SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Co dalej z "Saturday Night Live Polska"? Decyzja Showmax w przyszłym roku

Showmax na początku przyszłego roku najprawdopodobniej podejmie decyzję, czy będzie kontynuować produkcję "Saturday Night Live Polska" - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Platforma posiada obecnie prawa do tego formatu.

Pierwszy sezon "SNL Polska" zadebiutował na Showmax 2 grudnia ubiegłego roku. Stałą obsadę tworzyło dziesięcioro aktorów: Laura Breszka, Monika Babula, Szymon Mysłakowski, Michał Meyer, Magda Smalara, Mateusz Grydlik, Helena Ganjalyan, Michał Zieliński, Karolina Piechota, Kamil Pruban i Sebastian Stankiewicz. Reżyserem serii jest Maciej Sobociński, a Aleksandra Wolf główną scenarzystką. W roli prowadzących wystąpili m.in. Piotr Adamczyk, Robert Biedroń czy Jakub Gierszał.

Showmax zadowolony z wyników "SNL Polska"

Pierwszy sezon "SNL Polska" liczył 15 odcinków. Z wyników jego oglądalności, podobnie jak z innej flagowej produkcji polskiego Showmaxu "Ucho prezesa", zadowolony jest Maciej Sojka, dyrektor zarządzający platformy Showmax.com. - Bardzo cieszą nas wyniki "Ucha prezesa" i "SNL". W zasadzie żaden z projektów, z którymi wystartowaliśmy, nie notuje niezadowalającej oglądalności - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Sojka.

Niektóre skecze z pierwszego sezonu wzbudziły liczne kontrowersje. W jednym z nich naśmiewano się z wizerunku papieży, w tym Jana Pawła II (w tym skeczu wystąpił Piotr Adamczyk, znany z roli Karola Wojtyły).

Jak przyznaje w rozmowie z naszym portalem Maciej Sojka, platforma odbierała mnóstwo skarg widzów oburzonych dotykaniem w skeczach tematyki religijnej. - Wtedy wiedzieliśmy, że dobrze działają, że wzbudzają emocje - tłumaczy. - Uważam, że nigdy nie przekroczyliśmy tej granicy, w której coś przestaje być śmieszne, a zaczyna być bolesne, nie przynosząc niczego dobrego. Cały ten śmiech był uzasadniony i dotykał celnie poruszanych tematów. Dla niektórych to było oczywiście niewygodne - cóż, taki urok komedii - konkluduje dyrektor zarządzający Showmax.

"Wyłowiliśmy parę pereł komediowych"

W rozmowie z naszym portalem, Maciej Sojka przyznaje, że format "SNL" pozwolił na znalezienie utalentowanych twórców, z którymi serwis będzie w przyszłości współpracować. - Jestem bardzo zadowolony z tego formatu, bo co okazało się być możliwe nie tylko po stronie aktorskiej. Wyłowiliśmy parę pereł komediowych. Szczególnie jestem zadowolony z tego zestawu tekściarzy i scenarzystów "SNL" - mówi dyrektor zarządzający Showmax. - Na pewno nie będzie jedynym projektem, nad którym będziemy z nimi pracowali. Co ludzie zostali poddani "termicznej obróbce w wysokim ciśnieniu" i wyszli z tego zwycięsko. Wiemy, że można na nich liczyć - dodaje Sojka.

"Saturday Night Live" na licencji NBC

Polski "Saturday Night Live" produkowany jest na licencji NBC Universal przez firmę Rochstar, na zlecenie Showmax Polska. Z ramienia platformy produkcją programu zajmuje się Jurek Dzięgielewski.

Saturday Night Live" to najdłużej emitowany show typu late night w historii - na koncie ma 42 sezony. Na antenie NBC zadebiutował w 1975 roku. Stanowił komediową odpowiedź na smutną rzeczywistość polityczną lat 70.: zakończone fiaskiem działania wojenne w Wietnamie, aferę Watergate i rezygnację prezydenta Nixona.

Showmax ruszył w 2017 roku

Serwis VoD Showmax wystartował w Polsce w lutym 2017 roku. Należy do międzynarodowego koncernu mediowego Naspers. Działa na zasadach podobnych do Netflixa czy Amazon Prime Video. Miesięczna opłata za korzystanie wynosi 19,90 zł, pierwszy miesiąc jest darmowy.  

W swojej bibliotece platforma ma głównie seriale z segmentu premium, jak "Fargo", "The Affair", "Billions". Najpopularniejszym z nich jest "Opowieść podręcznej". W połowie sierpnia premierę miał serial oryginalny "Rojst" z Andrzejem Sewerynem i Dawidem Ogrodnikiem w rolach głównych.

Serwis współpracuje z polskimi twórcami, Wojciechem Smarzowskim i Patrykiem Vegą. Ten pierwszy przygotował dla platformy m.in. etiudę "Ksiądz". Vega przygotował zaś serial "Botoks", a obecnie pracuje nad filmem "Plagi Breslau".

Showmax nie podaje oficjalnych danych na temat liczby zarejestrowanych użytkowników w Polsce. Według badania Gemius/PBI w kwietniu br. serwis odwiedziło 1,26 mln internautów, którzy wykonali 15,06 mln odsłon oraz korzystali ze strony średni przez 10 minut i 25 sekund.

Dołącz do dyskusji: Co dalej z "Saturday Night Live Polska"? Decyzja Showmax w przyszłym roku

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
albatrospl
Bardzo dobre jako całość. Wiadomo niektóre odcinki słabsze inne lepsze. Nie było takich przekraczających dobry smak. Może z parę było tylko żenujących.
0 0
odpowiedź
User
Naspers
Jesteśmy tak zadowoleni, że aż nie podajemy wyników i nie wiemy czy będziemy program kontynuowali (tzn. wiemy, ale nie będziemy głośno mówili bo to by przeczyło naszemu zadowoleniu, więc poczekamy aż ludzie sami zapomną)
0 0
odpowiedź
User
Tele
Trochę takie sadzenie bananów w kieleckim. Wiadomo, że eksperyment skazany na porażkę ale jak z dwie kiscie wyrosną to kraj będzie zachwycony. SNL to legenda w USA . To tak jakby kabaret Olgi Lipińskiej wyeksportować do USA. Popatrzą przez chwilę i tyle.
0 0
odpowiedź