SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Google znów aktualizuje algorytm. Co to oznacza dla SEO i content marketingu?

W połowie sierpnia rozpoczęła się aktualizacja algorytmu Google, o nazwie Google Core Update. Jak najnowsze aktualizacje wpłyną na działania SEO i content marketingowe? 

Według oficjalnego profilu Google Search Central, potwierdzona została sierpniowa aktualizacja, która będzie kładła dalszy nacisk na poprawę jakości wyników wyszukiwania i wyświetlanie w nich oryginalnych i przydatnych dla użytkowników wyszukiwarki treści. Google po raz kolejny zwróciło uwagę, że Core Update, wpływają całościowo na wyniki wyszukiwania, a nie dotyczą pojedynczych podstron czy stron.

Zobacz: Mediapanel po zmianach. Oto najpopularniejsze serwisy i aplikacje internetowe w Polsce

Naturalnym efektem aktualizacji będą niewielkie zmiany w rankingach. Nad podjęciem intensywnych działań powinni jednak zastanowić się ci, którzy zauważą spore zmiany dla większości adresów URL w domenie.

To nie pierwsza modyfikacja algorytmu w 2024 roku – w marcu miała już miejsce główna aktualizacja Google, a w pierwszym półroczu wdrożone zostały również dwa uaktualnienia dotyczące spamu.

Według szacunków Google zmiany te obniżyły także poziom wyświetlania się niskiej jakości contentu aż o 45 proc., czyli o 5 proc. więcej niż zakładano pierwotnie.

Jak wskazuje Agata Gruszka, international SEO manager, WhitePress, na zmianach straciły treści nastawione na uzyskanie jak najwyższych pozycji w wyszukiwarce kosztem jakości i przydatności.

– Główna aktualizacja z marca 2024 roku nie była w branży dużym zaskoczeniem. To raczej konsekwentna kontynuacja drogi, która została zapoczątkowana w 2022 roku, wraz z wdrożeniem systemu przydatnych treści. Celem Google jest dostarczenie użytkownikom przede wszystkim wiarygodnego i przydatnego contentu. Główny nacisk został położony na oryginalność informacji, wartość tekstów, a także ich aspekt merytoryczny – mówi Agata Gruszka z WhitePress.

Zobacz: Google wdraża sztuczną inteligencję do wyszukiwarki w kolejnych krajach 

Zmiana w algorytmie Google a pozycja w wyszukiwarce

Wejście w życie aktualizacji Google budzi spore emocje, zwłaszcza gdy skutkiem update’u mogą być spadki pozycji w wyszukiwarce. I choć w takiej sytuacji pierwszym odruchem jest chęć podjęcia natychmiastowych działań, zdecydowanie lepiej podejść do tematu na spokojnie. Według Agaty Gruszki, international SEO manager, WhitePress, klucz do sukcesu tkwi w audycie treści na stronie i analizie stron konkurencji.

– Próba błyskawicznego rozwiązania problemów powstałych po aktualizacji może być zgubna w skutkach. Dlatego w pierwszej kolejności warto sprawdzić, czy Google oficjalnie potwierdziło wdrożenie wszystkich zmian, czy też update nie został jeszcze ukończony, a spadki są tymczasowe. Dobrym pomysłem jest analiza wyników konkurencyjnych stron oraz sprawdzenie, jakie treści znajdują się na najwyższych pozycjach, na interesujące nas frazy kluczowe. Może być tak, że celem aktualizacji było lepsze dopasowanie wyników do zapytania użytkownika, w związku z czym system rankingowy zaczął premiować inny typ treści lub strony internetowej. Co więcej? Z pewnością należy regularnie przyglądać się już opublikowanym treściom – istnieje szansa, że zawierają one nieaktualne informacje i wymagają poprawek. Nieocenioną pomocą w update’owym kryzysie są ponadto narzędzia, które dostarczają wielu danych do analiz, np. Google Search Console – dodaje Agata Gruszka, WhitePress.

Mimo że działania naprawcze podejmuje się po zakończeniu aktualizacji, dobrym sposobem na przygotowanie się do zmian jest śledzenie oficjalnych informacji Google oraz amerykańskich forów tematycznych dotyczących SEO. Najczęściej to właśnie Stany Zjednoczone są krajem, w którym aktualizacje następują w pierwszej kolejności. Doświadczenia ekspertów po drugiej stronie globu mogą być receptą na wyzwania, z którymi europejska branża SEO będzie mierzyć się nieco później.

Dołącz do dyskusji: Google znów aktualizuje algorytm. Co to oznacza dla SEO i content marketingu?

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Chaos
Jezusie Nazarejski! Kto te bzdury napisał? Google znowu aktualizuje algorytmy? Oni je aktualizują nieustannie. To jest zlepek setek różnych algorytmów tworzących rankingowe systemy współdziałające na wielu poziomach. Nie każde zmiany są ogłaszane.
odpowiedź
User
Chaos
Jezusie Nazarejski! Kto te bzdury napisał? Google znowu aktualizuje algorytmy? Oni je aktualizują nieustannie. To jest zlepek setek różnych algorytmów tworzących rankingowe systemy współdziałające na wielu poziomach. Nie każde zmiany są ogłaszane.
odpowiedź