SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Google wdraża sztuczną inteligencję do wyszukiwarki w kolejnych krajach

AI Overviews, czyli wyniki wyszukiwania w Google generowane przy pomocy sztucznej inteligencji, zostaną wprowadzone w kolejnych krajach. 

fot. Blog Googlefot. Blog Google

AI Overviews to nowatorska funkcja wprowadzona przez wyszukiwarkę Google w maju tego, początkowo tylko w USA. Polega na dostarczaniu użytkownikowi gotowych odpowiedzi na zadawane pytania, zamiast listy stron www z wynikami. Listę odpowiedzi przygotowuje narzędzie generatywnej sztucznej inteligencji Gemini.

Rozwiązanie ma maksymalnie ułatwić uzyskiwanie informacji z wyszukiwarki. Jednak niektórzy eksperci rynku internetowego wskazują, że funkcja najmocniej uderzy w media informacyjne. Pomijanie w wyszukiwaniu stron wydawców może spowodować tąpnięcie w ruchu na ich stronach, a co za tym idzie, spadek przychodów z reklam i pogorszenie sytuacji finansowej.  

Zobacz: Sztuczna inteligencja w mediach. Co czeka redakcje?

AI Overviews w kolejnych krajach

W tym tygodniu Google ogłosiło wprowadzenie AI Overviews w kolejnych kilku krajach.

Funkcja będzie dostępna w Brazylii, Indiach, Indonezji, Japonii, Meksyku i Wielkiej Brytanii, w lokalnych językach, takich jak portugalski i hindi.

Oprócz tego Google zapowiada dodawanie w wynikach generowanych w AI Overviews większej liczby odnośników do źródeł informacji. Mają wyświetlać się po prawej stronie listy odpowiedzi wygenerowanej przez sztuczną inteligencję.

Firma testuje także kolejną aktualizację funkcji, która dodawałaby linki bezpośrednio w tekście z listą wyników. Ma to służyć „nadawaniu priorytetu rozwiązaniom, które kierują ruch do odpowiednich witryn internetowych”, przekazano w poście na blogu Google.

Zobacz: Google nie wycofa ciasteczek z Chrome. Reklamodawcy i agencje zaskoczeni

Hema Budaraju, starszy dyrektor ds. produktu w Google cytowana na blogu firmy podkreśla, że nowa aktualizacja przyniesie „trójstronne korzyści” dla Google, użytkowników i wydawców.

Na początku sierpnia amerykański sąd federalny orzekł, że Google stosował praktyki monopolistyczne na rynku wyszukiwarek internetowych i w obszarze reklam wyświetlanych przy wynikach wyszukiwania. Koncern latami zawierał z największymi producentami sprzętu umowy faworyzujące wyszukiwarkę Google.

Według nieoficjalnych doniesień agencji Bloomberga, po tym wyroku władze USA rozważają wniosek o podział technologicznego giganta, co ma zredukować jego dominującą rynkową pozycję.

Prokuratorzy mogą domagać się zakazu zawierania umów na wyłączność, jakie Google miał m.in. z Apple, by zapewnić sobie, że jego wyszukiwarka będzie domyślną opcją dla użytkowników.

Na koniec drugiego kwartału br.  Alphabet, właściciel Google, uzyskał rekordowy zysk netto w wysokości 23,6 mld dolarów. Przychody koncernu wzrosły o 14 proc. do 84,74 mld dolarów. Wpływy z reklam wyniosły 64,62 mld dolarów, o 11,1 proc. więcej niż przed rokiem. To efekt wzrostu wpływów z reklam w wyszukiwarce Google i pokrewnych usługach (z 42,63 do 48,51 mld dolarów) oraz na YouTubie (z 7,66 do 8,66 mld). Przychody z sieci reklamowej Google spadły z 7,85 do 7,44 mld dolarów.

Dołącz do dyskusji: Google wdraża sztuczną inteligencję do wyszukiwarki w kolejnych krajach

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Łysa kupa
Kiedy wreszcie w Polsce?
odpowiedź
User
Witek
Więcej reklam ?
odpowiedź
User
mapy OSM rządzą!
kulawe google niech sobie w końcu AI do map google wdroży, bo 90% poprawek odrzucają, bo jak twierdzi ich pożal się automat nie są w stanie zweryfikować wprowadzonych poprawek do punktów na mapie, przebiegu dróg. DNO!
odpowiedź