„Pani” i „Claudia” z największymi wzrostami wpływów z reklam, w dół „Newsweek Polska” (TOP10 magazynów)
W ciągu dziesięciu miesięcy br. magazyny zarobiły na reklamach blisko 3,3 mld zł, zwiększając je o 12,7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ub. Największy wzrost przychodów zanotowały w tym czasie „Pani” i „Claudia”. Mniej zarobił „Newsweek Polska”.
Wpływy reklamowe magazynów w okresie od stycznia do października br. wyniosły 3,28 mld zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (wg danych cennikowych, bez rabatów). W porównaniu z analogicznym okresem 2015 roku oznacza to wzrost o 12,7 proc.
Najwięcej na publikacji reklam zarobił miesięcznik „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który zwiększył wpływy reklamowe o 18,7 proc., do 223,2 mln zł. Ten tytuł jest jednym z najlepiej sprzedających się miesięczników w Polsce.
Drugie miejsce na podium przypadło dwutygodnikowi „Viva” (Edipresse Polska) z przychodami w wysokości 149,6 mln zł (wzrost o 3,9 proc.), a trzecią lokatę zajął „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer), który zarobił 138,4 mln zł (20 proc. więcej w skali roku). Ten tv guide jest najlepiej sprzedającym się tygodnikiem.
Z czołówki największych pod względem przychodów reklamowych magazynów największą dynamikę miał w omawianym okresie miesięcznik „Pani” (Wydawnictwa Bauer). Jego przychody rok do roku wzrosły o 44,5 proc., z 57,5 do 83,1 mln zł. O 21,3 proc. zarobił w tym czasie miesięcznik „Claudia” (Burda International Polska) – 72,6 mln zł.
O 13,8 proc. wzrosły wpływy z reklam magazynu „Show” (Wydawnictwo Bauer) – do 66,3 mln zł, a o 11,8 proc. - przychody z reklam „Przyjaciółki” (Edipresse Polska), do 71,6 mln zł. „Party” (Edipresse Polska) zarobiło w okresie od stycznia do października br. 89,7 mln zł, czyli 6,9 proc. więcej niż rok temu, zaś „Wprost” (PMPG) - 103,5 mln zł (wzrost o 2,8 proc.).
„Newsweek Polska” (RASP Polska) jako jedyny z czołówki magazynów zanotował spadek wpływów z reklam – jego przychody spadły w skali roku o 3,6 proc., do 88,8 mln zł.
Wpływy reklamowe magazynów | |||
(dane cennikowe Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-X 2015 | I-X 2016 | zmiana proc. |
TWÓJ STYL | 188 049 180 zł | 223 222 028 zł | 18,7 |
VIVA | 143 914 594 zł | 149 577 474 zł | 3,9 |
TELE TYDZIEŃ | 115 291 166 zł | 138 380 236 zł | 20 |
WPROST | 100 744 594 zł | 103 515 413 zł | 2,8 |
PARTY | 83 981 203 zł | 89 740 890 zł | 6,9 |
NEWSWEEK POLSKA | 92 090 614 zł | 88 779 231 zł | -3,6 |
PANI | 57 515 911 zł | 83 134 837 zł | 44,5 |
CLAUDIA | 59 798 812 zł | 72 553 292 zł | 21,3 |
PRZYJACIÓŁKA | 64 059 252 zł | 71 624 303 zł | 11,8 |
SHOW | 58 253 174 zł | 66 304 426 zł | 13,8 |
razem | 2 908 705 455 zł | 3 278 790 336 zł | 12,7 |
Dołącz do dyskusji: „Pani” i „Claudia” z największymi wzrostami wpływów z reklam, w dół „Newsweek Polska” (TOP10 magazynów)