Joanna Mroczkowska zarządza operacyjnie Marquard Media Polska, z zarządu odszedł Andrzej Fudała
W ostatnich dniach w wydawnictwie Marquard Media Polska miały miejsce kolejne zmiany: Andrzej Fudała miał odejść z funkcji członka zarządu spółki, prezesem nadal pozostaje Bijan Khezri - wynika z nieoficjalnych informacji portalu Wirtualnemedia.pl.
Z rynku zniknęły takie tytuły jak "CKM", "Cosmopolitan", "Esquire", "Harper’s Bazaar", "Joy" i "Playboy", w strategii przedstawionej portalowi Wirtualnemedia.pl w ubiegłym roku przez prezesa zarządu Bijana Khezriego wynikało, że chce on rozwijać CKM.pl, Kozaczek.pl, Papilot.pl, Zeberka.pl, zapowiadano też ponowne uruchomienie stron Supermamy.pl i Autostuff.pl.
W dalszej perspektywie mowa była także o rozwoju serwisów: Boska.pl, Hotmoda.pl oraz Milionkobiet.pl. Działalność spółki ma skupić się także na dwóch inicjatywach: aplikacji ShoppieGo oraz nakładce Act2Access.
Fudała odchodzi, Khezri nadal prezesem
Jak wynika teraz z naszych informacji, w firmie zaszły kolejne zmiany w strukturze. Z funkcji członka zarządu odszedł Andrzej Fudała, a zarząd jest obecnie jednoosobowy – składa się z Bijana Khezriego jako jego prezesa.
Fudała nie chciał potwierdzić tej informacji, stwierdził tylko, że „odmawia komentarza”. Po jego odejściu odpowiedzialność za działalność operacyjną firmy i zarządzanie przejęła Joanna Mroczkowska – dotychczas redaktor naczelna „Cosmopolitan”. - Marquard Media w Polsce jest aktualnie małą firmą, więc bardziej widzę siebie w roli team leadera, niż dyrektora czy v-ce prezesa. Z redakcjami i działem sprzedaży będziemy wspólnie pracować nad rozwojem serwisów - komentuje dla nas Joanna Mroczkowska.
Natomiast Małgorzata Jóźwiak przejęła odpowiedzialność za obszar zarządzania finansami – od listopada 2019 roku była prokurentką w spółce (podobnie jak Agnieszka Sabok).
Jak udało się nam dowiedzieć, strategia wydawnictwa ma pozostawać bez zmian: ma stawiać na dalszy rozwój portali: Zeberka.pl, Kozaczek.pl oraz Papilot.pl i CKM.pl. Ruszyć ma też serwis Supermamy.pl i Autostaff.pl, które będą częścią CKM.pl. W firmie ma obecnie pracować ok. 40 osób.
Marquard w Polsce od 1992 roku
W portfolio wydawnictwa były głównie magazyny lifestylowe, luksusowe i młodzieżowe, a na rynkach zagranicznych także komputerowe. W Polsce od lat 90. do jesieni 2007 roku publikował też „Przegląd Sportowy”, sprzedał ten tytuł firmie Axel Springer Polska (obecnie Ringier Axel Springer Polska), przejmując w zamian tygodnik „Pani Domu” oraz miesięczniki „Olivia”, „Cienie i Blaski” oraz „Sekrety Serca”.
Jesienią 2009 roku tytuły „Pani Domu”, „Cienie i Blaski” oraz „Sekrety Serca” Edipresse Polska w zamian za „Hot Modę i Shopping”, natomiast „Olivię” sprzedał w 2012 roku Wydawnictwu Bauer.
W drugiej połowie lat 90. Marquard wydawał też magazyny młodzieżowe „Popcorn” i „Dziewczyna”, sprzedał te tytuły Axel Springer Polska, który zamknął je w 2012 roku. W połowie 2016 roku Marquard Media Polska zrezygnował natomiast z wydawania miesięcznika podróżniczego „Voyage”.
Dołącz do dyskusji: Joanna Mroczkowska zarządza operacyjnie Marquard Media Polska, z zarządu odszedł Andrzej Fudała