Gemius wdraża pomiar cross-mediowy w Niemczech
Jeszcze w tym roku Gemius uruchomi w Niemczech cross-mediowe badanie gemiusAudience. W Polsce badanie to realizowane jest we współpracy z Polskimi Badaniami Internetu, pod nazwą Mediapanel.
Badanie gemiusAudience zadebiutuje na niemieckim rynku w czwartym kwartale 2023 r i obejmować będzie pomiar internetu oraz konsumpcji telewizji w domu i poza nim. Na dalszym etapie badanie dostarczać będzie również danych dotyczących connected TV. Kompleksowy pomiar cross-mediowy, oparty na badaniu jednoźródłowym, umożliwi tym samym dokonywanie analiz łączących informacje o użytkowaniu telewizji linearnej, connected TV, komputerów stacjonarnych i urządzeń mobilnych.
Wdrożenie gemiusAudience w Niemczech realizowane jest we współpracy z wydawcami, dzięki czemu możliwe jest wzbogacenie danych bazowych o informacje ze źródeł 1st party – pierwszym z nich, w momencie premiery, będzie YouTube.
Badanie gemiusAudience w Niemczech realizowane będzie w oparciu o panel obejmujący populację niemieckojęzycznych osób w wieku 14+, demograficznie reprezentatywny pod względem płci, wieku, wykształcenia i wielkości miejscowości zamieszkania.
Obecnie w skład panelu wchodzą paneliści PC i hardware, zrekrutowani przez partnerską firmę GapFish. Panel dostarcza aktualnie danych o konsumpcji mediów na PC, smartfonach oraz TV (sygnał referencyjny obejmuje 38 kanałów telewizyjnych), w przyszłości rozszerzony będzie także o cTV. Dane w badaniu gemiusAudience produkowane są w oparciu o holistyczne, autorskie metody badawcze i algorytmy, z powodzeniem stosowane i doceniane na wielu rynkach. Sposób gromadzenia danych jest zgodny z RODO, a użyta metodologia dostosowana jest do wyzwań przyszłości, ponieważ umożliwia pomiar bez wykorzystania zewnętrznych plików cookie.
Badanie gemiusAudience w kolejnym kraju Europy
gemiusAudience nie tylko zagwarantuje uczestnikom niemieckiego rynku wgląd w kompleksowy obraz konsumpcji mediów, ale również pomoże podejmować oparte o wiedzę decyzje biznesowe, np. poprzez optymalizację kampanii z uwzględnieniem stron internetowych, kanałów telewizyjnych, playerów czy aplikacji o najwyższym zasięgu i zaangażowaniu odbiorców. Dane cross-media z badania gemiusAudience będą oferowane wszystkim zainteresowanym mediom na rynku niemieckim.
- Wprowadzenie naszego flagowego badania, jakim jest gemiusAudience, na wymagający rynek niemiecki jest dla nas źródłem ogromnej satysfakcji. Nasze rozwiązania pozwalają dziś mierzyć internet, telewizję, w tym jej widownię OOH, oraz popularność reklam na różnych platformach, takich jak YouTube, Facebook, Instagram czy TikTok. Cieszymy się, że teraz również nasi klienci za zachodnią granicą będą mogli korzystać z tych narzędzi i doświadczyć efektu synergii pomiędzy rozwiązaniami badawczymi Gemius - komentuje Marcin Pery, CEO Gemius.
Badanie gemiusAudience jest od lat z powodzeniem realizowane na wielu rynkach, a w Polsce, Danii, Belgii, Czechach, na Węgrzech i na Słowacji jego wyniki stanowią oficjalną walutę pomiaru internetu. Na innych rynkach, takich jak Bułgaria, Chorwacja, Estonia, Łotwa, Litwa, Mołdawia, Portugalia, Serbia, Ukraina, Rumunia czy Turcja, gdzie nie ma lokalnej organizacji branżowej, wyniki gemiusAudience służą jako waluta „de facto”.
W Polsce badanie realizowane jest we współpracy z Polskimi Badaniami Internetu, pod nazwą Mediapanel.
Dołącz do dyskusji: Gemius wdraża pomiar cross-mediowy w Niemczech