedronka.
Kilka dni temu tygodnik został wycofany z wszystkich sklepów Biedronki, gdyż ukazała się w nim całostronicowa reklama środka na erekcję, promowana hasłem: „Nie pozwól, by nazywano cię gejem”. Tekst zawiera nie tylko treści homofobiczne, ale i poniżające kobiety, które nazywane w nim były „spragnionymi babami”, domagającymi się „przelecenia”. Wydawca przeprosił za wydrukowanie reklamy i swoich czytelników i Biedronkę.
W drugim kwartale br. sprzedaż w sklepach Biedronka liczona w złotych wzrosła rok do roku o 26,9 proc., a w ujęciu porównywalnym (bez efektu otwarcia nowych placówek) - o 22,5 proc. Sieć zanotowała 4,45 mld euro wpływów kwartalnych i 8,29 mld euro w całym półroczu.
Dołącz do dyskusji: Biedronka szuka alternatywny dla zamykanej „Kropki TV”. „Nie planowaliśmy zaprzestania sprzedaży”