SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Klienci tną wynagrodzenia agencjom PR. ZFPR: za mniejsze pieniądze niemożliwe utrzymanie poziomu obsługi

Związek Firm Public Relations w wydanym w środę oświadczeniu skomentował rynkową praktykę klientów, którzy w czasie trwającej epidemii Covid-19 obcinają wynagrodzenia zatrudnianym agencjom public relations. - Nie jest możliwe utrzymanie takiego samego poziomu obsługi przy równoczesnym zmniejszeniu wynagrodzenia agencji - oświadczył ZFPR.

Związek Firm Public Relations wydał stanowisko w sprawie zmian zakresów pracy i wynagrodzenia agencji PR w kontekście epidemii koronawirusa.

- Odnotowujemy pojedyncze przypadki takich praktyk i postanowiliśmy zająć stanowisko zanim takie podejście mogłoby się upowszechnić, a w efekcie zwrotnie uderzyć również w interesy naszych klientów. Pozostajemy uważni i działamy w każdej sytuacji, której przejawy i konsekwencje mogą naruszać zasady partnerskiej współpracy biznesowej, integralności branży, a obecnie także – tak ważnej solidarnośc - przekazał portalowi Wirtualnemedia.pl zarząd ZFPR.

Organizacja w swoim stanowisku przywołała branżowy kodeks dobrych praktyk w punkcie mówiącym o zasadach wynagrodzenia agencji: "Firmy PR stosują przejrzystą wycenę usług, bazującą na kosztach świadczeń profesjonalnych oraz na zdrowych zasadach prowadzenia biznesu, zgodnie z modelem <>”.

- W opinii Zarządu Związku, powyższa zasada ma zastosowanie w każdych okolicznościach. Również obecnie, kiedy branża PR i jej klienci mogą doświadczać trudności - czytamy w stanowisku ZFPR.

Wynagrodzenia agencji PR w czasie epidemii Covid-19

W dokumencie organizacja zwraca uwagę, że usługi public relations oparte są na pracy ludzi,  "dlatego w zakresie kosztów opiera się głównie na składnikach osobowych".

- Stąd nie jest możliwe utrzymanie takiego samego poziomu obsługi przy równoczesnym zmniejszeniu wynagrodzenia agencji. Jako odpowiedzialny pracodawca agencja nie może sobie pozwolić na zmniejszenie poziomu wynagrodzeń pracowników i jednoczesne egzekwowanie od nich takiego samego zakresu pracy - zwraca uwagę zarząd ZFPR.

Związek wyjaśnia, że w szczególnych okolicznościach pracę agencji na rzecz klienta można ograniczyć do działań "niezbędnych do normalnego i bezpiecznego funkcjonowania firmy bądź marki".

- Rozumiemy, że konieczność adaptacji do bieżącej sytuacji i potrzeba redefinicji priorytetów, to także wyzwania, przed którymi staje wielu naszych klientów. My ze swej strony jesteśmy otwarci i gotowi do szukania rozwiązań, godzących interesy obu stron. Dlatego apelujemy do rynku i klientów o solidarność i współpracę, które pomogą nam wszystkim - oświadczył Związek Firm Public Relations.

Dołącz do dyskusji: Klienci tną wynagrodzenia agencjom PR. ZFPR: za mniejsze pieniądze niemożliwe utrzymanie poziomu obsługi

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
buhaha
Bidulki - nie mogą zapewnić obsługi! No bo jak bez 100 000 miesięcznie wysłać 5 newsów do mediów. No i te konferencyjki i spotkania prasowe przy ciasteczku za 25 000. Idźcie się walnijcie w łeb i weźcie się do roboty.
0 0
odpowiedź
User
Megi
Firmy tną agencjom, a agencje tną na zespole...
0 0
odpowiedź
User
Tolek
Trochę hipokryzja. Pracownikom to wolno ucinać wynagrodzenie ale klienci już nie mogą.
0 0
odpowiedź