Mars, Apple, Omnicom i Jung von Matt na czele tegorocznego raportu Cannes Global Creativity
Organizatorzy festiwalu reklamowego Cannes Lions opublikowali coroczny, tegoroczny ranking marek i agencji Global Creativity Report 2018. W poszczególnych kategoriach królują m.in. Mars, BBDO Worldwide, Jung von Matt.
Ranking powstaje na podstawie liczby zdobytych nagród i nominacji na organizowanym w czerwcu festiwalu reklamowy w Cannes. Raport zawiera zestawienie w podziale na poszczególne nagradzane kategorie, nagrody, marki, agencje, kraje itp.
Czołówkę 20 najbardziej nagradzanych marek na świecie otwiera Mars z liczbą 27 zdobytych Lwów. Tuż za nim, z liczbą 26 statuetek znajduje się Procter&Gamble, podium zamyka Apple z 25 Lwami. Kolejne dwie pozycje należą do Nike (25 nagród) i Burger Kinga (24 statuetki).
W rankingu najlepszych niezależnych agencji reklamowych prym wiedzie agencja Jung von Matt z Hamburga. Wiceliderem tego zestawienia jest Droga5 z USA, a trzecie miejsce należy do brytyjskiej agencji Wieden+Kennedy. W dalszej kolejności uplasowały się Wieden+Kennedy z USA i Mother z Londynu.
Tytuł agencji reklamowej roku trafił do adam&eveDDB z Londynu, za którą uplasowały się: AMVBBDO z Wielkiej Brytanii, BBDO New York, McCann New York i TBWA/Media Arts Lat.
Siecią reklamową roku została BBDO Worldwide, tuż za nią uplasowała się sieć Ogilvy, a trzecie miejsce zajęła sieć DDB Worldwide. Kolejne miejsce należy do McCann Worldwide, za którą znajduje się sieć TBWA Worldwide.
- W tym roku zauważyliśmy ogromne zaangażowanie ze strony marek, ponieważ nadal doceniają wartość kreatywności w budowaniu swojej reputacji - powiedział Philip Thomas, prezes Cannes Lions. - Ponieważ klienci nadal inwestują w kreatywność i napędzają ją poprzez swoją markę, jest to niedokończona historia, która zmieni się i będzie ewoluować w nadchodzących latach.
Czołówkę hodingów reklamowych otwiera Omnicom. Kolejne miejsca zajmują WPP, Interpublic Group, Publicis Groupe i Havas Group.
Dołącz do dyskusji: Mars, Apple, Omnicom i Jung von Matt na czele tegorocznego raportu Cannes Global Creativity