SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Joanna Mroczkowska zarządza operacyjnie Marquard Media Polska, z zarządu odszedł Andrzej Fudała

W ostatnich dniach w wydawnictwie Marquard Media Polska miały miejsce kolejne zmiany: Andrzej Fudała miał odejść z funkcji członka zarządu spółki, prezesem nadal pozostaje Bijan Khezri - wynika z nieoficjalnych informacji portalu Wirtualnemedia.pl.

Andrzej Fudała / fot. materiały prasoweAndrzej Fudała / fot. materiały prasowe

Marquard Media Polska z końcem grudnia zamknął wszystkie swoje tytuły prasowe, decyzją sądu rozpoczął postępowanie sanacyjne. Zadłużenie spółki wynosi ok. 20,5 mln złotych.

Z rynku zniknęły takie tytuły jak "CKM", "Cosmopolitan", "Esquire", "Harper’s Bazaar", "Joy" i "Playboy", w strategii przedstawionej portalowi Wirtualnemedia.pl w ubiegłym roku przez prezesa zarządu Bijana Khezriego wynikało, że chce on rozwijać CKM.pl, Kozaczek.pl, Papilot.pl, Zeberka.pl, zapowiadano też ponowne uruchomienie stron Supermamy.pl i Autostuff.pl.

W dalszej perspektywie mowa była także o rozwoju serwisów: Boska.pl, Hotmoda.pl oraz Milionkobiet.pl. Działalność spółki ma skupić się także na dwóch inicjatywach: aplikacji ShoppieGo oraz nakładce Act2Access.

Fudała odchodzi, Khezri nadal prezesem

Jak wynika teraz z naszych informacji, w firmie zaszły kolejne zmiany w strukturze. Z funkcji członka zarządu odszedł Andrzej Fudała, a zarząd jest obecnie jednoosobowy – składa się z Bijana Khezriego jako jego prezesa.

Fudała nie chciał potwierdzić tej informacji, stwierdził tylko, że „odmawia komentarza”. Po jego odejściu odpowiedzialność za działalność operacyjną firmy i zarządzanie przejęła Joanna Mroczkowska – dotychczas redaktor naczelna „Cosmopolitan”. - Marquard Media w Polsce jest aktualnie małą firmą, więc bardziej widzę siebie w roli team leadera, niż dyrektora czy v-ce prezesa. Z redakcjami i działem sprzedaży będziemy wspólnie pracować nad rozwojem serwisów - komentuje dla nas Joanna Mroczkowska.

Natomiast Małgorzata Jóźwiak przejęła odpowiedzialność za obszar zarządzania finansami – od listopada 2019 roku była prokurentką w spółce (podobnie jak Agnieszka Sabok).

Jak udało się nam dowiedzieć, strategia wydawnictwa ma pozostawać bez zmian: ma stawiać na dalszy rozwój portali: Zeberka.pl, Kozaczek.pl oraz Papilot.pl i CKM.pl. Ruszyć ma też serwis Supermamy.pl i Autostaff.pl, które będą częścią CKM.pl. W firmie ma obecnie pracować ok. 40 osób.

Marquard w Polsce od 1992 roku

Marquard Media Polska działa od 1992 roku, należy do szwajcarskiej grupy kapitałowej Marquard Media International, która jest też obecna m.in. w Niemczech, Austrii i na Węgrzech.

W portfolio wydawnictwa były głównie magazyny lifestylowe, luksusowe i młodzieżowe, a na rynkach zagranicznych także komputerowe. W Polsce od lat 90. do jesieni 2007 roku publikował też „Przegląd Sportowy”, sprzedał ten tytuł firmie Axel Springer Polska (obecnie Ringier Axel Springer Polska), przejmując w zamian tygodnik „Pani Domu” oraz miesięczniki „Olivia”, „Cienie i Blaski” oraz „Sekrety Serca”.

Jesienią 2009 roku tytuły „Pani Domu”, „Cienie i Blaski” oraz „Sekrety Serca” Edipresse Polska w zamian za „Hot Modę i Shopping”, natomiast „Olivię” sprzedał w 2012 roku Wydawnictwu Bauer.

W drugiej połowie lat 90. Marquard wydawał też magazyny młodzieżowe „Popcorn” i „Dziewczyna”, sprzedał te tytuły Axel Springer Polska, który zamknął je w 2012 roku. W połowie 2016 roku Marquard Media Polska zrezygnował natomiast z wydawania miesięcznika podróżniczego „Voyage”.

Dołącz do dyskusji: Joanna Mroczkowska zarządza operacyjnie Marquard Media Polska, z zarządu odszedł Andrzej Fudała

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Justin
Autostuff, droga redakcjo. 40 osób to ostro, Weszło ma więcej :)
odpowiedź
User
Pan Szatan
Ale to zabawne. Czyli miłość do pana Bijana się panu Fudale nie opłaciła. Ta firma jeszcze dycha? To przecież jakaś smutna parodia biznesu jest.
odpowiedź
User
Ciekawska
Czy zatem Andrzej Fudała po tym jak najpierw przyklepał słynna kampanię jednego energetyka z Powstaniem Warszawskim, teraz może dopisać sobie do CV kolejną wtopę czyli zatopienie MMP? Pracodawcy chcący pogrążyć firmę powinni się ustawiać w szeregu. A chwilka nie, Fudała jest niepotrzebny - mamy już przecież koronę :))))
odpowiedź