Koncerny farmaceutyczne najaktywniejszymi reklamodawcami w telewizji w 2022 roku, Aflofarm na czele
Pierwsze miejsce wśród najatrakcyjniejszych reklamodawców w telewizji w 2022 roku pod względem GRP był Aflofarm. Na podium znalazły się US Pharmacia i Polpharma.
Bloki reklamowe Aflofarmu w 2022 roku wygenerowały sumarycznie 177 676 punktów ratingowych GRP. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wynik zmniejszył się o 5,09 proc. - wynika z analizy Media Context, opartej na danych Nielsen Audience Measurement.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Druga w rankingu spółka US Pharmacia wygenerowała 117 693 GRP (spadek o 5,80 proc.). Podium uzupełnia Polpharma (90 826 GRP; - 5,70 proc.).
Czwarte miejsce zajęło Ferrero (69 794 GRP; - 22,64 proc.) - najwyżej sklasyfikowana spółka nie będąca koncernem farmaceutycznym. Pierwszą piątkę (po awansie z szóstej lokaty) uzupełnia koncern Natur Produkt Pharma (69 235 GRP; - 13,47 proc.).
W top 10 znalazły się jeszcze takie koncerny, jak: Pepsico (67 116 GRP; + 13,52 proc.), Lidl (62 025 GRP; - 23,15 proc.), Reckitt Benckiser (57 508 GRP; + 9,85 proc.), Grupa Polsat (54 789 GRP; +- 21,16 proc.) i Sanofi (48 715 GRP; - 1,99 proc.).
- Czołówka - mimo dość znaczących zmian w ilości wygenerowanych GRP wśród wszystkich graczy - pozostaje bez zmian. Pierwsze przetasowania pojawiają się dopiero na piątej pozycji na którą wskoczył Zdrovit, mimo 13 proc. obniżce aktywności w porównaniu z zeszłym rokiem. Na 6 miejsce wskakuje Pepsico, które zwiększyło swoją aktywność o 14 proc., głównie za sprawą marek restauracyjnych (KFC i PizzaHut). Kolejnym graczem który poprawił swój wynik, zarówno w kontekście pozycji w rankingu jak i ilości wygenerowanych GRP jest Reckitt Benckiser, który podskoczył aż o 4 miejsca. Tutaj „driverem” wzrostów jest marka Strepsils - komentuje Bartosz Zientek, prezes zarządu Media Context.
Jak informuje Zientek, w 2022 roku na uwagę zasługuje Totalizator Sportowy, który jest nowym graczem w zestawieniu (pozycja 26 w zeszłym roku). - Tutaj oczywiście aktywność przy mistrzostwach świata mała największy wpływ na pozycję tego reklamodawcy, aczkolwiek już w pierwszym półroczu pojawił się on w zestawieniu, także widać, że wzmożona aktywność obejmowała cały rok - analizuje ekspert.
- Poza ranking wypadła Kompania Piwowarska oraz Euro-Net (RTV Euro AGD). W połowie roku zwracaliśmy uwagę na aktywność Oleofarmu, który bardzo mocno się zaktywizował. Końcówka roku był w ich wykonaniu jeszcze bardziej imponująca co pozwoliło im znaleźć się tuż za zestawieniem na pozycji 22 - dodaje.
GRP (Gross Rating Point) jest to wartość określająca oglądalność w punktach procentowych pojedynczej emisji reklamy lub sumę pojedynczych oglądalności w całej kampanii reklamowej. Wskaźnik odzwierciedla natężenie kampanii reklamowej i jest uznawany za jej najbardziej syntetyczną miarę.
Dołącz do dyskusji: Koncerny farmaceutyczne najaktywniejszymi reklamodawcami w telewizji w 2022 roku, Aflofarm na czele